مراسم ترحیم آیت‌الله رفسنجانی در حرم حضرت ابوالفضل(ع) مراسم ترحیم آیت‌الله رفسنجانی در حرم حضرت ابوالفضل(ع) مراسم ترحیم آیت‌الله رفسنجانی در حرم حضرت ابوالفضل(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم ترحیم آیت‌الله رفسنجانی در حرم حضرت ابوالفضل(ع) مراسم ترحیم آیت‌الله رفسنجانی در حرم حضرت ابوالفضل(ع) مراسم ترحیم آیت‌الله رفسنجانی در حرم حضرت ابوالفضل(ع) مراسم ترحیم آیت‌الله رفسنجانی در حرم حضرت ابوالفضل(ع) مراسم ترحیم آیت‌الله رفسنجانی در حرم حضرت ابوالفضل(ع)

مراسم ترحیم آیت‌الله رفسنجانی در حرم حضرت ابوالفضل(ع)

مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور هزاران زائر ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به عتبات عاليات، اين مراسم ديشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمي با حضور حجت الاسلام نجفي، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق و ميرمسعود حسينيان، سركنسول ايران در كربلا و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم دو تن از قاريان از جمله محمد شكري، قاري حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) به قرائت آياتي از كلام الله مجيد پرداختند.
در ادامه اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين دكتر سيدصدرالدين شريعتي، استاد دانشگاه علامه طباطبايي در سخناني گفت: مرگ در ادبيات ديني به معناي از بين رفتن و هيچ شدن نيست بلكه انتقالي از اين دنيا به عالم ديگر و عبور از مرحله اي به مرحله ديگر است.
وي با بيان اينكه ما نسبت به اين عالم مي ميريم ولي حيات مجددي را شروع مي كنيم اظهار داشت: مرگ هم مي تواند براي ما زيبا و هم مايه گرفتاري و بلا باشد؛ اگر انسان در دنيا مومن و نيك انديش و نيك رفتار باشد در اين صورت مرگ براي او زيبا و مقدمه زندگاني بهشتي است و برعكس اگر انسان ظالم و بدكاري باشد مرگ مقدمه بدبختي اوست.
شريعتي مرگ را به دروازه زندان تشبيه كرد و افزود: مرگ براي مومن مانند اين است كه از دروازه زندان او را خارج مي كنند و براي كافر دروازه ورود به زندان است تا او را به غل و زنجير بكشانند.
استاد دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينكه برخي وقتي مردند فرشتگان خداوند بر آنان درود مي فرستند عنوان كرد: دو چيز عامل مرگ بد است يكي اينكه هر چه خداوند دوست دارد كسي دوست نداشته باشد و هرچه خدا را عصباني مي كند انجام دهد.
وي به رحلت آيت الله هاشمي رفسنجاني اشاره كرد و گفت: ما در اين روزها عزيزي را از دست داده و همه در غم او متاثر هستيم كسي كه رهبر انقلاب در پيامشان از ايشان تجليل كردند كسي كه تلاش هاي زيادي براي كشور انجام داد.
شريعتي تاكيد كرد: آيت الله رفسنجاني خدمات زيادي براي كشور انجام داده است و ايشان يكي از مصاديق استقامت كنندگان در راه خداوند است كه در آيات قرآن مورد تجليل قرار گرفته اند.


| شناسه مطلب: 65765




هاشمي رفسنجاني



نظرات کاربران