جلسه روحانیون و مداحان بعثه در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان بعثه در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان بعثه در کربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جلسه روحانیون و مداحان بعثه در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان بعثه در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان بعثه در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان بعثه در کربلا برگزار شد جلسه روحانیون و مداحان بعثه در کربلا برگزار شد

جلسه روحانیون و مداحان بعثه در کربلا برگزار شد

جلسه روحانیون و مداحان بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی با حضور مسئول بعثه رهبری در کربلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين حسين بهجتي، مسئول بعثه رهبري در كربلا با بيان روايتي در فضيلت زيارت امام حسين گفت: روحانيون فضايل زيارت امام را براي زوار با بياني زيبا تشريح كنند تا زوار بيشتر براي ماندن در حرم ها ترغيب شوند.
وي ادامه داد: بيان آداب زيارت از ديگر موارد لازم است تا معرفت زوار به جايگاهي كه مشرف مي شوند بيشتر شود.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين عسكري، مسئول فرهنگي بعثه كربلا گفت: بعثه با زحمات فراوان و طاقت فرسا موفق شده تا سه جلسه در خيمه گاه، حرم حضرت ابوالفضل و سيدالشهدا برقرار كند و بايد قدردان اين نعمت باشيم.
وي اظهار داشت: روزي آرزوي ما اين بود كه براي يك دقيقه فضا و ميكروفون در اختيار ما قرار داده شود تا سلام بر امام بفرستيم اما هم اكنون سه ساعت برنامه در حرمين و خيمه گاه داريم.
عسكري برلزوم تشويق و ترغيب زوار براي حضور در اين مراسم از سوي روحانيون كاروان ها تاكيد كرد و گفت: سياست بعثه رهبري برگزاري مراسم متمركز در حرمين است لذا روحانيون و مداحان از تشكيل حلقه ها و جلسات پراكنده در حرمين به شدت خودداري كنند.
وي افزود: بسياري از كاروان هاي آزاد فاقد مداح و سخنران هستند كه مي توانند با حضور در جلسات از سخنران و مداحان درجه يك بهره مند شوند در اين صورت زائر هم رضايت بيشتري خواهد داشت و اين جلسات زحمت روحاني و مداحان كاروان هاي كه روحاني و مداح دارند را هم كمتر مي كند.
مسئول فرهنگي بعثه از روحانيون كاروان ها خواست تا در حرم حضرت ابوالفضل رسانه بعثه باشند و همزمان برنامه برگزار نكنند.
در اين جلسه همچنين حجت الاسلام ابوالفضليان، رابط بعثه در سخناني ضمن برشمردن فاكتورهاي ارزيابي كاروان ها تصريح كرد: رعايت سياست هاي بعثه، حضور در جلسات، نظام و مردم داري همچنين رعايت شئون روحانيت و پرهيز دادن زائر از خرافه گرايي و تبيين فلسفه و آداب زيارت از جمله مسايلي است كه در ارزيابي روحانيون و مداحان كاروان ها مد نظر قرار مي گيرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران