تأکید آیت الله شبستری بر حضور زائران عتبات عالیات در سامرا تأکید آیت الله شبستری بر حضور زائران عتبات عالیات در سامرا تأکید آیت الله شبستری بر حضور زائران عتبات عالیات در سامرا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تأکید آیت الله شبستری بر حضور زائران عتبات عالیات در سامرا تأکید آیت الله شبستری بر حضور زائران عتبات عالیات در سامرا تأکید آیت الله شبستری بر حضور زائران عتبات عالیات در سامرا تأکید آیت الله شبستری بر حضور زائران عتبات عالیات در سامرا تأکید آیت الله شبستری بر حضور زائران عتبات عالیات در سامرا

تأکید آیت الله شبستری بر حضور زائران عتبات عالیات در سامرا

امام جمعه تبریز گفت: حرم اهل بیت (ع) درس فداکاری در راه آرمانهای الهی و اسلام، ظلم ستیزی و انقلابی گری را به انسان می آموزد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري، نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي امروز در ديدار سردار شريعتي فرمانده قرارگاه سامرا و هيئت همراه در بيت امام جمعه تبريز با اشاره به تآكيدات مكرر زيارت معصومان (ع)، اظهار داشت: زيارت ائمه معصومين به ويژه زيارت اربعين در سالهاي اخير ترويج بسياري داشته است.
وي با بيان اينكه وجود مبارك اهل بيت (ع) در دوران حيات خود با ظلم و جور حاكمان و مستكبران زمان مبارزه مي كردند، تصريح كرد: امروز نيز قبور و حرم امامان معصوم (ع) نماد مبارزه با ظلم و استكبار هستند، توصيه بسيار به زيارت قبور امامان معصوم به جهت تداوم روحيه ظلم ستيزي و اعتلاي كلمه حق در جوامع بشري است.
امام جمعه تبريز با اشاره به علت ممانعت امويان و عباسيان از زيارت قبر مطهر پيشوايان ديني، ابراز داشت: حرم اهل بيت (ع) درس فداكاري در راه آرمانهاي الهي و اسلام، ظلم ستيزي و انقلابي گري را به انسان مي آموزد، امروز نيز مستكبران جهان مانند عباسيان و امويان در برابر زيارت شيعه از اهل بيت (ع) ايستاده اند و تا به امروز موفق نشده اند.
وي سرداب حضرت حجت (عج) را از ويژگيهاي برجسته سامراء دانست و گفت: سامراء حرم دو امام بزرگوار حضرت امام هادي(ع) و امام حسن عسكري(ع) است، زيارت اين شهر نيز در كنار زيارت نجف اشرف، كربلاء معلي و كاظمين لازم و مطلوب است و بايد از سامراء غفلت نشود.
عضو مجلس خبرگان رهبري اربعين حسيني سال جاري را يكي از معجزات امام حسين و تشيع عنوان كرد و افزود: امسال در زيارت اربعين حسيني بيش از ۲۰ميليون زائر به عتبات مقدسه مشرف شدند كه بزرگترين همايش جهان و بزرگترين مانور نمايش قدرت و اجتماع محبان اهل بيت (ع) است.
وي در بخشي از سخنان خود بعد سياسي زيارت اربعين را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: زيارت اربعين از نظر سياسي داراي اهميت بالايي است، اربعين يك مانور قدرت بزرگ عليه وهابيت و حاميان كافر، صهيون و مستكبر آنها است تا جهان بداند كه شيعه و دوستداران اهل بيت (ع) در اوج اقتدار قرار دارند.
رييس شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت (ع) زيارت اربعين را از علائم مؤمنان دانست و گفت: غير از اجر و پاداش براي زائران، خدمت كردن به زائران كربلاي معلي و ساير عتبات مقدسه ثواب فراواني دارد و معلوم است كه در اجر زائران، خدمت گزاران هم سهيم هستند.
وي آزادي عراق از شر كفار و داعش را از بركات جمهوري اسلامي ايران برشمرد و افزود: در سفري كه به عراق داشتم با حيدر العبادي نخست وزير عراق ديدار كردم، ايشان با تشكر و قدرداني از ايرانيها و جمهوري اسلامي ايران گفت؛ اگر ايرانيها نبودند قطعاً داعش بغداد را هم گرفته بودند. اين ايرانيها بودند كه عراق را از شر داعش و تروريسم نجات دادند.


| شناسه مطلب: 65752




سامرا



نظرات کاربران