صالحی امیری: از جوار امام رضا(ع) به جهان پیام صلح و دوستی می‌دهیم صالحی امیری: از جوار امام رضا(ع) به جهان پیام صلح و دوستی می‌دهیم صالحی امیری: از جوار امام رضا(ع) به جهان پیام صلح و دوستی می‌دهیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
صالحی امیری: از جوار امام رضا(ع) به جهان پیام صلح و دوستی می‌دهیم صالحی امیری: از جوار امام رضا(ع) به جهان پیام صلح و دوستی می‌دهیم صالحی امیری: از جوار امام رضا(ع) به جهان پیام صلح و دوستی می‌دهیم صالحی امیری: از جوار امام رضا(ع) به جهان پیام صلح و دوستی می‌دهیم صالحی امیری: از جوار امام رضا(ع) به جهان پیام صلح و دوستی می‌دهیم

صالحی امیری: از جوار امام رضا(ع) به جهان پیام صلح و دوستی می‌دهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به انتخاب مشهد در سال 2017 به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: از جوار حضرت ثامن‌الحجج (ع) برای جهان اسلام پیام صلح و دوستی و همدلی می‌دهیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيدرضا صالحي اميري عصر دوشنبه در حاشيه مراسم پاياني همايش بين‌المللي گفت‌وگوهاي فرهنگي ايران و جهان عرب در دانشگاه فردوسي مشهد در جمع خبرنگاران افزود: ايران و مشهد مقدس در سال 2017 پرچم‌دار صلح، آشتي و همزيستي مسالمت‌آميز در جهان اسلام خواهد بود.
وي با اشاره به اين‌كه براي مقابله با كشورهايي كه از جريان‌هاي تكفيري حمايت مي‌كنند دو راه بيشتر پيش‌رو نيست تصريح كرد: راه نخست مسير گفت‌وگو و راه دوم حمايت از جريان‌هاي معتدل و عقلاني در جهان اسلام است.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه استراتژي صحيحي را انتخاب كرده است چنانكه از يك‌سو در مبارزه همه‌جانبه با تروريسم به كشورها اسلامي كمك كرده و سويي با تقويت جريان‌هاي اعتدالي در جهان اسلام به دنبال زدودن چهره خشن و بي‌منطق تروريسم از دنياي اسلام است.
وزير ارشاد گفت: جهان اسلام از سوي دشمنان آگاه خارجي، استكبار جهاني و صهيونيزم و از سوي ديگر در داخل از جانب افراطيون و كساني كه جز اسلحه و خشونت منطقي ندارند، تهديد مي‌شود. صالحي اميري افزود: آنچه امروز در نشست بين‌المللي گفت‌وگوهاي فرهنگي ايران و جهان عرب موردبحث قرار گرفت واكاوي و كنكاشي است تا بتوانيم در جهان اسلام صفي براي مقاومت در تقابل با دشمنان اسلام ايجاد كنيم و توان جهان اسلام را براي زدودن اين تصوير خشن و غير اسلامي و انساني منسجم كنيم.
وي اظهار كرد: امروز تروريسم در عراق، سوريه و اقصي نقاط جهان، تصوير مشوشي از اسلام در ذهن جهانيان قرار داده كه اين نشست مي‌تواند در ذهنيت زدايي از افكار عمومي جهانيان كه توسط گروهي معدود، بي‌منطق، خشن و متحجر ايجادشده،‌ مؤثر باشد.
وي با اشاره به برنامه‌هاي مراسم آغازين رويداد پايتخت فرهنگي جهان اسلام در مشهد گفت: امروز روزي مهم و فردا روز مهم‌تري براي برپايي همايشي است كه به‌عنوان اولين اجلاس بين‌المللي گفت‌وگوي ايران و جهان عرب است، زيرا بيش از 85 نفر از انديشمندان جهان عرب در اين گفت‌وگو با همراهي اساتيد، صاحب‌نظران و دانشگاهيان ايراني حضور داشتند.
وي افزود: اين نشست آغازي در خصوص شناسايي محورهاي اساسي براي گسترش گفت‌وگو ميان انديشمندان در جهان اسلام است كه زمينه‌اي براي گفت‌وگوهاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي است.
وي عنوان كرد: همايش امروز يكي از دستاوردهاي اعلام پايتخت فرهنگي جهان اسلام براي مشهد است و همه ما در سال جديد از فجر تا فجر و در 2017 ميلادي از جوار ثامن‌الحجج (ع) به جهان اسلام پيام صلح، وحدت و همدلي را سر مي‌دهيم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امروز پرچم وحدت، يكدلي و همزيستي از مشهد مقدس برافراشته شده كه افتخاري براي ايرانيان، شيعيان و مسلمانان است و در اين زمينه برنامه‌هاي متنوعي تدارك شده كه مهم‌ترين آن صبح روز سه‌شنبه در آستان قدس رضوي طي مراسمي رسمي برگزار مي‌شود و آغازگر پايتخت فرهنگي مشهد در جهان اسلام خواهد بود.
وي عنوان كرد: اين همايش با حضور صدها تن از ميهمانان خارجي و هفت تن از وزراي فرهنگ كشورهاي اسلامي و اعضاي دولت و بسياري از شخصيت‌هاي داخلي آغاز مي‌شود و اميدواريم منشأ آثار خوبي باشد.
خبرگزاري فرهنگ رضوي


| شناسه مطلب: 65964




مشهد امام رضا



مطالب مرتبط

نظرات کاربران