مشهدالرضا درشب و روز شهادت یگانه بانوی دوعالم غرق در اشک و ماتم شد مشهدالرضا درشب و روز شهادت یگانه بانوی دوعالم غرق در اشک و ماتم شد مشهدالرضا درشب و روز شهادت یگانه بانوی دوعالم غرق در اشک و ماتم شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مشهدالرضا درشب و روز شهادت یگانه بانوی دوعالم غرق در اشک و ماتم شد مشهدالرضا درشب و روز شهادت یگانه بانوی دوعالم غرق در اشک و ماتم شد مشهدالرضا درشب و روز شهادت یگانه بانوی دوعالم غرق در اشک و ماتم شد مشهدالرضا درشب و روز شهادت یگانه بانوی دوعالم غرق در اشک و ماتم شد مشهدالرضا درشب و روز شهادت یگانه بانوی دوعالم غرق در اشک و ماتم شد

مشهدالرضا درشب و روز شهادت یگانه بانوی دوعالم غرق در اشک و ماتم شد

شهر مشهد و حر م مطهر امام رضا (ع) در شب و روز شهادت یگانه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها غرق در اشک و ماتم شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مشهد، هيئتها و دسته جات عزاداري و سينه زني در خيابانهاي منتهي به حرم مطهر مام رضا (ع) به نوحه خواني و عزاداري پرداختند و چهره شهر مشهد درغربت و ماتم عاشقان ولايت فرورفت.
براساس اين گزارش در سالروز شهادت مظلومانه دخت نبي مكرم اسلام حضرت زهراي مرضيه(س)، اجتماع بزرگ فاطميون با حضور هيئت‎هاي مذهبي و خيل عظيم عزاداران آن بانوي گرامي در ميدان شهداي مشهد برگزار شد.
در اين اجتماع كه با حضور امام جمعه مشهد مقدس، توليت آستان قدس رضوي و ديگر مسئولان لشگري و كشوري برگزار شد، عزاداران فاطمي پس از اجتماع در ميدان شهداي مشهد در حالي كه پيكر مطهر دو شهيد گمنام را بر دوش داشتند، براي عرض تسليت به پيشگاه امام رئوف حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوي حركت و در اين مكان قدسي تجمع كردند.
درشب شهادت اين بانوي اسوه نيز حرم مطهر رضوي ميزبان هزاران زائر و مجاور بود كه در غم شهادت آن بانوي بزرگ به سوگ نشستند.صحن و سراي حرم سياهپوش شد و صداي روضه و نوحه از هر گوشه از اماكن متبركه به گوش مي‎رسيد.
زائران و مجاوران در اين شب به حرم قدسي آمده بودند تا شهادت جانسوز بانوي بزرگ اسلام و مادر گرانقدر امام رضا(ع) را به ساحت مقدس آن حضرت تسليت عرض كنند و با يادآوري سيره و سبك زندگي حضرت زهرا(س) نام ايشان و عظمت شخصيتشان را بيش از پيش جاودان نگه دارند.
حجت الاسلام و المسلمين محمد باقر فرزانه در مراسم شب شهادت صديقه طاهره(س) كه در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اينكه خداوند متعال همه انبياء و اولياي خويش را مورد امتحان قرار داده است، گفت: وقتي خدا متعال يك مسئوليت سنگين را براي بنده خود تقدير مي‎كند، ابتدا او را مورد آزمايش‎هاي سنگين قرار مي‎دهد.
وي ادامه داد: رسول الله(ص) نيز چهل سال مورد امتحان قرار گرفت و بعد به مقام «خُلق عظيم» رسيد.
اين استاد حوزه و دانشگاه افزود:بالاترين امتحان صديقه طاهره(س) پذيرش ولايت اميرالمومنان(ع) و امامت آن حضرت بعد از نبي اكرم(ص) است. ايشان مأمور بودند كه با تمام وجود از اين مقام حمايت كنند و خلافت و حقانيت علي(ع) را با مبارزات قولي و عملي خويش تثبيت كنند.
وي ادامه داد: قبل از رحلت رسول الله(ص) هيچ كس كوچكترين اهانتي به صديق طاهره(س) نكرد، زيرا شخصِ پيامبر(ص) دائما، حضرت زهرا(س) را مورد احترام قرار مي‎داد و كسي فكرش را نمي‎كرد كه روزي به اين بانوي بزرگوار بي‎احترامي شود.
اين خطيب حرم رضوي ادامه داد: حمايت از ولايت مهمترين علت رفتارهاي ناشايست با حضرت زهرا(س) بود و ايشان در اين امتحان الهي كه تك و تنها بود، سربلند بيرون آمد.
اين گزارش حاكيست در مراسم عزاداري سالروز شهادت حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا(سلام‌الله‌عليها) نيز كه در حوزه علميه آيت الله خويي مشهد مقدس برگزار شد، توليت آستان قدس رضوي مجاهدت و خروش فاطمه زهرا(س) را موجب پيوند خوردن رسالت نبوي به ولايت علوي دانست.
وي حضرت فاطمه زهرا(س) را داراي مقام عصمت خواند و توضيح داد: حضرت صديقه كبري(س) عصمت دارند و اين عصمت در شخصيت ايشان متجلي است؛ تمام ائمه اطهار(عليهم‌السلام) نسبت به جايگاه عظيم ايشان تاكيد كردند و در زيارت نامه حضرت رضا(ع) ايشان را با واژه «وَارِثَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ» خطاب مي‌كنيم.
توليت آستان قدس رضوي نفاق را بر دو قسم با نقاب و بي‌نقاب برشمرد و گفت: منافق بي‎نقاب را همه مي‌شناسند، اما شناخت و شناساندن نفاق با‌نقاب دشوار است و صديقه كبري تلاش شان براي شناساندن نفاق بانقاب به مردم بود؛ ايشان نقاب را از چهره نفاق برداشتند و با تيزبيني نسبت به انحرافات پس از رحلت رسول خدا(ص) هشدار دادند.


| شناسه مطلب: 66684




شهادت مشهد فاطمه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران