نامه امام رضا(ع) به شیعیان نامه امام رضا(ع) به شیعیان نامه امام رضا(ع) به شیعیان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نامه امام رضا(ع) به شیعیان نامه امام رضا(ع) به شیعیان نامه امام رضا(ع) به شیعیان نامه امام رضا(ع) به شیعیان نامه امام رضا(ع) به شیعیان

نامه امام رضا(ع) به شیعیان

آیین رونمایی از کتابت نامه امام رضا(ع) به شیعیان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، متن نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظبم(ع)، كه پيامي براي شيعيان است، به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
«اي عبدالعظيم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو: در دلهاي خويش براي شيطان راهي نگشايند. و آنان را به راستگويي در گفتار و اداي امانت و سكوت پرمعنا و ترك درگيري و جدال در كارهاي بيهوده و بي فايده فراخوان. و به صله رحم و رفت و آمد با يكديگر و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت كن، چرا كه اين كار باعث تقرب به خدا و من و ديگر اولياء اوست.
دوستان ما نبايد فرصتهاي گرانبهاي زندگي و وقت ارزشمند خود را به دشمني با يكديگر تلف كنند. من با خود عهد كرده‌ام كه هر كس مرتكب اينگونه امور شود يا به يكي از دوستانم و رهروانم خشم كند و به او آسيب رساند از خدا بخواهم كه او را به سخت‌ترين كيفر دنيوي مجازات كند و در آخرت نيز اينگونه افراد از زيانكاران خواهند بود.
به دوستان ما توجه ده كه خدا نيكوكرداران آنان را مورد بخشايش خويش قرار داده و بدكاران آنان را جز، آنهايي كه بدو شرك ورزند و يا يكي از دوستان ما را برنجانند و يا در دل نسبت به آنان كينه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشايش خويش قرار نخواهد داد. جز اينكه از نيت خود بازگردند و اگر از اين انديشه و عمل زشت خويش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقي باشند، خداوند روح ايمان را براي هميشه از دل آنان خارج ساخته و از ولايت ما نيز بيرون خواهد برد و از دوستي ما اهل بيت(ع) نيز بي بهره خواهند بود و من از اين لغزشها به خدا پناه مي برم.»
در هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظبم الحسني(ع)، رونمايي نمادين از كتابت “نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظبم الحسني(ع)” به خط غلامحسين اميرخواني هنرمند و خوشنويس معاصر ايران با حضور محمود صلاحي رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، معاونان و مديران اين سازمان، حجت الاسلام عبدالحسين مسلمي معاون فرهنگي اجتماعي شهرداري منطقه۲۰، عباس سليمي معاون فرهنگي حرم حضرت عبدالعظيم(ع) و جمعي ديگر از مسؤولان شهرستاني و استاني در تالار شيخ صدوق آستان مقدس برگزار شد.


| شناسه مطلب: 65627




امام رضا



نظرات کاربران