بی‌بصیرتی عامل انحراف و سقوط انسان است بی‌بصیرتی عامل انحراف و سقوط انسان است بی‌بصیرتی عامل انحراف و سقوط انسان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بی‌بصیرتی عامل انحراف و سقوط انسان است بی‌بصیرتی عامل انحراف و سقوط انسان است بی‌بصیرتی عامل انحراف و سقوط انسان است بی‌بصیرتی عامل انحراف و سقوط انسان است بی‌بصیرتی عامل انحراف و سقوط انسان است

بی‌بصیرتی عامل انحراف و سقوط انسان است

حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی پاسخگویی به نیازهای معرفتی نسل جوان جامعه را از جمله وظایف خطیر روحانیت در عصر حاضر دانست و از طلاب خواست هدف خود در تحصیل علوم حوزوی را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق امروز در جمع تعدادي از طلاب استان مركزي با اشاره به نياز جامعه به عالم متعهد، بابصيرت و زمان‌شناس اظهار داشت: امروز بيش از هر زمان زمينه براي نشر معارف اهل بيت در دنيا محياست.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق با تأكيد بر نقش‌آفريني فرامرزي حوزه هاي علميه ادامه داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران؛ فرصت خوبي براي حوزه هاي علميه جهت تربيت نيروي كارآمد، مفيد و آشنا به زبان‌هاي روز دنيا و اعزام به كشورهاي اسلامي و حتي غير اسلامي فراهم شده است.
وي خودسازي و مجهز شدن به علوم روز و پاسخگويي به پرسش هاي معرفتي جامعه را ضروري دانست و افزود: خداوند دو عامل را رمز موفقيت برشمرده و وعده داده هر كس اين دو اصل را داشد، راه‌هاي موفقيت را به او نشان مي دهد. اولين عامل تلاش و كوشش و عامل دوم اخلاص و وصل به انديشه الهي و توكل بر خداست.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني با استناد به آيه قرآني گفت: هر كجا تلاش و اخلاص تجلي كند؛ موفقيت و پيروزي در امور خود را ظاهر مي كند و امداد الهي ظهور مي يابد. طلاب علوم ديني بايستي با تمسك به قرآن و عترت در مسير ترويج انديشه اهل بيت عصمت و طهارت گام هاي بلند بردارند.
وي پاسخگويي به نيازهاي معرفتي نسل جوان جامعه را از جمله وظايف خطير روحانيت در عصر حاضر دانست و از طلاب خواست هدف خود در تحصيل علوم حوزوي را مشخص كرده و مقصد نهايي را معين كنند و گفت: بايد مشخص كنيد كه مي خواهيد فقيه، مفسر، فيلسوف، خطيب شويد كه از هر كدام از اين زمينه هاي فعاليت؛ لوازمي دارد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كشور عراق بطلب مجهول را محال دانست و گفت: قبل از هر چيز بايد مطلوب مشخص و معين باشد و حتي غايت و نتيجه عمل قبل از آنكه در عالم خارح محقق شود، در ذهن بايد متصور شود تا انگيزه حركت را در انسان بيشتر كند.
وي با تأكيد بر لزوم بصيرت، دشمن‌شناس، تشخيص حق و طباطل و موضع‌گيري گفت: چه بسا افرادي بودند كه در اثر بي بصيرتي سقوط كردند و آب را به آسياب دشمن ريختند و ناگاهانه با دشمنان هم صدا شدند، بايد هوشيار بود و با چشم باز دوست و دشمن را از هم جدا كرد و در مواقع حساس تصميم درست گرفت.




نظرات کاربران