آتش سوزی در هتل زائران در کربلای معلی آتش سوزی در هتل زائران در کربلای معلی آتش سوزی در هتل زائران در کربلای معلی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آتش سوزی در هتل زائران در کربلای معلی آتش سوزی در هتل زائران در کربلای معلی آتش سوزی در هتل زائران در کربلای معلی آتش سوزی در هتل زائران در کربلای معلی آتش سوزی در هتل زائران در کربلای معلی

آتش سوزی در هتل زائران در کربلای معلی

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: در حادثه شب گذشته در یکی از هتل های کربلای معلی 5 نفر از زائران جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت، محسن نظافتي در خصوص حادثه آتش سوزي در يكي از هتل هاي شهر كربلا گفت: اين حادثه شب گذشته در هتل قصر المولي در كربلا رخ داد كه زائران آن متشكل از تعدادي از زائران استان خراسان رضوي بودند كه خارج از سيستم سازمان حج و زيارت و توسط شركت هاي غير مجاز به عتبات اعزام شده بودند.
وي افزود: اين آتش سوزي در اثر اتصالي شبكه برق هتل رخ داد كه متاسفانه 5 نفر از زائران جان خود را از دست دادند و با توجه به اينكه اين حادثه بسيار سريع و وسيع بوده متاسفانه ميزان سوختگي به قدري بالا بوده كه امكان شناسايي زائران تاكنون امكان پذير نيست.
وي بيان كرد: تاكنون 5 نفر از زائران جان خود را از دست داده اند كه 2 نفر از آنان قطعي است كه ايراني هستند و با توجه به اينكه اتباع ديگر كشورها نيز در آن هتل اسكان داده شده بودند، مليت سه زائر ديگر هنوز قطعي نيست.
نظافتي اضافه كرد: در اين حادثه كمتر از 10 نفر مجروح شدند كه علي رغم اينكه اين زائران تحت پوشش سازمان حج به عتبات سفر نكرده بودند، ستادهاي سازمان حج و زيارت و مركز پزشكي حج و زيارت سعي كردند به سرعت در محل حضور پيدا كرده و امداد رساني كنند.
وي ادامه داد: در خصوص تعداد زائران ايراني اين هتل ، تقريبا از شهرستان تربت حيدريه 40 نفر و از مشهد مقدس حدود 75 نفر بوده اند و شب دومي بوده كه اين زائران در آن هتل مستقر بوده اند كه اين حادثه اتفاق افتاده است.
مدير كل عتبات سازمان حج بيان كرد: اين حادثه علاوه بر صدمات جاني براي زائران منجر به سوخته شدن وسايل و حتي گذرنامه هاي زائران شده است كه البته همكاران ما با همكاري سفارت و كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در عراق و مجموعه امداد تلاش مي كنند كه به اين زائران امداد رساني نمايند.
وي در خصوص اعلام اسامي مصدومين اين حادثه گفت: البته اعلام اسامي حادثه ديدگان اين آتش سوزي به عهده سازمان حج و زيارت نيست ، زماني كه از زائران در كاروان هاي سازمان حج ثبت نام مي شود اسامي زائران در سيستم رايانه اي اين سازمان ثبت مي گردد و زماني كه حادثه اي رخ مي دهد اطلاعات زائران موجود است اما در حادثه اخير بدليل اينكه زائران خارج از سيستم سازمان حج و بصورت آزاد به عتبات مشرف شده اند اطلاعاتي از آنان در دست نيست البته مديريت حج و زيارت استان خراسان رضوي و دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق در تلاش هستند تا در صورتي كه اطلاعاتي از زائران بدست بياورند، براي اطلاع رساني در اختيار قرار دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران