نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته

نگاهی به مهمترین اخبار «پایگاه حج» در هفته گذشته

دیدار سرپرست سازمان حج و زیارت با وزیر حج عربستان، رایزنی با عربستان برای ارائه خدمات به حجاج ایرانی، شیطنت برخی شبکه های اجتماعی در ارتباط با حج، آغاز عملیات نصب ضریح مطهر امامین عسکریین در سامرا و تردد بدون محدودیت خودروهای پلاک ایرانی در عراق از جمله مهمترین عناوین پایگاه اطلاع رسانی حج در هفته گذشته بود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهمترين اخبار و رويدادهاي هفتگي مرتبط با حج و عتبات عاليات در قالب يك گزارش شنبه ها منتشر مي شود.
ديدار سرپرست سازمان حج و زيارت با وزير حج عربستان حميد محمدي سرپرست سازمان حج و زيارت با محمد صالح بن طاهر بنتن وزير حج عربستان سعودي ديدار و گفت و گو كرد.
مذاكرات هيئت حج ايران با طرف سعودي در خصوص جزئيات خدمات‌رساني به حجاج ايراني در پي توافق كلي با عربستان در خصوص حج در اسفند ماه سال گذشته و فراهم شدن بستر حضور حجاج جمهوري اسلامي ايران، اعضاي كميته اجاره مسكن حجاج و نماينده مركز پزشكي هفته گذشته عازم عربستان شده و كار خود را آغاز كردند.
رياض و تهران پيرامون ارائه خدمات به حجاج ايراني رايزني كردند سفر هيات ايراني به عربستان سعودي براي گفت وگو پيرامون پرونده حج و انجام هماهنگي هاي لازم در زمينه اعزام حجاج ايراني به سرزمين وحي بازتاب گسترده اي در مطبوعات و رسانه هاي كويت داشت.
حضور سرپرست سازمان حج و زيارت بر مزار شهداي مظلوم منا آقاي حميد محمدي سرپرست سازمان حج و زيارت كه بمنظورمذاكره در خصوص جزئيات خدمات رساني به حجاج ايراني درحج امسال راهي عربستان شده عصر امروز بر مزار شهداي مظلوم فاجعه منا در مكه مكرمه حضور يافت.
آغاز عمليات نصب ضريح مطهر امامين عسكريين در سامرا مدير طرح ساخت ضريح مقدس امامين عسكريين (ع) گفت: عمليات نصب ضريح مطهر امامين عسكريين در سامرا آغاز شده است.
سوگواري يك و نيم ميليون زائر در سامرا يك و نيم ميليون زائر در سالگرد شهادت امام هادي (ع) در شهر سامرا سوگواري كردند.
علت عدم اعزام كاروان‌ها به سامرا در روز شهادت امام‌ هادي مرتضي نصراللهي مدير عمليات ستاد شمسا در عراق ضمن اعلام خبر بازگشايي سامرا از امروز گفت: متاسفانه روز گذشته به دليل مشكلاتي كه به وجود آمده بود مجبور شديم از اعزام زائران به سامرا ممانعت كنيم.
در روز طبيعت، كربلا هم باراني بود با آنكه تنها 13 روز بيشتر از سال جديد نگذشته است، اما در اين مدت شهر كربلا حال و هواي باراني داشته است.
تردد بدون محدوديت خودروهاي با پلاك ايراني در عراق اين روزها بر اساس توافقات بين دو كشور ايران و عراق، در شهر كربلا و ديگر شهرهاي مذهبي عراق خودروهايي با پلاك جمهوري اسلامي ايران در حال تردد هستند.
طرح توسعه حرم مطهر علوي امسال به اتمام مي‌رسد رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: با همت خيرين و كمك‌هاي مردم، طرح توسعه حرم مطهر علوي امسال به اتمام مي‌رسد
تمامي مدارك مفقودي ايرانيان در اربعين 95 به صاحبانش بازگردانده شد سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا گفت: 811 پاسپورت، 204 شناسنامه، 475 كارت ملي و 300 كارت متفرقه اعم از كارت سربازي و دفترچه بيمه درماني پس از پايان مراسم اربعين پيدا شد كه اين مدارك را به كشور منتقل كرده و به صاحبان آن بازگردانديم.
توضيح درباره شايعه انصراف زائران يزدي و تبريزي از حج «نخستين گروه از حجاجي كه قرار بود امسال به حج بروند، منصرف شدند»... اين پيام مدت زيادي است كه در شبكه‌هاي مجازي پخش شده، سازمان حج و زيارت يك‌بار قبلا اين خبر را تكذيب كرده و حالا اخبار ديگري با اين عنوان كه «دومين گروه حجاج تبريزي كه قرار بود امسال به حج بروند مثل حاجيان يزدي منصرف شدند» در حال انتشار است.
عملي كه ثواب آزاد ساختن ۷۰ هزار بنده را دارد حجّ و عمره، دو بازار از بازارهاى آخرتند. واردشوندۀ به آنها، از ميهمان‌هاى خداوند متعال است. اگر خداوند او را زنده و باقى نگه دارد، باقى‌اش نگه مى‌دارد، در حالى كه عارى از گناه گشته و اگر هم او را بميراند، داخل بهشتش مى‌سازد.
خبر انصراف 400 زائر تبريزي كذب است مدير دفتر حج و زيارت استان آذربايجان شرقي خبر منتشر شده در شبكه‌هاي اجتماعي در مورد انصراف 400 زائر تبريزي را كذب خواند.
مروري بر ديدارهاي نوروزي مسئول دفتر نمايندگي بعثه‌ رهبري در عراق مسول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق ضمن تبريك سال نو، سالي توأم با موفقيت، معرفت و توفيق خدمات بيشتر و هرچه بهتر به زائران عزيز عتبات را براي تمامي دست اندركاران اين امر از درگاه خداوند مسئلت كرد.
دوره آموزش نحوه سرو غذا به آشپزهاي هتل هاي كربلا برگزار شد در اين دوره آموزشي كه به همت ستاد عمليات شمسا برگزار شد عوامل آشپزخانه مركزي ابوتراب با حضور در هتل هاي كربلا، نكات آموزشي لازم را به آشپزهاي اين هتل ها، آموزش دادند.
خواسته‌هاي ايران مورد پذيرش عربستان قرار گرفت نوبخت در نشست خبري درباره امكان رفتن به سفر معنوي حج گفت: خواسته‌هاي جمهوري اسلامي ايران مبني بر تضمين كرامت و سلامت زائران در سفر حج از سوي دولت عربستان مورد پذيرش قرار گرفت.
نوروز امسال بيش از ۲۱۲ هزار نفر از مرز مهران به عتبات عاليات مشرف شدند فرمانده انتظامي استان ايلام از تردد بيش از 212 هزار زائر از مرز بين المللي مهران به عتبات عاليات كشور عراق خبر داد و گفت: اين ميزان تردد در ايام تعطيلات نوروزي امسال ثبت شده است.
بازديد مشاور وزير امور‌ديني ايالت‌پنجاب از پژوهشكده حج مشاور وزير امور ديني ايالت پنجاب و رئيس و موسس حوزه علميه منهاج الحسين پاكستان با رييس پژوهشكده حج و زيارت در شهر قم ديدار و گفت وگو كرد.
حضور متولي شرعي حرم حسيني(ع) در سومين جشنواره بين المللي فيلم كربلا سومين جشنواره بين المللي فيلم كربلا با حضور 26 كشور و 500 شخصيت هنري بين المللي در كربلا آغاز به كار كرد.
خواب عارف لبناني و توسعه حرم سيدالشهدا به همت ايراني‌ها آن روز جمعي از مقامات ايراني به منظور ارائه برنامه‌ها براي توسعه حرم سيدالشهدا خدمت حجت الاسلام والمسلمين «شيخ مهدي كربلايي» رسيده بودند، كه شيخ مهدي كربلايي خواب يك عارف لبناني را براي حضار تعريف كرده و از قطعيت توسعه حرم سيدالشهدا به همت كشور ايران خبر داد.
ساخت سه هتل با مشاركت سرمايه‌گذاران ايراني در نجف و كربلا مديركل عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به ساخت هتل‌هاي با استاندارد ايراني در كشور عراق گفت:سه هتل با سرمايه مشترك ايراني و عراقي به‌ افتتاح رسانده‌ايم كه آخرين آن هتل كربلا دولي بوده كه جزو بهترين هتل‌هاست و در نجف هم هتلي به نام امام علي (ع) داريم كه در 50 متري حرم است كه تاكنون بيش از 60درصد از ساخت آن به پايان رسيده و اميدوارم تا قبل از اربعين امسال افتتاح شود.
«حج» به واسطه اعتقادات ديني مردم تعطيل پذير نيست روزنامه 'نسل فردا' در مطلبي با عنوان «اي قوم به حج رفته» در تيتر نخست شماره روز چهارشنبه نوشت: مبدع چالش تحريم حج شايد نمي دانست موضوع «حج» جدا از اينكه يك موضوع حساس، سياسي و چالش برانگيز است، به واسطه اعتقادات ديني مردم تعطيل پذير نيست.
اعزام صد درصدي زائرين ذخيره در شانزدهمين دوره به عتبات عاليات از آغاز اين دوره تا به امروز ۱۱۱۲۰ نفر از دانشگاهيان كشور در قالب ۲۷۸ كاروان به عتبات عاليات اعزام شدند كه از اين ميان ۲۰۶ كاروان به صورت هوايي و ۷۲ كارون زميني مشرف شدند.




نظرات کاربران