بیش از یک میلیون و ٣٤٣ هزار نفر در انتظار حج بیش از یک میلیون و ٣٤٣ هزار نفر در انتظار حج بیش از یک میلیون و ٣٤٣ هزار نفر در انتظار حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیش از یک میلیون و ٣٤٣ هزار نفر در انتظار حج بیش از یک میلیون و ٣٤٣ هزار نفر در انتظار حج بیش از یک میلیون و ٣٤٣ هزار نفر در انتظار حج بیش از یک میلیون و ٣٤٣ هزار نفر در انتظار حج بیش از یک میلیون و ٣٤٣ هزار نفر در انتظار حج

بیش از یک میلیون و ٣٤٣ هزار نفر در انتظار حج

سرپرست سازمان حج و زیارت در کنگره مسئولان وزارت ارشاد ضمن ارائه گزارشی از برنامه های این سازمان اعلام کرد: یک میلیون و ٣٤٣ هزار و ٥١٥ نفر در انتظار حج تمتع هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زيارت، حميد محمدي بعد از ظهر چهارشنبه 18 اسفندماه در كنگره مسئولين وزارت ارشاد در گزارش فعاليت ها و برنامه هاي سازمان حج و زيارت گفت: بدنبال تعليق سفرهاي عمره ، استقبال مردم براي اعزام به سفرهاي زيارتي عتبات عاليات افزايش يافته ، از اين رو در سازمان حج و زيارت در راستاي تامين نياز زائران ايجاد بسته هاي متنوع سفر عتبات با تعداد روزها و خدمات متفاوت در برنامه قرار گرفته است.
وي افزود: طرح اعزام هاي استاني عتبات كه برنامه سفر بر اساس ذائقه زائران هر استان برنامه ريزي شده، از ديگر برنامه هاي در حال اجراي در راستاي پاسخ به خواسته هاي مشتاقان زيارت عتبات عاليات است همچنين براي كاركنان دستگاه ها، شركت ها و كارخانجات بسته هاي سفرهاي ويژه عتبات برنامه ريزي شده است.
سرپرست سازمان حج و زيارت همچنين بيان كرد: در راستاي تسهيل سفر زائران عتبات طي مذاكرات و تفاهمي كه با بانكهاي ملي و ملت داشته ايم، به سپرده گزاران سفرهاي عمره در اين بانكها، تسهيلات سفر به عتبات عاليات اعطا مي شود.
آقاي محمدي در خصوص اقدامات سازمان حج و زيارت در راستاي افزايش رضايتمندي زائران عتبات عنوان كرد: فرآيند ثبت نام زائران تسهيل يافته، سامانه اي براي ثبت نام زائران عتبات تعبيه شده و براي ثبت نام سفرهاي عتبات نيازي به مراجعه حضوري زائران نيست.
سرپرست سازمان حج و زيارت به تقويت سيستم نظارتي سازمان بر عملكرد منابع انساني كه به زائران خدمات ارائه مي دهند، اشاره كرد و گفت: در اين فرآيند اشكالات شناسايي شده و براي رفع آن و همچنين نيازسنجي آموزشي منابع انساني برنامه ريزي مي شود.
آقاي محمدي در سخنانش از تلاش اين سازمان در راستاي كاهش هزينه ها و بهبود خدمات اسكان و تغذيه و تداركات زائران بويژه در حوزه سفرهاي حج در سالهاي اخير خبر داد.
سرپرست سازمان حج و زيارت كشورمان به برنامه هاي اين سازمان در زمينه توسعه زيرساختهاي خدماتي زائران عتبات اشاره داشت و بيان كرد: در سفرهاي عتبات با محدوديت زيرساختهاي خدماتي و رفاهي در كشور عراق مواجه هستيم از اين رو سرمايه گذاران داخلي و عراقي را تشويق كرديم تا در زمينه توسعه زيرساختهاي خدماتي در عراق فعال شده و شركت اميد زائر نيز در همين راستا تاسيس شده است.
وي به ساخت زائرسراي طريق القدس در نزديكي مرز چزابه و همچنين پروژه هاي در دست اجرا در عراق اشاره كرد و گفت: با ساخت هتل در عراق بدنبال الگوسازي و فرهنگسازي در زمينه هتلداري در عراق را دنبال كرديم.
سرپرست سازمان حج و زيارت توجه به فعاليت بخش خصوصي را از سياست هاي اين سازمان برشمرد و گفت: در حال حاضر 2440 دفتر زيارتي در سراسر كشور در زمينه سفرهاي زيارتي فعاليت مي كنند كه مجموعه دفاتر زيارتي در هر استان شركت مركزي كارگزاران زيارتي در هر استان را تشكيل داده و 31 شركت مركزي كارگزاران زيارتي در استان هاي كشور و شهرستان كاشان مجموعه اي بنام شركت شمسا را تشكيل مي دهند كه در قالب اين مجموعه به زائران عتبات عاليات خدمات رساني مي شود.
آقاي محمدي در پايان گزارشي از مذاكرات هيئت حج جمهوري اسلامي ايران با طرف سعودي ارائه كردو افزود: تعداد يك ميليون و ٣٤٣ هزار و ٥١٥ نفر در انتظار حج تمتع هستند.
كنگره مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي 17 و 18 اسفندماه در تالار وحدت برگزار گرديد.
مديران ستادي و استاني سازمان حج و زيارت از جمله حاضرين در اين مراسم بودند.




نظرات کاربران