حمایت سازمان حج و زیارت از کارگزاران زیارتی حمایت سازمان حج و زیارت از کارگزاران زیارتی حمایت سازمان حج و زیارت از کارگزاران زیارتی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حمایت سازمان حج و زیارت از کارگزاران زیارتی حمایت سازمان حج و زیارت از کارگزاران زیارتی حمایت سازمان حج و زیارت از کارگزاران زیارتی حمایت سازمان حج و زیارت از کارگزاران زیارتی حمایت سازمان حج و زیارت از کارگزاران زیارتی

حمایت سازمان حج و زیارت از کارگزاران زیارتی

هیئت مدیره انجمن صنفی زیارتی صبح شنبه 18 دی ماه با حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت، رئيس هيئت مديره انجمن صنفي زيارتي در ديدار با سرپرست سازمان حج و زيارت ، به بيان مسائل دفاتر و شركت هاي زيارتي و گلايه از حضور گسترده مجموعه هاي غير مجاز(آزادبر) در عرصه عتبات پرداخت و پيشنهادهاي انجمن را جهت ارتقاي سطح تعامل و همكاري ضابطه‌مند با سازمان حج و زيات ارائه كرد.
«حميد محمدي» در اين ديدار گفت: بارها اعلام كرده ايم در حالي كه 2300 دفتر زيارتي مجاز در سراسر كشور در امر زيارت فعاليت دارند، چرا در حوزه سفرهاي عتبات عده اي فاقد مجوز و خارج از چارچوب و ضوابط قانوني بصورت متفرقه ورود كرده اند.
وي با بيان اينكه در واقع اين افراد حق دفاتر زيارتي را تضييع مي كنند، افزود: از اين رو سازمان حج و زيارت در دفاع و حمايت از حقوق كارگزاران خود و دفاتر زيارتي احساس وظيفه مي نمايد و از هر طريق قانوني ممكن فضاي كسب و كار سالم را براي دفاتر مجاز ايجاد و تقويت خواهد كرد.
سرپرست سازمان حج و زيارت خاطر نشان كرد: طبيعي است در كنار اقدامات قانوني و برخوردهاي سلبي نسبت به فعاليت مجموعه هاي غير مجاز در عرصه عتبات، سازمان حج و زيارت هم سعي خواهد كرد با ارتقاي كيفيت خدمات و رسيدگي بيشتر به زوار عزيز عتبات و كاهش هزينه هاي سفر، ظرفيت و توان رقابت بخش مجاز زيارتي را در قبال فعالان غير مجاز افزايش دهد تا زائرين با اطمينان خاطر بيشتري به سفر مشرف شوند.
آقاي محمدي اظهار داشت: عمده گروه هايي كه خارج از ضابطه اقدام به اعزام زائر مي نمايند، بنوعي خدمات را تنزل مي دهند و يا در طول سفر بابت بخش هايي از خدمات وجوه نقد اخذ مي نمايند اين در حالي است كه در زمان ثبت نام اشاره اي به اين موضوع نكرده اند.
سرپرست سازمان حج و زيارت بيان كرد: شركت شمسا نيز گروه هايي را با خدمات متنوع و با قيمت‌هاي نسبتاً ارزانتري تعريف كرده است، با اين هدف كه انواع تقاضاهاي هموطنان را پوشش بدهد.
رئيس هيئت مديره انجمن صنفي زيارتي نيز در اين ديدار رئوس خواسته هاي اين صنف را بيان كرد و گفت: دفاتر زيارتي براي فعاليت مستقل و در چارچوب ضوابط و مقررات سازمان حج و زيارت آمادگي كامل دارند و با وجود تمام فشارهايي كه روي دفاتر زيارتي وجود دارد، قانونمندي دفاتر در راستاي رعايت حقوق زائران و عدم همكاري با گروه هاي غير مجاز همواره مورد تاكيد است.
وي در اين ديدار تأكيد كرد: از شركت هاي مركزي كارگزاران در استان ها مي خواهيم در توزيع سهميه اعزام عتبات ميان دفاتر زيارتي انصاف را رعايت كنند.
رئيس هيئت مديره انجمن صنفي زيارتي در اين گفتگو هماهنگي جهت اعطاي وام عتبات توسط بانك‌هاي عامل را از سرپرست سازمان حج و زيارت درخواست كرد.




نظرات کاربران