حضور یک هیأت از علمای هند در عراق حضور یک هیأت از علمای هند در عراق حضور یک هیأت از علمای هند در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضور یک هیأت از علمای هند در عراق حضور یک هیأت از علمای هند در عراق حضور یک هیأت از علمای هند در عراق حضور یک هیأت از علمای هند در عراق حضور یک هیأت از علمای هند در عراق

حضور یک هیأت از علمای هند در عراق

با هماهنگی آستان مقدس امام حسین علیه السلام یک هیأت بین المللی از زیارتگاههای دینی بغداد بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، يك هيأت بين المللي متشكل از علماي شيعي، سني و مسيحي از كشور هند به دعوت از آستان مقدس امام حسين عليه السلام تعدادي از اماكن مذهبي بغداد، پايتخت عراق را زيارت كردند.
اين هيأت بين المللي مشتمل بر علماي سني، شيعي و مسيحي از هند، به دعوت آستان مقدس امام حسين به منظور مشاركت در اولين همايش بين المللي تبليغ در عراق حضور دارد.
اين همايش با شعار (پاره اي از زندگي پيامبر اسلام (ص) براي جهاني مملو از امنيت و صلح) برگزار شد.
همچنين اين هيأت از تعدادي از مكان هاي مذهبي در بغداد از جمله مسجد جامع ام الطبول بازديد و با مفتي عراق شيخ مهدي بن احمد الصميدعي ملاقات داشتند. سپس مرقد ابوحنيفه نعماني را زيارت كردند.
هيأت مذكور پس از آن به زيارت آستان مقدس امام كاظم عليه السلام رفته و برنامه بازديد خود را با ديدار از كليساي مريم عذراء به پايان رساندند.
الصمديعي در ملاقات با هيأت هندي گفت: از حضور شما در عراق خوشوقتيم. اين فرصت خوبي است تا با اتحاد ملت عراق كه در حال دفاع از سرزمين خود هستند، آشنا شويد. اين را هم مي خواهم بگويم كه برخي رسانه ها حقيقت آنچه در عراق مي گذرد را تاريك نشان مي دهند و مطالب خلاف واقع منتشر مي كنند.
وي افزود: برخي دولت هاي بيگانه در موضع مخالف با آن چيزي هستند كه در عراق جاري است. آنها مي خواهند با كارهاي پست خود در راستاي نزاع ساختگي فرقه اي بين ملّت عراق و همچنين وارد كردن داعشي ها به عراق، چهره عراق را تاريك نشان دهند. ولي در برنامه هاي خود ناكام بوده اند زيرا فرزندان عراق با هر قوميت و گروه، متحد هستند.
از سوي ديگر، تعدادي از اعضاي هيأت هندي خوشبختي و خوشحالي خود را از ديدن عراق و شناخت حقايقي كه در آن جاري است ابراز كردند و كساني كه حقايق عراق را بي غل و غش به آنها نشان دادند، تشكر كردند و براي عراق آرزوي پيروزي كردند و اظهار اميدواري كردند كه همه برنامه هايي كه وحدت ملي و سرزميني عراق را هدف گرفته، شكست بخورد.


| شناسه مطلب: 66939




هند



نظرات کاربران