زیارت سامراء در آینده نزدیک بر روی کاروان های ایرانی باز می شود زیارت سامراء در آینده نزدیک بر روی کاروان های ایرانی باز می شود زیارت سامراء در آینده نزدیک بر روی کاروان های ایرانی باز می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زیارت سامراء در آینده نزدیک بر روی کاروان های ایرانی باز می شود زیارت سامراء در آینده نزدیک بر روی کاروان های ایرانی باز می شود زیارت سامراء در آینده نزدیک بر روی کاروان های ایرانی باز می شود زیارت سامراء در آینده نزدیک بر روی کاروان های ایرانی باز می شود زیارت سامراء در آینده نزدیک بر روی کاروان های ایرانی باز می شود

زیارت سامراء در آینده نزدیک بر روی کاروان های ایرانی باز می شود

مسئول دفتر نمایندگی بعثه در کربلا ضمن تبیین ویژگی های محب اهل بیت (ع) گفت: زیارت سامراء در آینده نزدیک بر روی کاروان های ایرانی باز می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، حجت الاسلام والمسلمين بهجتي، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در گردهمايي روحانيون و مداحان بعثه با اعلام اين خبر خوش گفت: من از روحانيون در خواست دارم احاديث اهل بيت را با بياني شيوا و زيبا براي مردم بيان كنند تا اثرگذاري بيشتري داشته باشد.
وي با بيان اينكه ما افتخار مي كنيم كه محب اهل بيت هستيم، افزود: اظهار محبت، صرف لقلقه زباني نيست و بايد در عمل نيز شاهد اين مسئله باشيم.
وي با اشاره به 20 علامتي كه براي محب اهل بيت در خصال شيخ صدوق ذكر شده است، افزود: پيامبر اسلام اين صفات را برشمرده كه نيمي از آن مربوط به دنيا مي شود و از جمله آن اين است كه محب اهل بيت بايد زهد به معناي واقعي داشته باشد.
بهجتي ادامه داد: حرص در عمل نيك، ورع در دين، رغبت به عبادت، توبه قبل از مرگ و توجه به نماز شب از جمله ويژگي هاي محب خاندان پيامبر است.
مسئول بعثه رهبري در كربلا عنوان كرد: چشم نداشتن به دست مردم، داشتن بغض دنيا و سخاوتمندي از ديگر ويژگي هايي است كه پيامبر براي محب ايشان برشمرده است.
بهجتي با تاكيد بر اهميت نماز شب تصريح كرد: متاسفانه بسياري از كاروان هاي آزاد زائران را يكي دو ساعت قبل از وقت نماز صبح به حرم مي برند اما تمام وقت را به مرثيه و روضه سپري مي كنند در حالي كه بايد حلاوت نماز شب در چنين روزها وفرصت ايام زيارت به زائر چشانده شود تا در برگشت نيز در آن استمرار داشته باشد.
وي با اشاره به روايت ديگري افزود: در روايت از چهار پيامبر است كه موسي فرمود اگر انسان از همنشين و رفيق بد دوري كند به تورات عمل كرده، حضرت داود فرمود اگر كسي نفسش را از شهوت نگه دارد به زبور عمل كرده، حضرت عيسي فرمود اگر كسي راضي به رضاي خدا باشد به انجيل عمل كرده و پيامبر اسلام نيز فرمود اگر كسي زبانش را حفظ كند به قرآن عمل كرده است.
وي بر لزوم آموزش احكام و به خصوص ترويج فرهنگ سلام كردن در ميان زائران تاكيد كرد و آن را عاملي براي جلب محبت مردم كربلا و عتبات دانست.




نظرات کاربران