انتقال سفارت آمریکا به قدس تعدی به مسلمانان است انتقال سفارت آمریکا به قدس تعدی به مسلمانان است انتقال سفارت آمریکا به قدس تعدی به مسلمانان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقال سفارت آمریکا به قدس تعدی به مسلمانان است انتقال سفارت آمریکا به قدس تعدی به مسلمانان است انتقال سفارت آمریکا به قدس تعدی به مسلمانان است انتقال سفارت آمریکا به قدس تعدی به مسلمانان است انتقال سفارت آمریکا به قدس تعدی به مسلمانان است

انتقال سفارت آمریکا به قدس تعدی به مسلمانان است

مفتی فلسطین تصمیم رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را محکوم کرد و این اقدام را تعدی به مسلمانان خواند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شيخ محمد حسين، مفتي فلسطين در سخنراني خود در مسجد الاقصي در قدس شرقي گفت: وعده رئيس جمهوري منتخب مبني بر انتقال سفارت خانه نه فقط يك تعدي عليه فلسطيني‌ها است، بلكه تعدي عليه عرب‌ها و مسلمانان است و مسلمانان و عرب‌ها كه شاهد تجاوزي هستند كه با انتقال سفارت به قدس اشغالي محقق خواهد شد، ساكت نخواهند نشست.
وي افزود: انتقال سفارت آمريكا با منشورها و عرف‌ بين‌المللي و شوراي امنيت كه اذعان دارند شهر قدس اشغال شده است، مغايرت دارد.
دبيركل اتحاديه عرب هشدار داد كه انتقال سفارت آمريكا به بيت المقدس بر حل و فصل موضوع فلسطين تاثير منفي به دنبال دارد.
«احمد ابوالغيط» دبيركل اتحاديه عرب نسبت به خطرناك بودن صحبت هاي موجود در خصوص رويكرد دولت جديد آمريكا براي انتقال سفارت اين كشور به بيت المقدس هشدار داد.
مشاور رئيس‌جمهوري منتخب آمريكا گفته، جابجايي سفارت آمريكا از تل‌آويو به قدس از اصلي‌ترين اولويت‌هاي دولت دونالد ترامپ خواهد بود.
به نوشته روزنامه اينديپندنت، اين اظهارات كليان كانوي، مشاور ارشد رئيس‌جمهوري منتخب آمريكا در حالي مطرح مي‌شود كه پيشتر هم كساني مانند بيل كلينتون و يا جورج بوش وعده جابجايي سفارت كشورشان را در سرزمين‌هاي اشغالي داده بودند اما بعدا كوتاه آمدند چرا كه هراس داشتند كه اين تغيير درگيري‌ها در اين منطقه حساس را افزايش دهد.
ايالات متحده آمريكا، همراه با ديگر كشورهاي جهان قدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت نمي‌شناسد و سفارتخانه‌ها در تل‌آويو هستند. هرگونه اذعان رسمي آمريكا به موجوديت قدس به عنوان پايتخت اسرائيل مي‌تواند درگيري ديپلماتيك به همراه داشته باشد و موجب خواهد شد، اين كشور كه گاها ميان طرف‌هاي اسرائيلي و فلسطيني ميانجيگري مي‌كند، به جانبداري متهم شود.
ترامپ اولين رئيس‌جمهوري آمريكا نيست كه وعده انجام چنين كاري را مي‌دهد. بيل كلينتون و جورج بوش، روساي جمهوري سابق آمريكا هم گفته بودند كه سفارت آمريكا را به قدس منتقل مي‌كنند. آنها بعدا از اين وعده عقب‌نشيني كردند چرا كه به نتيجه رسيدند با اين رويكرد نمي‌توان به مناقشه ميان اسرائيل و فلسطين پايان داد.
كنگره آمريكا در سال ۱۹۹۵ "قانون سفارت اورشليم" را تصويب كرد و طبق آن قدس به عنوان "پايتخت اسرائيل" اعلام شد و تاكيد شد كه سفارت ايالات متحده بايد تا سال ۱۹۹۹ به آنجا منتقل شود اما از زمان امضاي آن، تمام روساي جمهور آمريكا هر شش ماه يكبار از ترس بروز درگيري در اين منطقه، لغو اين قانون را امضا مي‌كنند.


| شناسه مطلب: 65828




قدس فلسطين امريكا



نظرات کاربران