در مراسم گرامیداشت دبیرکل فقید جنبش الامه لبنان

نصرالله: امت اسلامی هرگز آرمان فلسطین را رها نخواهد کرد در مراسم گرامیداشت دبیرکل فقید جنبش الامه لبنان

نصرالله: امت اسلامی هرگز آرمان فلسطین را رها نخواهد کرد در مراسم گرامیداشت دبیرکل فقید جنبش الامه لبنان

نصرالله: امت اسلامی هرگز آرمان فلسطین را رها نخواهد کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
در مراسم گرامیداشت دبیرکل فقید جنبش الامه لبنان

نصرالله: امت اسلامی هرگز آرمان فلسطین را رها نخواهد کرد در مراسم گرامیداشت دبیرکل فقید جنبش الامه لبنان

نصرالله: امت اسلامی هرگز آرمان فلسطین را رها نخواهد کرد در مراسم گرامیداشت دبیرکل فقید جنبش الامه لبنان

نصرالله: امت اسلامی هرگز آرمان فلسطین را رها نخواهد کرد در مراسم گرامیداشت دبیرکل فقید جنبش الامه لبنان

نصرالله: امت اسلامی هرگز آرمان فلسطین را رها نخواهد کرد در مراسم گرامیداشت دبیرکل فقید جنبش الامه لبنان

نصرالله: امت اسلامی هرگز آرمان فلسطین را رها نخواهد کرد
در مراسم گرامیداشت دبیرکل فقید جنبش الامه لبنان

نصرالله: امت اسلامی هرگز آرمان فلسطین را رها نخواهد کرد

دبیرکل حزب الله لبنان گفت امت اسلامی با وجود همه دردها و محاسبات ناامیدانه اسرائیل، هرگز آرمان فلسطین را رها نخواهد کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از شبكه تلويزيوني المنار: سيد حسن نصرالله دبيركل حزب الله لبنان در سخنراني خود كه به صورت ويدئوكنفرانس در مراسم گراميداشت شيخ عبدالناصر جبري دبيركل فقيد جنبش الامه لبنان در بيروت پخش مي شد، به تمجيد از اين روحاني لبناني پرداخت. نصرالله، شيخ عبدالناصر جبري را عالم مجاهدي توصيف كرد كه شخصيت علمي و جهادي داشت.
شيخ "عبدالناصر جبري از علماي مبارز و برجسته اهل سنت، دبيركل جنبش امت لبنان و از حاميان مقاومت در مبارزه با تروريسم صهيونيستي و تكفيري بود، كه در سفري تبليغاتي به چند كشور آفريقائي دچار بيماري و سكته مغزي شد و بسرعت از كشور مالي به لبنان براي ادامه درمان منتقل و در بيمارستان رسول اعظم (ص) بستري شد. اين روحاني مبارز لبناني از دانشگاه مطالعات اسلامي كراچي با درجه دكترا فارغ التحصيل شده بود. شيخ جبري بعد از تحمل يك دوره بيماري صبح روز پنج شنبه دوم دي ماه به ديدار حق شتافت.
سيد حسن نصرالله در مراسم گراميداشت مرحوم شيخ جبري گفت: من و برادرانم در توصيف شيخ الجبري عاجز هستيم. درگذشت ايشان را به خانواده، دوستان، آشنايان و دوستداران او تسليت عرض مي‌كنم. آشنايي من با شيخ عبدالناصر به سال 1985 باز مي‌گردد، بنابر اين برخي از مسايلي كه در حضور شما بيان مي‌كنم، آن چيزي است كه با همه وجود حس كرده‌ام و نه آنچه كه در مورد او شنيده‌ام. سخناني كه پيش از آغاز سخنراني من ارائه شد (سخنراني برخي از اعضاي تجمع علماي مسلمان لبنان) در واقع تقدير از اين مجاهد بزرگ بود و بايد گامي براي تمركز بر رفتار و كردار اين نمونه از علماي مجاهد باشد تا آنها را به عنوان الگو انتخاب كنيم و در مسير آنها حركت كنيم و مانند آنها در راه خود ثابت قدم بمانيم.
همه ما از علم و ديانت، فضل و اخلاق حسنه، صفات زيبا، تواضع، آرامش، محبت او به ديگران، صبر و صداقت، جهاد مستمر و اقدامات مجاهدانه او آگاه هستيم و او را عالمي مجاهد و مهاجر مي‌دانيم كه در راه خود نه خسته شد، نه آزرده خاطر گشت و نه مايوس شد و فعاليت‌هاي خود را به هيچ مكان و زماني محدود نكرد.
اين شخصيت علمي و جهادي را مي‌توانيم از ابعاد مختلف مورد توجه قرار دهيم. او فردي داراي ويژگي‌هاي متعدد و فعاليت‌هاي متنوع بود. ابعاد اين عالم بزرگ را مي‌توان در اين موارد جستجو كرد: بُعد شخصي، سلوك الي الله، ديني و تقوا؛ بُعد تبليغي و دعوت به حق؛ بُعد سياسي و فعاليت در جبهه امل الاسلامي و جنبش الامه و نقش او به عنوان بنيانگذار آنها؛ بُعد رسانه اي؛ بُعد جهادي و مقاومت؛ بُعد وحدت‌بخشي و نزديك كردن مذاهب به يكديگر و ابعاد ديگري كه به علت ضيق وقت نمي‌توانم به همه آنها اشاره كنم. بنابر اين من به برخي از موارد اشاره مي كنم.
در بُعد وحدت ‌بخشي و تقريب مذاهب؛ او به برادريِ مسلمانان و نزديكي آن‌ها ايمان داشت و تقريب ميان مذاهب اسلامي را واجب مي‌دانست و اين اعتقاد و ايمان را به عمل تبديل كرد. شيخ عبدالناصر الگويي مناسب بود كه در تجمع علماي مسلمان در لبنان حضور فعال داشت. او و برادرانش اين نهاد را الگو مناسبي براي ما قرار دادند. نهادي كه ما به آن افتخار مي‌كنيم. اين نهاد مجموعه‌اي از علماي اهل‌سنت و شيعه است كه در كنار يكديگر قرار مي‌گيرند و با يكديگر مي‌نشينند و دائما با يكديگر در ارتباط هستند و در مورد مسائل مختلف گفتگو مي‌كنند و هماهنگ مي‌شوند و اتفاق نظر پيدا مي‌كنند. آنها در مناسبت‌هاي مختلف، هيئت‌هاي مشترك تشكيل مي‌دهند و درباره مسائل مختلف امت اسلامي مواضع يكپارچه اتخاذ مي‌كنند. اما مهم‌ترين مسئله در اين تجربه زيبا، صداقت و احساس برادري، دوستي و محبت و عواطف بود. آنچه كه پيش از سخنراني من از زبان اعضاي اين نهاد شنيديد تعارف نبود.
فقدان شيخ عبدالناصر، همه ما را اندوهگين كرد. چشمان‌مان گريست و احساس كرديم كه دچار خسارت بزرگي شديم. اين تجربه (حضور علماي اهل‌سنت و شيعه در كنار يكديگر) ممكن است كه در هر مكاني در جهان اسلام رخ دهد. نمي‌گوييم كه اين نهاد، مورد ويژه و استثنايي است. در جهان اسلام بعد از صدها سال جفا و دوري به جز مواردي استثنايي، يك نهاد در لبنان ايجاد شده است كه شمار زيادي از علماي شيعه و سني را در خود جمع كرده كه با يكديگر برادري مي‌كنند، رابطه دوستي و محبت‌آميز دارند. اين رفتارها تعارف و در چارچوب روابط سياسي نيست بلكه علاقه‌اي از عمق جان است.
سيد حسن نصرالله دبيركل جنبش مقاومت حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در مراسم گراميداشت شيخ عبدالناصر جبري گفت: شيخ عبدالناصر بنيانگذار اين نهاد (تجمع علماي مسلمان لبنان) بود و در آن نقشي فعال و تاثير گذار داشت و بر حركت در اين مسير پافشاري مي كرد. حتي در برخي مراحل كه كشور دچار بحران بود و افكاري از جاهاي ديگر وارد مي شد كه طرح تجمع و مرحله تجمع اهداف خود را از دست داده است،
شيخ عبدالناصر با قدرت بر اجراي اين تجربه و اين الگو و اين راه پافشاري مي كرد. در همين راستا او اقداماتي مشابه را در خصوص اتحاد علماي بلاد شام كه بسيار گسترده تر بود و علما از مناطق و مذاهب مختلف اسلامي را در مجمع جهاني تقريب جمع مي كند كامل كرد. شيخ عبدالناصر در هر اقدام و در هر مؤسسه اي كه مسلمانان را به دور هم جمع و متحد و برادر مي كرد پيشگام و فعال و حاضر بود. ما اميدواريم اين نوع از تجربه ها به بقيه كشورهاي عربي و اسلامي نيز منتقل شود.
ما در حال حاضر در زماني قرار داريم كه بيشترين نياز را به شيخ عبدالناصر جبري ، به امثال او، فكر او، روش او، روحيه، صداقت او و برادري او نياز داريم چرا كه پرچم اسلامي ما امروز با پديده اي بسيار خطرناك كه پديده تندروي فراري از همه محدوديتهاست مواجهيم، هم در برخي محافل سني و هم در برخي محافل شيعي. زماني كه پديده تكفير و جريانات تكفيري را دنبال كنيم مي بينيم كه حتي در سال دو هزار و دهه نود اين جريانات وجود داشته است اما در برخي كشورها و در برخي عرصه ها ، و اين جريان تكفيري به اين شكل كه امروز وجود دارد خود را نشان نداده بود.
تكفيريها چه در پايگاههاي فكري و چه در پايگاههاي رسانه اي يا سياسي يا ميداني، امروز بدون هيچ حد و مرزي و بدون هيچ قانوني موضع خود را بيان مي كنند و مسائل را به فراتر از آن نيز مي برند و اين بسيار خطرناك است. امروز در نبرد تكفير، تنها به تكفير اكتفا نمي شود بلكه به قتل، كشتار، جنايت، سر بريدن، غارت و چپاول گسترش مي يابد. اين خطرناكترين چيزي است كه يك امت مي تواند به آن برسد و در حال حاضر در آن به سر مي بريم.
همچنين در برخي از محافل شيعي نيز با تاسف بسيار، گرايشهاي مشخصي وجود دارد كه حضرت امام خامنه اي آن را تشيع لندني يا تشيع انگليسي مي نامد. اين محافل شيعي نيز به تكفير و خيانت و اهانت به همه مقدسات و نمادها اقدام مي كنند نه تنها به مقدسات و نمادهاي برادران اهل سنت ما، بلكه به مقدسات و نمادهاي شيعه و علما و مراجع و اسوه هاي اخلاقي شيعيان نيز اهانت مي كنند. امروز همه امكانات براي اين دو گرايش فراهم است، همه رسانه ها براي اين گرايشهاي تكفير، غلو، تندروي، اهانت، توهين، اتهام، قتل و كشتار فراهم است ، شبكه هاي مقاومت از عربست، نايلست و ماهوارهاي اروپايي حذف مي شود اما همه درها در جهان به روي شبكه هاي فتنه مانند وصال، صفا، فدك و غيره باز مي شود.
بنابراين اي خواهران و برادران و اي حضرات علما، آنچه جريان دارد تصادفي و خودبخود نيست بلكه كشورها و سرويسهاي جاسوسي و مراكز مطالعاتي وجود دارند كه شبانه روز فعاليت مي كنند و آنها فهميده اند كه بيداري اسلامي به وجود آمده است و امت اسلامي و ملتهاي مسلمان بيدار شده و به پاخاسته اند و فهميده اند اين ملتها مواضع روشني در برابر سلطه طلبي آمريكايي و استكباري در كشورهاي مسلمان و منطقه ما اتخاذ كرده اند و موضع روشن و قاطعي در پيش گرفته اند، آنها وقتي پيروزيهاي مقاومت را برابر اسرائيل ديدند فهميدند كه بايد اختلاف بين اين امت به وجود بياورند و هيچ راهي براي مقابله با اين قيام مردمي در كشورهاي اسلامي و به ويژه كشورهاي عربي ندارند به جز اينكه همه اين مسيرها را به طرف فتنه سوق دهند و اختلاف بيندازند و براي آنها هيچ چيز بهتر از اين نيست كه اين نبرد را از عرصه واقعي و درست خود به عرصه هاي ديگر مانند جريانهاي تكفير و غلو منتقل كنند.
سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنان خود در مراسم گراميداشت شيخ عبدالناصر الجبري گفت: امروز بيش از هر زمان ديگري بايد مسئوليتمان را همانند مرحوم شيخ عبدالناصر بپذيريم. بر ماست كه از طرفي آن افراد را محاصره و با آنان مقابله و آنان را خاموش كنيم و از طرف ديگر بايد براي نزديكي و همكاري و برادري و وحدت و همگرايي بيشتر تلاش كنيم زيرا هدف تكفيري ها و تندروها و اربابان آمريكايي و صهيونيستي شان اين است كه بين ما جدايي بيفتد و ما از همديگر دور شويم و هر كس به راه خود برود. اصرار ما بر ديدار و كار مشترك بر اساس چارچوبهاي سياسي و مقاومت بهترين پاسخ و چالش و حتي بهترين دستاوردي است كه از طريق آن به شكست پروژه مقابل پي مي بريم.
عنوان دوم، مقاومت است. موضع قاطع شيخ عبدالناصر درباره مقاومت از روز اول، البته ايشان موضعي درباره مقاومت اتخاد نكرد زيرا خود بخشي از مقاومت و يكي از علما، مجاهدان، انديشمندان و افراد مشغول در مقاومت در زمينه سياسي و رسانه اي و مردمي و اجتماعي و ميداني بود. اما در همه مراحل سخت، وقتي كه مقاومت به دفاع نياز داشت، و به دفاع از طرح و انديشه و منطق و مشروعيت مقاومت نياز بود، شيخ عبد الناصر مانند ديگر برادرانش در تجمع علماي مسلمان، در جبهه عمل اسلامي، و در چارچوبهاي اسلامي ديگر صدايي رسا و بلند و شجاع بود، بويژه پس از اتفاقات 2005 در لبنان و حوادث 2006 و اتفاقات پس از آن. تا آخرين لحظه زندگي اش مقاومت در لبنان و فلسطين يكي از اصول اساسي ايشان در ايمان، عمل و فداكاري به حساب مي آمد.
امروز كشورها، ملتها، جوامع، ارتشها و جنبشهاي جهادي مقاومت مورد هدف هستند. يكي از خطرناكترين عنوانهاي جنگ در جريان در منطقه از ساليان دور، جنگ عليه مقاومت و محور مقاومت است. اين حقيقتي است كه روز به روز از طريق اعترافات فرماندهان، سياستمداران، ديپلماتها، ژنرالها، و مسئولان امنيتي آمريكايي و مستندات و ديگر شواهد بيشتر آشكار مي شود. هدف از آنچه در منطقه ما اتفاق مي افتد بسيار آشكار و روشن شده است. امروز كساني هستند كه تلاش دارند ارتشهاي عربي را به نفع اسرائيل نابود و بقيه نظامهاي عربي مقاومت را بخاطر اسرائيل سرنگون كنند تا ارتش اسرائيل بار ديگر به قدرتمندترين ارتش منطقه تبديل شود، آن هم پس از آنكه مقاومت لبنان و فلسطين آن را شكست دادند، و آن را خوار و ذليل كردند و پس از آنكه به ارتشي تهي از روحيات و اعتماد به نفس و اعتماد افسران به سربازانش و اعتماد سربازان به افسرانش تبديل شد.مي خواهند ارتش هاي منطقه همگي نابود شوند تا تنها يك ارتش قوي باقي بماند، و روحيه از دست رفته و اعتماد به نفس خود را پس گيرد و آن ارتش اسرائيل است.
امروز جنبشهاي مقاومت در لبنان و فلسطين و همه منطقه بدنام و كنار گذاشته مي شوند. امروز چهره همه حاميان و طرفداران ملت و قضيه فلسطين تخريب مي شود، و در همه جاي جهان كشته مي شوند و مورد حمله قرار مي گيرند از سوريه گرفته تا عراق و بحرين و يمن و بقيه كشورهاي جهان، حتي نيجريه كه اهالي آن در روز جهاني قدس و بخاطر فلسطين و قدس راهپيمايي صدها هزار نفري برگزار مي كنند. مسئوليت دفاع از مقاومتي كه امروز مورد هدف است، بر عهده همگان است، همانگونه كه شيخ عبدالناصر عمل مي كرد. اين هدف گيري در همه جبهه ها ادامه دارد.
گمان نكنيد كه اسرائيل اكنون موضوع مقاومت را رها كرده باشد، و بگويد درگيري هاي زيادي در منطقه وجود دارد و همه مشغول جنگ هستند و من نظاره گرم. خير، (اسرائيل) هر مغز متفكري را كه ممكن است دانشمندي در مقاومت باشد يا اين توانايي را دارد كه زمينه اي را در مقاومت پيشرفت دهد دنبال مي كند. همانطور كه اين كار را از طريق ترور شهيد محمد الزواري در تونس و در گذشته از طريق ترور فرمانده شهيد حسان اللقيس و از طريق ترور دانشمندان هسته اي ايراني و عراقي انجام داد. اين اسرائيل هيچ مغز متفكر و دانشمند و ارتش و جنبشهاي مقاومت و انديشه اي را در جوامع و ملتهاي منطقه مان بر نمي تابد، زيرا اينها ممكن است دور هم جمع شوند و در مقابله با اين پروژه صهيونيستي و استكباري قرار گيرند.
امروز بايد از مقاومت و محور مقاومت و جنبش هاي مقاومت و جوامع مقاومت دفاع شود. آگاهي شيخ عبدالناصر و موضع شجاع و قاطع در دفاع از مقاومت نشانه و نماد بارزي در دنيا و آخرت براي ايشان است. ما به ملت ها و امت خود ايمان داريم و با وجود همه رنجها و دردها اين امت فلسطين را تنها نمي گذارند، محاسبات اسرائيل، محاسباتي نافرجام و اشتباه است. در فلسطين اين برداشت را داشتند كه فلسطيني ها از قضيه و مقدسات اسلامي و مسيحي خود عقب خواهند نشست و امور بي ارزشي را كه صهيونيستها به آنان مي دهند خواهند پذيرفت اما ملت فلسطين هميشه اسرائيلي ها را شگفت زده مي كرد، اسرائيليها را در سالهاي 1983 و 1984 ، انتفاضه اقصي، مقاومت مسلحانه و انتفاضه قدس اخير شگفت زده كرد و همواره با گزينه مقاومت آنان را شگفت زده مي كند.
در لبنان نيز همه محاسباتشان در سال 1982 ناكامي ماند و آنها اعتراف مي كنند كه در محاسبات خود دچار اشتباه شدند. اكنون نيز تصور مي كنند ملتها و رهبران و علماي اين منطقه كه با جنگ و فتنه و بلايا و سختي ها روبرو هستند، زخمي و خسته از اين جنگ خارج خواهند شد و چيزي به اسم اسرائيل و مقابله با پروژه صهيونيستي در اولويتهاي آنان جايي ندارد. من به شما مي گويم كه اسرائيلي ها چنين توهمي دارند.
محور مقاومت از اين نبرد جهاني، در همه كشورها با پيروزي و قدرت بيشتر بيرون خواهد آمد. ملتهاي منطقه و جنبشهاي مقاومت از اين تجربه دردناك گذر خواهند كرد تا بار ديگر اولويت در محور مقاومت و سازمانها و ارتش ها و ملتها و احزاب و جريان هاي سياسي و انديشه و رسانه، فلسطين باشد و مقابله با پروژه صهيونيستها و آزادسازي قدس به اولويت تبديل گردد. اگر آنها بر اينكه اين جنگ در منطقه همه جنبشهاي مقاومت و افراد مقاوم را زير خاك دفن خواهد كرد، حساب باز كرده اند يقينا سخت در اشتباهند. اين بر خلاف سنتهاي الهي و سنتهاي تاريخ و بر خلاف مقوله «خدا مرداني دارد كه اگر بخواهند (به اقدامي دست بزنند) او نيز مي خواهد».
در اين منطقه همه افراد مقاوم بر ايستادگي و ثبات و ادامه رويارويي تا پيروزي نهايي اصرار دارند و هرگز نه فلسطين، نه لبنان، نه سوريه و نه عراق را تحويل سلطه طلبي آمريكا و صهيونيستها نخواهند داد.اكنون و با وجود فشار هاي اسرائيل در همه اماكن، شاهد ايستادگي اسيران در زندانهاي اسرائيل هستيم، آنهايي كه اعتصاب غذا مي كنند يا آنان كه مظلومانه در زندانها كشته مي شوند؛ همان اتفاقي كه ديروز براي شيخ اسعد الولي از شخصيتهاي ملي در جولان اشغالي سوريه افتاد. در تشييع پيكر ايشان تعداد زيادي از اهالي جولان شركت كردند تا هويت و موضع و پايبندي خود و همچنين عدم پذيرش رژيم صهيونيستي و تسليم در مقابل آن را نشان دهند.
امروز برخي از نظامها در مقابل اسرائيل تسليم مي شوند. دولت بحرين به بدترين سازمان صهيونيستي اجازه مي دهد به بحرين بيايد و مورد استقبال قرار گيرد تا رسانه هاي اسرائيلي با خرسندي و سرمستي درباره آن سخن بگويند. رسانه هاي اسرائيل در مورد دو چيز سخن گفتند. اول اينكه افراد اين سازمان صهيونيستي با لباس سنتي خود در كنار افرادي عرب با دشداشه و لباس سنتي عربي با هم مي رقصيدند و دوم اينكه اين سازمان در خيابان هاي بحرين سرود «هيكل (معبد سليمان) بر خرابه هاي مسجد (الاقصي) بنا خواهد شد» را سر داد. اگر حكومت بحرين از زمانهاي دور به عادي سازي روابط با اسرائيل دست زد، همانا ملت و علماي رنج كشيده بحرين، همان هايي كه زنان و مردانشان كشته شدند، همان هايي كه شكنجه و زندان ديدند و همان هايي كه از جهان عرب و اسلام نااميد شده اند، آنان هيچ وقت فلسطين و قضيه فلسطين را فراموش نكردند. آنها فراموش نكردند كه درگيري اصلي در منطقه با دشمن اسرائيلي است،
بنابراين در حالي كه همه جهان در مقابل عادي سازي روابط بحرين با اسرائيل در سكوت به سر مي برد و تنها برخي جنبش هاي فلسطيني آن را محكوم مي كنند، ملت بحرين و علمايش تظاهرات مي كنند تا اين حركت را محكوم كنند و اين بدان معناست كه با وجود همه دردهايي كه داريم، قضيه فلسطين را فراموش نمي كنيم. در يمن، بمباران، گرسنگي و كشتار وجود دارد و هزاران كودك از گرسنگي و بيماري مي ميرند اما ملت يمن براي فلسطين شعار مي دهد و بخاطر فلسطين در صنعا و زير بمباران راهپيمايي مي كند.در پايان اين بخش به صهيونيستها مي گويم كه حساب باز نكنيد، آينده در اين منطقه براي مقاومت و محور مقاومت است. اين تنها حرف نيست بلكه چيزي است كه با خون و ايستادگي و فداكاري در بيشتر از يك كشور و ميدان نوشته مي شود.
عنوان سوم و آخر، بصيرت و پايداري شيخ عبد الناصر. بصيرت شيخ و درك صحيح ايشان از حوادث و مواضع و پروژه ها و نقشه ها. از سالهاي دور منطقه ما در فتنه به سر مي برد و وقتي حق با باطل در هم آميخته مي شود و شعارها جلوه زيبايي به خود مي گيرند و رويارويي ها شدت مي گيرد، همه ما در مقابل سخت ترين مسئوليت در زندگي مان قرار مي گيريم. بر انسان است كه دين و عقل خود را حكم قرار دهد و هوي و هوس و شعارها و سخنراني هاي تحريك آميز و تبليغات وي را تحت تاثير قرار ندهد و همانند شيخ عبدالناصر براي دنيا و آخرت خود موضعي اتخاذ كند كه بتواند روز قيامت در مقابل خداوند سبحان پاسخگو باشد.
دبير كل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش در مراسمي كه براي يادبود مرحوم شيخ عبدالناصر جبري برگزار شد، اظهار داشت، شيخ عبدالناصر درباره مسائل اخير صاحب بصيرت، درك و ديدي نافذ بود، او در مواضعش دچار سردرگمي نبوده بلكه از همان اول داراي موضعي كاملا شفاف و مبتني بر درك و فهم بوده است، او حتي تنها به بصيرت و فهم بسنده نمي كرد بلكه همواره مرد ايمان و عمل بود. او در ميدان مبارزه و رويارويي در اين جنگ ها، اين فتنه ها و اين چالش ها نيز همواره چنين بوده است،
نصرالله گفت: شيخ عبدالناصر در سخنراني ها و موضعگيري هايش شخصيتي علمي، دانشگاهي، سياسي و تبليغي داشت، او از كشوري به كشور ديگر و از كنفرانسي به كنفرانس ديگر حضور مي يافت تا با فرياد شجاعانه، عادلانه و منطق قدرتمند و متينش كمبودهايي را كه در اين زمينه ها وجود داشت جبران كند.
پس از رحلت اين عالم، امروز اين مسئوليت ها هم بزرگتر شده است و همه ما بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم كه بايد مواضعمان را براي همه افرادي كه در اطراف ما هستند روشن كنيم و بر وحدت، برادري، تسامح به عنوان راه رويارويي با فتنه ها پافشاري كنيم چنانچه اين روند در بسياري از عرصه ها مثل سوريه يا ديگر مناطق پيگيري مي شود. وقتي در شهري معين، برخي از ستيزه جويان و گروههاي مسلح سالها عليه نيروهاي ارتش سلاح به دست مي گيرند و آنان را مي كشند يا اتفاقات مشابهي را كه شاهد هستيم، همان اتفاقاتي كه نتيجه آنها در جايي تسامح و در جاي ديگر يافتن حل مشكل است، ما نيز در اين منطقه بايد با منطق تسامح، منطق حل مشكلات داخلي و منطق عبور از مصائب برخورد كنيم زيرا آنان در تمامي عرصه ها مي خواهند خونريزي به راه بيندازند، كينه و نفرت ايجاد كنند و تا مي توانند خسارات روحي، رواني، انساني و نظامي را بيشتر كنند. هم زمان با استواري در موضع دفاعي، آغوش ما بايد باز باشد، سينه هاي ما بايد گشوده باشد و فضاي حاكم بر ما بايد فضاي تسامح باشد. منطق حاكم بايد منطق باز و توام با سياست گفتگو و تلاش براي حل همه مشكلات، اعم از مشكلات كوچك و بزرگ، باشد، حتي حل آن دسته از مشكلاتي كه به رويارويي هاي خونيني هم منجر شده است بايد با گفتگو، با راه حل سياسي، با زبان نرم و متخلقانه باشد زيرا پيگيري اين روند به معني ساختن آينده فرزندان و نوه هاي ماست.»
سيد حسن نصرالله افزود:« رحلت اين عالم رباني، برادر دوست داشتني، عزيز، بزرگوار و مجاهد شيخ عبدالناصر الجابري براي همه ما زيانبار بود اما از خداي متعال مي خواهم به خانواده گرامي ايشان و فرزندان بزرگوارش و به شما ، به علما ي مجاهد و ثابت قدم صبر دهد، خداوند ايشان را قرين رحمتش فرمايد، وقتي تكفيري ها، تندروها ،صهيونيست ها يا آمريكايي ها اين صحنه ايي كه الان شاهديم، يعني حضور معممين و علما از مذاهب مختلف اسلامي، با جهت گيري هاي سياسي متفاوت در حوزه ديني و ملي، را مي بينند مي فهمند شيخ عبدالناصر در دوران حياتش با آنان مقابله كرد و پس از وفاتش سبب گرد هم آمدن اين مومنان و صالحان شده است تا براي جهانيان اين امر آشكار شود كه فتنه انگيزي، جنگ افروزي، توطئه چيني و برنامه ريزي هايشان، سبب تفرقه ميان ما نخواهد شد بلكه وحدت ما را تقويت خواهد كرد. اي شيخ گرانقدر، شيخ عبدالناصر، ما اين راه را ادامه مي دهيم، اين عهد ما با شماست، اين عهدي با همه بزرگان، با شيخ فتحي يكن، شيخ سعيد شعبان، شيخ فيصل مولوي و همه عزيزاني است كه براي شكل گيري چنين الگويي، براي شكل گيري چنين وحدت ديدگاهي و براي شكل گيري چنين برادريي در لبنان تلاش كردند، عهد ما با همه علمايي است كه از ميان ما رفتند، با همه شهدايي است كه ميان ما نيستند عهد ما اين است كه به راه وحدت، برادري، راه مقاومت و جهاد ادامه دهيم تا به خواست خدا كلمه الله هي العليا محقق شود.»


| شناسه مطلب: 65503




فلسطين



نظرات کاربران