حجت الاسلام راشد یزدی: اسلام دین فرهنگ است، نه جنگ حجت الاسلام راشد یزدی: اسلام دین فرهنگ است، نه جنگ حجت الاسلام راشد یزدی: اسلام دین فرهنگ است، نه جنگ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام راشد یزدی: اسلام دین فرهنگ است، نه جنگ حجت الاسلام راشد یزدی: اسلام دین فرهنگ است، نه جنگ حجت الاسلام راشد یزدی: اسلام دین فرهنگ است، نه جنگ حجت الاسلام راشد یزدی: اسلام دین فرهنگ است، نه جنگ حجت الاسلام راشد یزدی: اسلام دین فرهنگ است، نه جنگ

حجت الاسلام راشد یزدی: اسلام دین فرهنگ است، نه جنگ

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی با تأکید بر اینکه اسلام دین فرهنگ است و دین جنگ نیست، تصریح کرد: اسلام با کسی جنگ ندارد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، حجت الاسلام والمسلمين راشد يزدي، سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع زائران ايراني حرم حضرت عباس(ع) گفت: دين اسلام با ماهيت فرهنگى خود هيچگاه از جنگ و خونريزى حمايت نكرده و لذا مسلمانان جهان بايد با كمك قلم هايشان به ترويج اسلام بپردازند.
حجت‌الاسلام والمسلمين راشد يزدي با تأكيد بر اينكه اسلام دين فرهنگ است و دين جنگ نيست، تصريح كرد: اسلام با كسي جنگ ندارد، در همه كتاب‌هاي فقهي كتاب‌الطهارة، كتاب‌الصلاة و مانند آن داريم، اما به جاي كتاب‌الحرب، كتاب‌الجهاد داريم.
وي افزود: در دين مبين اسلام هر چيزي به خوبي روشن شده است و اين خواسته بشريت محقق و مرزهايي كه امروز خط كشيده شده‌اند برداشته مي‌شود و ملت‌هاي مظلوم در كنار يكديگر قرار مي‌گيرند.
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در كربلا با اشاره به اينكه جهانيان با تمدن بزرگ خود هنوز نمي‌دانند كه كشتن مردم بي‌گناه ظلم بزرگي است گفت: دين اسلام دين نفوذ بر ذهن است نه دين كشورگشايي و فتوحات و سيطره بر جغرافياي كشورهاي ديگر.
اين استاد حوزه با بيان تفاوت هاي جنگ و جهاد خاطرنشان كرد: برخي از اين جنگ ها و فتوحات، "جهاد" نبود بلكه "حرب" بود و هيچ يك از ائمه و حتي بني هاشم هم در آن حضور نداشتند.
وي افزود: حتي اميرالمومنين(عليه السلام) وقتي ديد كه در حمله ها اقدام به آتش زدن مكان ها و آثار هنري كرده اند، امام حسن «ع» را فرستادند تا جلوي اين اقدامات گرفته شود.
استاد اخلاق حوزه علميه در بخش ديگري از سخنان خود غزوات پبامبر(ص) را براي دفاع از اسلام قلمداد كرد و گفت: غزوه ها و سريه هاي پيامبر(ص)، جنبه فرهنگي داشته است و مي توان از اين غزوه ها درس گرفت و امروز اين ترور هايي كه اتفاق مي افتد، در اسلام نيست و اين گونه مي خواهند اسلام و مسلمين را بد نام كنند و مي خواهند مسلمانان را در جهان خشن جلوه دهند.
حجت السلام والمسلمين راشد يزدي در پايان با اشاره به اين نكته كه اسلام مخالف جنگ افروزي و خشونت است، ابراز داشت: موفقيت پيامبر(ص) به واسطه نرم خويي و خوش خلقي وي بود و محبت او بيشتر از استدلالي بود كه مي آورد.


| شناسه مطلب: 66941




اسلام كربلا سخنران



نظرات کاربران