پژوهشگر تونسی: حج باید از مدیریت آل سعود خارج شود پژوهشگر تونسی: حج باید از مدیریت آل سعود خارج شود پژوهشگر تونسی: حج باید از مدیریت آل سعود خارج شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پژوهشگر تونسی: حج باید از مدیریت آل سعود خارج شود پژوهشگر تونسی: حج باید از مدیریت آل سعود خارج شود پژوهشگر تونسی: حج باید از مدیریت آل سعود خارج شود پژوهشگر تونسی: حج باید از مدیریت آل سعود خارج شود پژوهشگر تونسی: حج باید از مدیریت آل سعود خارج شود

پژوهشگر تونسی: حج باید از مدیریت آل سعود خارج شود

شیخ دکتر منیر بن الحبیب القبطنی، رئیس مرکز تحقیقات تفکر اسلامی و امام جمعه تونس در جریان سفر به ایران و شهر مقدس قم با حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی از اساتید حوزه علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفتگوکرد.

[factimage()] http://www.qumpress.ir/images/newsread/1395/10/09/bO1482991803.JPG [imagetitle()] [factimageend()]
ما فرزندان امام خميني(ره) هستيم
به گزارش خبرگزاري«حوزه»، شيخ القبطني در اين ديدار با اشاره به تاثيرات جهاني امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي ايران گفت: ما فرزندان امام خميني هستيم. در سال 1979 كه انقلاب ايران پيروز شد ما كودك بوديم و بر اساس مباني و ارزش هايي كه امام خميني به ما آموخت رشد كرديم و محبت امام خميني زندگي ما را تغيير داد و اكنون دكتراي حقوق دارم و باز هم مطالب جديدي درباره امام مي خوانم، زيرا امام متعلق به مردم ايران نيست، بلكه متعلق به جهان است.
وي با اشاره به سفر خود به خمين زادگاه امام خميني گفت: هنگامي كه ما به خمين و منزل امام در اين شهر رفتيم، بيرون از خانه كه بوديم، به دوستان گفتم اين منزل امام نيست، چون من تصوير منزل امام را ديده بودم و هنگامي كه وارد شديم آن را شناختم و گفتم اين خانه امام است. سپس يكي از برادران ايراني واقعيت ها و حقايقي درباره امام خميني براي ما بازگو كرد و شايد كساني كه با ما بودند اين مطالب براي آنها تازگي داشت، اما پس از آن من واقعيت هايي را درباره امام خميني براي همراهان گفتم به گونه اي كه امام جمعه خمين نمي توانست باور كند و من به ايشان گفتم ما هم فرزندان امام خميني هستيم و البته در تونس نيز برخي از مردم دوستدار امام خميني و امام خامنه اي هستند.
حجاز بايد از مديريت آل سعود خارج شود
رئيس مركز تحقيقات تفكر اسلامي گفت: من در تونس به برادران خود مي گويم كه منطقه حجاز بايد به طور كامل از دست آل سعود خارج شود و اين نظر امام خميني است. هنگامي كه امام خميني رحمه الله پيشنهاد داد كه مديريت حج در اختيار سازمان كنفرانس اسلامي قرار بگيرد، آل سعود ترسيدند، چون در اين صورت ميلياردها دلار سود ساليانه را از دست مي دادند و الان چه پول هايي كه مسلمانان بايد براي ورود به حجاز و انجام مناسك حج به آل سعود پرداخت كنند و اين يك سرقت علني و با ظاهر قانوني است كه مردم ناچار به پرداخت آن هستند.
وهابي هاي تونس جوانان را به مواد مخدر خطرناك معتاد مي كنند
استاد دانشگاه الزيتونه تاكيد كرد: در تونس گرفتار وهابي ها هستيم كه باعث بدنام كردن اسلام و عقب ماندگي تونس شده اند. وهابي ها پس از انقلاب تونس، كشور را دچار عقبرفت كرده اند. آنها ائمه مساجد را اخراج مي كنند و به جوانان ما مواد مخدر مي دهند و در اماكن مخفي و زيرزميني مواد مخدر به جوانان مي فروشند و تمام اين كارها را با سوء استفاده از پوشش ديني خود و زير عباي دين انجام مي دهند و ما را در تونس خسته كرده اند، اما اكنون پس از انتخابات 2015 در تونس جايگاه خود را در ميان مردم از دست داده اند.
وي افزود: من علم حقوق و قوانين مربوط به مواد مخدر را مي دانم و علاوه بر آن با انواع مواد مخدر آشنا هستم. اما سؤالي كه در تونس ذهن مرا به خود مشغول كرد اين بود كه چگونه مواد مخدر باعث مي شود يك شخص پس از دو ماه فكرش عوض شود و از رفتن به سوريه و جهاد و كشته شدن در آنجا صحبت كند تا اينكه پس از تحقيق در اين ابطه به اين نكته پي بردم آنها نوعي مواد مخدر دارند كه به صورت خمير تهيه مي شود و شخصي كه از آن مصرف مي كند خيلي زود معتاد مي شود و ناچار مي شود هر روز به ميزان مصرف خود بيفزايد و من اين را روي منبر به مردم گفتم كه بدانيد و به فرزندان خود هم بگوييد كه از مصرف نوشيدني و چاي و غيره در اماكن ناشناس و از دست افراد ناشناس خودداري كنند و متاسفانه نيروهاي امنيتي حتي در مساجد متعلق به اين گروه ها هم مواد مخدر كشف كرده اند. وهابي ها برداشت درستي از قرآن و سنت ندارند
امام جمعه تونس تاكيد كرد: اشكال وهابي ها اين است كه آنها برداشت درستي از كتاب خدا و سنت رسول خدا ندارند و كنفرانس هاي زيادي برگزار مي كنند تا ثابت كنند وهابيت هم يك مذهب است و من بارها به آنها گفته ام كه وهابيت يك مذهب نيست. آل سعود و آل شيخ معروف هستند و همه مي دانند كه حكومت از آن آل سعود است و آل شيخ هم براي آنها فتوا مي دهند و نتيجه اتحاد اين دو خانواده رسوايي و ننگ مسلمانان است.
وي ادامه داد: وهابي ها روزي از من خواستند كه بر بالاي منبر رسول خدا(ص) مردم را به جهاد در سوريه در كنار تروريست ها تشويق كنم و من هم روز جمعه بالاي منبر رفتم در حالي كه 8 تا 9 هزار نفر هم زير منبر نشسته بودند و در آنجا گفتم برخي از طريق تلفن از من خواسته اند كه شما را به جهاد در سوريه تشويق كنم، اما من به شما مي گويم تونس به تمام مردم و فرزندان خود براي جهاد با دجال و عقب ماندگي نياز دارد اما شما كاري با سوريه نداشته باشيد و از آن موقع بود كه گزارش ها و يادداشت هايي در رسانه ها عليه من نوشته شد.
امام جمعه تونس خاطر نشان كرد: اكنون در تونس موج بزرگي عليه انديشه تكفيري ايجاد شده و مردم و جريان ها درباره مسائل سوريه و حلب و بازگشت برخي تروريستها از حلب به تونس بحث و گفتگو مي كنند و عده زيادي از مردم با بازگشت آنها به تونس مخالفند، زيرا بازگشت آنها امنيت تونس را تهديد مي كند و حتي اگر در زندان باشند باز هم خطرناك هستند.
وي افزود: يكي از مشكلات ما اين است كه عربستان در راه ترويج وهابيت پول خرج مي كند و بخش زيادي از موفقيت هاي وهابي ها به همين جهت بوده است و يكي ديگر از مشكلات بزرگ وهابي ها ناتواني آنها در فهم متون ديني و روايات است. آنها هنگامي كه آيه يا روايتي را مي خوانند، فرقي ميان تشريع، فتوا، امر ارشادي ومولايي و نقش تركيب لغوي در فهم متن قائل نيستند و بررسي نمي كنند آيا اين فتوا براي شخص خاصي بوده يا براي همه قابل استناد است. آنها جهل مركب دارند. غرب زدگي مانع موفقيت برخي جريان هاي اسلامي است
وي افزود: اميدواريم در تونس فضاي فكري مناسبي ايجاد شود تا بتوان افكار جديد را مطرح كرد. من سياسي و عضو احزاب سياسي نيستم، اما به ياد دارم در ابتداي انقلاب تونس به برادران جنبش النهضة گفتم شما در جايگاه حساسي قرار داريد و بايد به دو مكان برويد و از تجربيات آنها استفاده كنيد و با يك طرف سوم نيز هم پيمان شويد و اين سه جريان ايران و حزب الله و اخوان المسلمين مصر هستند، اما مشكلي وجود داشت و مانع اين اقدام آنها شد. كسي كه در آغوش غرب بزرگ شده و رشد كرده باشد، فكر غرب را در سر دارد و به آن عمل مي كند و هرچه به او مي گويي در پاسخ شما درباره مدرنيته با شما سخن مي گويد و مدرنيته چيزي نيست جز پيروي از غرب در تمام اعمال و رفتار و جوانب زندگي و فكري و بيرون راندن مذهب از اين جوانب زندگي.


| شناسه مطلب: 65528




وهابيت حج



نظرات کاربران