حال و هوای عجیب کربلا در آخرین شب جمعه سال حال و هوای عجیب کربلا در آخرین شب جمعه سال حال و هوای عجیب کربلا در آخرین شب جمعه سال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حال و هوای عجیب کربلا در آخرین شب جمعه سال حال و هوای عجیب کربلا در آخرین شب جمعه سال حال و هوای عجیب کربلا در آخرین شب جمعه سال حال و هوای عجیب کربلا در آخرین شب جمعه سال حال و هوای عجیب کربلا در آخرین شب جمعه سال

حال و هوای عجیب کربلا در آخرین شب جمعه سال

با آغاز اعزام نوروزی زائران به عتبات که از چند روز پیش کلید خورده، حضور انبوه و کثیر زائران ایرانی در کربلای معلا محسوس است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، در آخرين شب جمعه سال 95 كه شب زيارتي حضرت امام حسين (ع) است، حضور زائران ايراني بسيار پررنگ تر از ديگر ايام سال است.
در بيشتر نقاط اطراف حرم، موكب هاي عراقي برپا است و عراقي‌ها تلاش مي‌كنند تا ميزبانان خوبي براي زائران حسيني باشند.
در اين شب‌ اگر پياده خيابان‌هاي نزديكي بين الحرمين را طي كني زائران عراقي بسياري ديده مي‌شوند كه با آوردن چند پتو و با سادگي هر چه تمام، مكاني براي استراحت خود مهيا كرده اند تا شب جمعه را در كنار حرم ارباب بي كفن خود بگذرانند.
بيشتر زائران وقتي نگاهشان به گنبد مي‌افتد بي اختيار اشك از چشمانشان سرازير مي‌شود و برخي‌ها هم يكديگر را در آغوش مي‌گيرند و اينجاست كه ديگر نمي‌توان قدم از قدم برداشت تا وقتي كمي عقده از دل بگشايي و با سالار شهيدان درد و دل كني.
صداي آه و ناله زائران هر چه به بين‌الحرمين نزديك‌تر مي‌شوند، بيشتر و بر ازدحام جمعيت نيز افزوده مي‌شود و در بين‌الحرمين جمعيت زائر موج مي‌زند.
كف العباس(ع)، تل زينبيه و خيمه‌گاه از جمله اماكني است كه زائران در آنجا حضور مي‌يابند و به ياد مصيبت‌هاي روز عاشورا و آنچه كه بر سالار شهيدان و ياران باوفا و اهل بيتش گذشته عزاداري مي‌كنند و اشك ماتم مي‌ريزند.
حرم حضرت عباس(ع) نيز مملو از جمعيت زائراني است كه در اين شب پرفيض خود را به كربلا رسانده اند. در ورودي ضريح مطهر به ياد ساقي عطشان دشت كربلا مشك بزرگي نصب شده است كه چشمان هر زائري با ديدن آن اشك آلود مي‌شود و زائران گرداگرد ضريح‌هاي مطهر فريادهاي لبيك يا حسين و لبيك يا عباس سر مي دهند.
در بين الحرمين نيز زائران به صورت گروهي در حال عزاداري هستند و بر سينه و سر مي‌زنند.




نظرات کاربران