برگزاری نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت برگزاری نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت برگزاری نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت برگزاری نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت برگزاری نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت برگزاری نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت برگزاری نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت

برگزاری نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت

نشست یک روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت با حضورسرپرست سازمان حج و زیارت امروز-چهارشنبه 27 بهمن ماه 95- در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.

بر اساس اين گزارش حميد محمدي سرپرست سازمان حج و زيارت در اين نشست با اشاره به اجراي طرح نوين عتبات از ابتداي امسال افزود: طرح اعزام هاي استاني عتبات ابلاغ شده و در چند استان نيز به اجرا در آمده است. در قالب اين طرح به نيازهاي زائران بيشتر پاسخ داده مي شود كه لازم است استان ها نيز در اجراي بهتر آن مشاركت كرده تا اشكالات و ايرادات آن شناسايي و برطرف شود. سرپرست سازمان حج و زيارت به فعالسازي فرآيند ارزشيابي عوامل اجرايي در عتبات اشاره و بر لزوم آگاهي عوامل اجرايي از دستورالعمل ها تاكيد كرد و گفت: ارزشيابي نيروي انساني در همه بخش ها از جمله نيروهاي ستادي، شمسا و عوامل كاروان ها و هتل ها صورت خواهد گرفت. گاهي دستورالعملي تصويب و ابلاغ مي شود و فرض بر اين است كه همه چيز به درستي انجام مي شود، اما كساني كه بايد آنرا اجرا كنند يا از آن بي اطلاع هستند يا آن دستورالعمل را اجرا نمي كنند. در فرآيند ارزشيابي از اعزام اينگونه افراد جلوگيري بعمل خواهد آمد. آقاي محمدي در سخنانش به مديران حج و زيارت استان ها توصيه كرد: لازم است در استان ها جلسات مستمر با كارگزاران، مديران ثابت هتل ها و مديران آشپزخانه هاي عتبات برگزار گردد. همچنين در جلسات توجيهي با زائران عتبات شرايط اين سفر و وضعيت كشور ميزبان پيش از اعزام براي زائران بازگو شود تا در طول سفر زائران با مشكل مواجه نشوند. سرپرست سازمان حج و زيارت كشورمان درادامه به ضرورت قانون‌مداري در حوزه عتبات و مجموعه هاي اعزام كننده زائر به عتبات اشاره كرد و گفت: يكي از اقدامات موثر در مقابله با فعاليت گروه هاي غير مجاز، تقويت مباني قانوني در برخورد با اين مجموعه ها و افراد است. فعاليت غير مجازها در حوزه عتبات موجب تضييع حقوق زائران در داخل كشورعراق مي شود و اين در حالي است كه بر اساس اسناد بالادستي، اعزام زائران به عتبات به عهده سازمان حج و زيارت است.
در بخش ديگري، سرپرست سازمان حج و زيارت با اشاره به ويژگي حج ۹۶ تاكيد كرد در صورت فراهم شدن بستر حضور عزتمندانه حجاج در حج، به دليل شرايط خاص حج ۹۶، تمامي عوامل اجرايي اعم از ستادي و كارگزاران، بر اساس فرايندي كه تعيين شده است، با دقت نظر و سختگيري بيشتري انتخاب مي شوند و علاوه بر دانش و تجربه و مهارت، توانمندي جسماني آنها به عنوان يك اصل، مورد توجه جدي خواهد بود.
در ادامه اين نشست دكتر مظلومي معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در خصوص فعاليت گروه هاي غير مجاز در سفرهاي عتبات گفت: كساني كه نمي دانيم براي اعزام زائر از توانمندي، صلاحيت و دانش كافي برخوردار هستند و نمي دانيم مي توانند زائر را به سلامت به سفر ببرند يا نه، چگونه در زمينه اعزام زائر به آنها اعتماد كنيم در حالي كه اين گروه ها نظارت پذير نيستند. سر مخالفت ما با گروه هاي آزاد تلاش براي حفظ حقوق زائر است. محمد آزاد معاون توسعه مديريت و منابع گزارشي از اقدامات معاونت متبوع ارائه داد و از تدوين 8 جلد كتاب براي آموزش زبان عربي به كارگزاران زيارتي كه در آينده به چاپ خواهد رسيد، خبر داد. در ادامه حجت الاسلام و المسلمين صحبت الله رحماني مشاور رئيس سازمان حج در امور مجلس گزارشي از ارتباطات و همكاري سازمان حج با نمايندگان خانه ملت ارائه داد. نصرالله فرهمند مشاور رئيس سازمان حج و زيارت و مسئول كارگروه هاي برنامه ريزي حج نيز در ادامه گزارشي از فعاليت كميته هاي 13 گانه حج 96 و آمادگي براي خدمت رساني به حجاج در صورت انجام حج، ارايه كرد. محمود شرافتي سرپرست دفتر بازرسي، ارزشيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات سازمان حج نيز در اين نشست توضيحاتي در خصوص فرايند ارزشيابي عوامل اجرايي عتبات و آثار اين فرآيند در ارتقاي بهره وري كارگزارن و عوامل ستادي ارائه كرد. در ادامه اين نشست در قالب برنامه پرسش و پاسخ مديران ستادي سازمان حج و زيارت به پرسش هاي مديران حج و زيارت استان ها پاسخ دادند. به گزارش سازمان حج و زيارت، محمد تقي قادري مديركل دفتر بودجه، تحولات اداري و فناوري اطلاعات سازمان حج و زيارت در ادامه اين نشست توضيحاتي در خصوص برنامه هاي آموزش كارگزاران به مديران حج و زيارت استان ها ارائه كرد. در ادامه نشست اكبر رضايي مديرحج و زيارت استان قم، سيد حبيب الله ساداتي مدير حج و زيارت استان مازندران، ناصر حويزاوي مدير حج و زيارت استان خوزستان به نمايندگي از مديران حج و زيارت استان ها سوالات و خواسته ها و پيشنهادات مديران استاني را با مديران ستادي سازمان حج و زيارت در ميان گذاشتند. حميدرضا محمدي مديركل فني و امور كارگزاران سازمان حج و زيارت در ادامه با توجه به ويژگي حج ۹۶، شاخص هاي انتخاب مديران كاروان ها و مديران هتل ها و كميته هاي استاني توانسنجي كارگزاران حج را تشريح كرد و تاكيد نمود حضور فعال در عتبات يكي از ملاك هاي انتخاب مديران مي باشد.
محسن نظافتي مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت در ادامه اين نشست در خصوص اعزام هاي نوروزي عتبات و تخصيص سهميه به كاروان ها در استان ها و لزوم توجيه زائران پيش از اعزام به سفر توضيحاتي ارائه كرد.
ناصر خدرنژاد مدير عامل شركت شمسا در اين همايش آمار مقايسه اي از اعزام هاي عتبات شمسا در چند سال اخير ارائه كرد.
حجت الاسلام و المسلمين مهدي شهسواري مديركل دفتر رياست، روابط عمومي و امور بين الملل سازمان حج بر لزوم تلاش بيشتر در زمينه اطلاع رساني اقدامات و خدمات سازمان حج توسط دفاتر حج و زيارت استان ها و استفاده از روش هاي نوين اطلاع رساني و بكارگيري ظرفيت كارگزاران زيارتي در اين زمينه تاكيد كرد.
سهراب فولادوند فرمانده مركز بسيج بين الملل سازمان حج و زيارت نيز در پايان اين همايش گزارشي از فعاليت مركز بسيج در سازمان مركزي و دفاتر حج و زيارت استان ها ارائه كرد.
اين نشست يكروزه عصر امروز چهارشنبه با جمع بندي مسائل مطرح شده توسط سرپرست سازمان حج و زيارت به پايان رسيد.
در اين نشست برنامه هاي پيش روي سازمان حج و زيارت تبيين و مورد بررسي قرار گرفت و هر يك از مديران نظرات و پيشنهادات خود را در اين زمينه ها عنوان كردند.
موضوعاتي چون طرح نوين عتبات، اعزام هاي استاني عتبات، تهديدات فعاليت گروه هاي غيرمجاز در زمينه عتبات، ارزشيابي منابع انساني در سفرهاي زيارتي عتبات عاليات و همچنين مسائل ادارات حج و زيارت استان ها و آخرين دستورالعملها از جمله مواردي بود كه در اين نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


| شناسه مطلب: 66407




سازمان حج



نظرات کاربران