همایش «انتفاضه شعبانیه» در کربلا برگزار شد همایش «انتفاضه شعبانیه» در کربلا برگزار شد همایش «انتفاضه شعبانیه» در کربلا برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش «انتفاضه شعبانیه» در کربلا برگزار شد همایش «انتفاضه شعبانیه» در کربلا برگزار شد همایش «انتفاضه شعبانیه» در کربلا برگزار شد همایش «انتفاضه شعبانیه» در کربلا برگزار شد همایش «انتفاضه شعبانیه» در کربلا برگزار شد

همایش «انتفاضه شعبانیه» در کربلا برگزار شد

آستان مقدس حسینی همایش «انتفاضه شعبانیه» را در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در كربلاي معلي، آستان مقدس حسيني همايش انتفاضه شعبانيه را با شعار «دماءُ الانتفاضة الشعبانيّة المباركة تُثمر في انتصارات الحشد المقدّس»(خون‎هاي ريخته شده در انتفاضه شعبانيه با پيروزي بسيج مردمي به ثمر نشست) در سالن اجلاسي سيد الاوصياء حرم مطهر امام حسين (ع) برگزار كرد.
سيد افضل الشامي معاون فرهنگي توليت آستان مقدس حسيني در اين همايش گفت: انتفاضه شعبانيه يك انقلاب حقيقي براي مردم عراق بود زيرا از يك حزب و يا جريان سياسي حمايت و پشتيباني نمي شد.
وي انتفاضه شعبانيه را قيام عليه حكومت طاغوت زمان دانست و افزود: مردم در اين انتفاضه ترس و هراسي كه از حكومت بعث در عراق وجود داشت را شكستند.
كمال الباشا از مسؤولان آستان مقدس حسيني نيز گفت: اين همايش حافظ تاريخ انتفاضه و خون شهداي است كه جانشان را براي دفاع از مقدسات و حقوق ملت عراق اهدا كردند.
وي افزود: برگزاري جلسه شعر مردمي، نمايشگاه فيلم و عكس، قصه گويي و روايت گري بخشي از برنامه‎هاي همايش انتفاضه شعبانيه است كه با حضور هنرمندان و شاعران بسياري برگزار شد.
گفتني است كه انتفاضه شعبانيه قيام مردم عراق عليه رژيم بعث عراق بود كه سرتاسر كشور از شمال تا جنوب را در برگرفت. اين قيام در پايان جنگ خليج فارس و قطعنامه ۶۷۰ شوراي امنيت كه كليه تحركات هوايي ارتش عراق حتي بالگردها را ممنوع كرد به وقوع پيوست و در نتيجه آن كنترل بخش اعظم كشور به دست نيروهاي مردمي افتاد.
از هجده استان عراق، 14 استان سقوط كرد و در اين ميان تنها استانهاي مركزي شامل استانهاي غربي و صلاح الدين و بغداد در دست رژيم بعث باقي‌ماند.
آمريكا با اعلام آزادي پرواز جنگنده هاي بعثي، زمينه هاي سركوب گسترده اين انتفاضه را فراهم كرد.
نقاط مركزي شهر كربلا كه يكي از هسته‌هاي مقاومت مردمي بود به ويرانه تبديل شد و قبر اباعبدالله الحسين(ع) مورد اصابت چندين گلوله تانك گارد رياست جمهوري صدام حسين قرار گرفت. در جريان اين درگيري‌ها هزاران نفر كشته و نزديك به دو ميليون نفر از عراق آواره شدند.




نظرات کاربران