تجلیل مراجع عظام تقلید از شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تجلیل مراجع عظام تقلید از شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تجلیل مراجع عظام تقلید از شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تجلیل مراجع عظام تقلید از شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تجلیل مراجع عظام تقلید از شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تجلیل مراجع عظام تقلید از شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تجلیل مراجع عظام تقلید از شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تجلیل مراجع عظام تقلید از شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی

تجلیل مراجع عظام تقلید از شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی

مراجع عظام تقلید در پیام های جداگانه با تسلیت ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و از استوانه های انقلاب اسلامی از جنبه های مختلف این عالم ربانی تجلیل کردند.

[factimage()] http://img8.irna.ir/1395/13951020/82380891/82380891-71314029.jpg [imagetitle()] [factimageend()] به گزارش ايرنا، حضرات آيات صافي گلپايگاني، مكارم شيرازي، نوري همداني، علوي گرگاني، جوادي آملي و هاشمي شاهرودي هر كدام به بخشي از نقش آفريني هاي آيت الله هاشمي رفسنجاني در تاريخ پر فراز و فرود انقلاب اسلامي اشاره كردند.
*آيت الله صافي گلپايگاني با اشاره به اينكه درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت الإسلام و المسلمين آقاي هاشمي رفسنجاني موجب تأثر و تأسّف گرديد، بيان داشت: آن فقيد سعيد، ساليان سال در سنگرهاي مختلف انقلاب اسلامي، در حدّ توان انجام وظيفه نمود، و در حفظ اعتدال و آرامش جامعه و رفاه مردم، به توفيقاتي نائل گرديد. وي ادامه داد: حضور ولائي آن مرحوم در حرمين شريفين، و اعلام مواضع محكم مذهبي و ديني در آن مكان مقدّس در خاطره‌ها هميشه باقي خواهد ماند.
*آيت الله ناصر مكارم شيرازي از ديگر مراجع تقليد نيز در پيامي به مناسبت رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: ايشان سال ‌ها در خدمت امام راحل(ره) فداكاري كرد و بعد از ايشان نيز به طور دائم در صحنه انقلاب بود. وي ادامه داد: اينجانب ايشان را از آن زمان كه در حوزه درسي ما شركت داشت به خوبي مي‌شناختم؛ مردي بسيار جدي، باهوش، شجاع و صاحب اراده بود، ايشان مشكلات مختلفي را پشت سر گذاشت، ولي اين مشكلات هرگز سبب نشد كه صحنه را ترك كند.
* آيت الله حسين نوري همداني از ديگر مراجع تقليد نيز با صدور پيامي بيان كرده است: سوابق درخشان آيت الله هاشمي رفسنجاني با توجه به زحمات فراواني كه در راه به ثمر نشستن انقلاب و ارتباط بسيار وسيعي كه با امام راحل داشته و خدمات وي به مردم متعهد ايران در پست هايي كه به عهده گرفته بودند، بر هيچ كس مخفي نيست. وي ادامه داد: امروز كه با مشيت الهي آن برادر عزيز به لقاء الله پيوسته، ملت وفادار به امام و رهبر معظم انقلاب در تجليل از مقام ايشان در تشييع جنازه و مجالسي كه تشكيل خواهد شد و يك بار ديگر وحدت و اتحاد خود و پشتيباني از نظامي كه با زحمات ملت شريف و امثال ايشان به وجود آمده است را در برابر چشم بدخواهان و تفرقه طلبان به نمايش خواهند گذاشت و بار ديگر دشمنان را نااميد خواهند ساخت.
*آيت الله محمدعلي علوي گرگاني از ديگر مراجع تقليد نيز با صدور پيامي ارتحال آيت الله هاشمي رفسنجاني يار ديرين امام و رهبري را تسليت گفت و خاطرنشان كرد: ايشان با هوشياري و زحمات فراوان بعد از رحلت امام خميني در سازندگي و آبادي مملكت ايران نقش ماندگار ايفا كردند. وي ادامه داد: اين عالم مجاهد و زحمتكش كه دردوران قبل ازانقلاب در مبارزات عليه دستگاه سلطنتي شاهنشاهي در كنار مرحوم آيت الله طالقاني و شهيدان بهشتي و مطهري و مفتح و برخي ديگر از انقلابيون وفادار به امام خميني (ره) سالها رنج زندان را كشيدند. آيت الله علوي گرگاني خاطرنشان كرد: آيت الله هاشمي رفسنجاني بعد از انقلاب نيز امام خميني را تنها نگذاشته و در صحنه هاي مختلف و در رده هاي بالاي انقلاب همچون رياست مجلس شوراي اسلامي و جانشين فرمانده كل قوا در زمان جنگ نقش آفرين و مؤثر بودند.
*آيت الله عبدالله جوادي آملي از مراجع تقليد نيز در پيامي صوتي گفت: ارتحال استوانه انقلاب اسلامي، صحابي صالح و صابر و صادق امام راحل و امين امت، حضرت آيت‌آلله هاشمي رفسنجاني را به محضر مبارك بقيه‌الله ارواح من سواه فداه، رهبر محترم، ملت بزرگ ايران و خاندان شريف آن رحيل محبوب تسليت عرض مي‌نماييم. وي ادامه داد: بهترين ابراز همدردي در اين سانحه سنگين ملي و رخداد توان‌فرسا حفظ نظام اسلامي، تقويت اركان و حركت در مدار پيام رهبري است.
*آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي از ديگر مراجع تقليد نيز پيامي بيان داشت: آيت الله هاشمي رفسنجاني مجاهدي خستگي ناپذيري بود كه فقدان وي را تنها فضل الهي مي تواند جبران كند
وي ادامه داد: اين انسان خدوم و مجاهد، از پيشگامان مبارزه و نهضت عظيم امام راحل و از جمله افراد برجسته انقلاب شكوهمند اسلامي به شمار مي رفت كه از عمق جان به نداي قائد عظيم الشأن امام راحل لبيك گفتند. آيت الله شاهرودي خاطرنشان كرد: آيت الله هاشمي رفسنجاني به حق در آن دوران سخت مبارزه با رژيم سفاك ستمشاهي در ايثار جان و مال دريغ نورزيد و همواره در مسير اعتلاي كلمه طيبه انقلاب اسلامي قبل و بعد از پيروزي و در عصر قيادت آن يگانه دوران ،گام برداشت و از جمله افراد مورد اعتماد ايشان بود كه بار مسئوليت هاي سنگيني را در آن دوران به شايستگي بدوش كشيد. آيت الله هاشمي رفسنجاني يكشنبه شب در سن 82 سالگي بر اثر عارضه قلبي در تهران دعوت حق را لبيك گفت و به ملكوت اعلي پيوست. رئيس جمهوري اسلامي ايران، رئيس مجلس شوراي اسلامي، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، رئيس مجلس خبرگان رهبري و غيره از جمله سوابق آيت الله هاشمي رفسنجاني، يار ديرين امام و رهبري در انقلاب اسلامي است.


| شناسه مطلب: 65731




هاشمي رفسنجاني



نظرات کاربران