عربستان محدودیت‌های جدیدی را در صدور روادید اعمال کرد عربستان محدودیت‌های جدیدی را در صدور روادید اعمال کرد عربستان محدودیت‌های جدیدی را در صدور روادید اعمال کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان محدودیت‌های جدیدی را در صدور روادید اعمال کرد عربستان محدودیت‌های جدیدی را در صدور روادید اعمال کرد عربستان محدودیت‌های جدیدی را در صدور روادید اعمال کرد عربستان محدودیت‌های جدیدی را در صدور روادید اعمال کرد عربستان محدودیت‌های جدیدی را در صدور روادید اعمال کرد

عربستان محدودیت‌های جدیدی را در صدور روادید اعمال کرد

دولت عربستان روز چهارشنبه از آغاز اجرای مصوبه جدید خود مبنی بر اخذ هزینه های بیمه اجباری از اتباع خارجی که قصد سفر به این کشور را دارند، خبر داد و افزود: محدودیت های دیگر نیز برای سفر به این کشور به مرور اعمال می شود.

به گزارش ايرنا، در حالي كه دولت سعودي هزينه رواديد حج تمتع و عمره را به دليل كمبود منابع مالي ناشي از نوسان قيمت نفت در بازارهاي جهاني افزايش داده، اين بار قانون جديدي را اجرا كرده كه به موجب آن اتباع خارجي كه قصد سفر به عربستان را با هدف گردشگري دارند، بايد هزينه اضافي ديگري را نيز تحت عنون «حق بيمه» پرداخت كنند.
به نوشته نشريه الراي، اين افزايش قيمت شامل افرادي كه قصد دريافت رواديد عبور ترانزيتي از عربستان و يا تمديد رواديد خود را دارند هم مي شود .
بر اساس تصميمات دولت سعودي هزينه رواديد براي كساني كه براي اولين بار به عربستان سفر مي كنند دو هزار ريال سعودي (معادل 533.3 دلار) در نظر گرفته شده است. شوراي وزيران عربستان همچنين هزينه ترانزيت به اين كشور را 300 ريال (80 دلار) و هزينه عوارض سفر هر فرد از طريق بنادر عربستان به خارج از كشور را 50 ريال (13.3 دلار) تعيين كرد.
افزايش هزينه ها در عربستان همزمان با آن صورت مي گيرد كه اين كشور به عنوان بزرگ ترين صادركننده نفت خام جهان، در سايه نوسان قيمت نفت و نيز هزينه هايي كه جنگ يمن به سعودي ها تحميل كرد، درآمدهاي ارزي آن به شدت محدود شده است.
دولت عربستان همچنين هزينه رواديد خروج و بازگشت تك سفره و حداكثر دو ماهه را 200 ريال (53.3 دلار) اعلام كرد و هر فرد بايد براي هر ماه تمديد اقامت، مبلغ 100 ريال سعودي (26.6 دلار) بپردازد.
از سوي ديگر، هر فرد موظف خواهد بود كه براي رواديد چند سفره سه ماهه 500 ريال سعودي (معادل 133.3 دلار) بپردازد، اين فرد اگر بخواهد مدت اقامت خود را يك ماه تمديد كند بايد براي هر ماه 200 دلار (53.3 دلار) پرداخت كند.


| شناسه مطلب: 65642




عربستان حج



مطالب مرتبط

نظرات کاربران