همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» در تهران برگزار می‌شود

در دیدار رییس و معاون اتحادیه عربی رسانه‌های مجازی عراق با رایزن فرهنگی ایران، طرفین در خصوص برگزاری همایش بین‌المللی «مبارزه با تروریسم مجازی» به میزبانی تهران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در عراق، صالح المياح، رييس اتحاديه عربي رسانه‌هاي مجازي عراق با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذري، رايزن فرهنگي ايران در عراق ديدار و گفت‌وگو كرد.
صالح المياح در اين ديدار با اشاره به فعاليت‌هاي اتحاديه عربي رسانه‌هاي مجازي عراق، بيان كرد: در اين اتحاديه كه داراي 26 شعبه در كشورهاي مختلف جهان است، بيش از 800 پايگاه اينترنتي عضويت دارند.
وي همچنين با اظهار اينكه مقر اصلي اتحاديه عربي رسانه‌هاي مجازي عراق در قاهره (پايتخت مصر) واقع شده است، از تلاش براي انتقال مقر اصلي اين اتحاديه به داخل عراق خبر داد.
صالح المياح همچنين با اشاره به ديدار اخيرش با عباس خامه‌يار، معاون بين‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در تهران، اين ديدار را مثبت و مثمرثمر خواند و خواستار همكاري با نهادهاي فرهنگي كشورمان به ويژه در زمينه برگزاري همايش بين‌المللي «مبارزه با تروريسم مجازي» به ميزباني ايران شد.
در ادامه اين ديدار، معاون رييس اتحاديه عربي رسانه‌هاي مجازي عراق نيز با بيان سخناني، سفر هيأت كارشناسان رسانه‌اي اين اتحاديه به جمهوري اسلامي ايران كه به همت رايزني فرهنگي كشورمان صورت گرفت را تجربه‌اي موفق عنوان كرد.
وي با بيان اينكه در رسانه‌هاي غربي و عربي، سياه‌نمايي عليه ايران صورت مي‌گيرد، گفت: آنچه ما در جمهوري اسلامي ايران مشاهده كرديم، چهره‌اي به مراتب دور از آنچه در اين رسانه‌ها بيان مي‌شود، بود.
معاون رييس اتحاديه عربي رسانه‌هاي مجازي عراق ادامه داد: روح قانونمندي در ايران حاكم و حقوق شهروندي فارغ از وابستگي‌هاي ديني، قومي و... رعايت مي‌شود.
به نوشته سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، وي در پايان خواستار استمرار سفرهاي هيأت‌هاي رسانه‌اي شعبه‌هاي مختلف اتحاديه عربي رسانه‌هاي مجازي عراق در كشورهاي مختلف به ايران شد.
غلامرضا اباذري، رايزن فرهنگي كشورمان در عراق نيز در سخنانش در اين ديدار نقش رسانه‌ها را در شكل‌گيري افكار عمومي بسيار تأثيرگذار دانست. وي گفت: رسانه‌ها مي‌توانند با ارايه تصويري صحيح و مبتني بر واقعيت در راستاي خنثي‌سازي سياه‌نمايي‌هاي انجام شده عليه جمهوري اسلامي ايران، گام برداشته و افكار عمومي را بر مبناي چهره حقيقي شكل دهند.
رايزن فرهنگي كشورمان در ادامه با اشاره به آمادگي رايزني فرهنگي ايران در عراق در همكاري با اتحاديه عربي رسانه‌هاي مجازي براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي و همكاري با اين اتحاديه به منظور برگزاري همايش بين‌المللي «مبارزه با تروريسم مجازي» با حضور شخصيت‌هاي ايراني، خواستار آن شد تا كارشناسان رسانه‌اي اتحاديه عربي رسانه‌هاي مجازي عراق كه به ايران سفر كرده‌اند، مشاهدات خود را در پايگاه‌هاي اينترنتي وابسته به اين اتحاديه را منتشر كنند.
اباذري در پايان از آمادگي رايزني فرهنگي ايران در عراق براي انتشار اين گزارش‌ها در قالب كتاب خبر داد.




نظرات کاربران