روایتی از «رفاقت رهبرمعظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی» که از بین الحرمین آٰغاز شد روایتی از «رفاقت رهبرمعظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی» که از بین الحرمین آٰغاز شد روایتی از «رفاقت رهبرمعظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی» که از بین الحرمین آٰغاز شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایتی از «رفاقت رهبرمعظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی» که از بین الحرمین آٰغاز شد روایتی از «رفاقت رهبرمعظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی» که از بین الحرمین آٰغاز شد روایتی از «رفاقت رهبرمعظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی» که از بین الحرمین آٰغاز شد روایتی از «رفاقت رهبرمعظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی» که از بین الحرمین آٰغاز شد روایتی از «رفاقت رهبرمعظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی» که از بین الحرمین آٰغاز شد

روایتی از «رفاقت رهبرمعظم انقلاب و آیت‌الله هاشمی» که از بین الحرمین آٰغاز شد

آیت‌الله سیدجعفر شبیری زنجانی از نزدیک‌ترین دوستان رهبر معظم انقلاب است که سابقه رفاقت 60 ساله با ایشان دارد. ایشان فرزند آیت‌الله سیداحمد زنجانی، امام جماعت اسبق حرم حضرت معصومه(س) و برادر آیت‌الله‌العظمی سیدموسی شبیری زنجانی، از مراجع تقلید است. پای صحبت‌های ایشان نشستیم تا برایمان از خاطرات آن ایام بگوید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه همشهري در گزارشي به بازتاب روايت آيت‌الله سيدجعفر شبيري زنجاني كه باعث نخستين آشنايي و دوستي رهبر معظم انقلاب و مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني گرديد، پرداخت و نوشت:
«سفر ما به كربلا و آشنايي رهبر انقلاب و آقاي هاشمي ماجراي عجيبي دارد. سال 36بود كه آيت الله خامنه اي از مشهد به قم و منزل ما آمدند و به من گفتند كه چرا گرفته‌ايد؟ نمي‌دانم چرا ولي آقا فرمودند اگر براي رفتن به عتبات نگرانيد من ختمي به شما ياد مي‌دهم كه برويد و اينكه خودم هم ختمي را شروع كرده‌ام و دارم به زيارت مي‌روم. من هم گفتم نه فكرم مشغول چيز ديگري است. البته آن موقع با خودم گفتم كاش ختم را مي‌گرفتم از ايشان. آن ديدار باعث شد به فكر عتبات بيفتم و براي همين شروع كردم به ختم زيارت عاشوراي غيرمعروف؛ چرا كه درس و بحث اجازه نمي‌داد زيارت عاشوراي معروف را بخوانم.
در آن ختم هم از خدا خواستم كه طوري زيارتم جور شود كه‌ماه رجب آنجا باشم و تا زماني كه آقاي خامنه‌اي آنجا هستند به ايشان برسم چرا كه حال ايشان در سفر عتبات خيلي خوب بود. از خدا خواستم رفيق‌هاي جوري هم در سفر داشته باشم كه در مسير تنها نباشم. با چه شرايطي كار ما درست شد را به‌خاطر ندارم اما يادم هست وقتي به گاراژ رفتم ديدم چند دوست ديگر كه آقاي هاشمي هم بين آنها بود در گاراژ هستند و اتفاقا آنها هم مي‌خواهند به زيارت بروند. ما وقتي به كربلا رسيديم آقا خيلي تعجب كردند كه اينجا چه‌كار مي‌كنيد و شما كه اصلا قصد نداشتيد. به هرحال در همان بين‌الحرمين هم بود كه آقا را با آقاي هاشمي آشنا كردم و آنها همديگر را ديدند.»




نظرات کاربران