فراخوان ثبت‌نام اولیه از واجدین شرایط تشرف به حج تمتع فراخوان ثبت‌نام اولیه از واجدین شرایط تشرف به حج تمتع فراخوان ثبت‌نام اولیه از واجدین شرایط تشرف به حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فراخوان ثبت‌نام اولیه از واجدین شرایط تشرف به حج تمتع فراخوان ثبت‌نام اولیه از واجدین شرایط تشرف به حج تمتع فراخوان ثبت‌نام اولیه از واجدین شرایط تشرف به حج تمتع فراخوان ثبت‌نام اولیه از واجدین شرایط تشرف به حج تمتع فراخوان ثبت‌نام اولیه از واجدین شرایط تشرف به حج تمتع

فراخوان ثبت‌نام اولیه از واجدین شرایط تشرف به حج تمتع

سازمان حج و زیارت واجدان ثبت‌نام در کاروان‌های حج و زیارت را فراخواند تا برای پرداخت مبلغ علی‌الحساب سفر حج تمتع اقدام کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سازمان حج و زيارت، فراخوان ثبت نام اوليه از واجدين شرايط تشرف به حج تمتع سال 96 را صادر كرد.
در اين فراخوان آمده است:
«پيرو اطلاعيه قبلي اين سازمان و براساس برنامه زمان‌بندي، دارندگان فيش‌هاي ثبت نامي حج تمتع تا تاريخ ۱۳۸۵/۰۴/۳۱، از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۱/۲۳ به مدت ١٠ روز فرصت دارند تا با در دست داشتن اصل قبض وديعه‌گذاري، اصل شناسنامه و اصل كارت ملي به يكي از شعب بانك ملي ايران مراجعه و نسبت به واريز مبلغ علي الحساب هزينه سفر خود اقدام كنند.
نكاتي كه متقاضيان بايد توجه كنند؛
۱) شعب بانك ملي ايران با مراجعه متقاضيان ياد شده، پس از بررسي لازم نسبت به محاسبه اصل و سود متعلقه به مبلغ وديعه‌گذاري (به صورت روزشمار تا تاريخ مراجعه متقاضي) اقدام و مبلغ مابه‌التفاوت تا سقف ۱۰ ميليون تومان را دريافت و پس از واريز به حساب سازمان، رسيد آن را به متقاضي ارائه مي‌كنند.
۱-۱) آن دسته از متقاضياني كه اسناد ثبت‌نامي سال‌هاي ۱۳۶۰ و ۱۳۶۳ با مبالغ ۱۸۰/۰۰۰ و ۲۰۰/۰۰۰ و ۲۵۰/۰۰۰ و ۲۷۰/۰۰۰ ريالي را دارند بايد قبلاً براي تبديل سند خود به قبض وديعه‌گذاري ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ريالي و استفاده از تسهيلات مربوطه، به دفتر حج و زيارت استان مراجعه و معرفي نامه براي ارائه به بانك دريافت كرده و پس از دريافت قبض جديد از شعبه بانك ملي (معرفي شده از سوي حج و زيارت استان)، هزينه مربوطه را واريز كنند.
۱-۲) دارندگان اسناد ۸/۰۰۰/۰۰۰ ريالي مربوط به سال۱۳۷۷ و منتهي به ۱۳۷۸/۰۱/۳۱ بايد قبلا به يكي از شعب بانك‌ملي مراجعه و با استفاده از تسهيلات و يارانه مربوطه ۳/۰۰۰/۰۰۰ ريالي نسبت به تبديل قبض وديعه‌گذاري خود به قبض ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ريالي و پرداخت مابه التفاوت يارانه (يك ميليون ريال) به ذينفع اقدام و سپس واريز هزينه مربوطه را واريز كنند.
۱-۳ ) دارندگان اسناد ۸/۰۰۰/۰۰۰ ريالي ازتاريخ ۱۳۷۸/۲/۱ تا ۱۳۷۸/۱۲/۲۹ بايستي قبلاَ به يكي از شعب بانك‌ملي مراجعه و با احتساب سود متعلقه، نسبت به تبديل قبض خود به قبض وديعه‌گذاري۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ريالي اقدام و سپس هزينه مربوطه را واريز كنند.
۲) تأكيد مي‌شود با شروع ثبت‌نام در كاروان هاي حج (در سطح شهر و شهرستان‌ها)، اولويت با آن دسته از افرادي خواهد بود كه در اين مرحله اقدام به واريز هزينه اوليه سفر كرده باشند. از اين‌رو لازم است تا اولويت‌هاي فراخوان شده در زمان مقرر نسبت به مراجعه به شعب بانك و انجام مراحل قيد شده، اقدام لازم و بموقع را معمول دارند.
۳) ضمناً متقاضيان اعزام به حج تمتع سال جاري بايد داراي گذرنامه بين المللي انفرادي معتبر با حداقل اعتبار تا تاريخ ۵/۱۲/۱۳۹۶ باشند. در غير اينصورت لازم است تا هر چه زودتر نسبت به دريافت گذرنامه جديد اقدام كنند.
۴) اسامي مديران و مشخصات كاروان‌ها، همچنين هزينه قطعي كاروان هاي حج پس از اجاره كامل منازل در مكه مكرمه و مدينه منوره و هزينه هاي مرتبط با حمل و نقل، تغذيه ، تداركات و تامين ارز مربوطه، متعاقباً از طريق پايگاه اطلاع رساني اين سازمان به نشاني www.hajnews.ir و ديگر رسانه‌ها به اطلاع متقاضيان خواهد رسيد."
براساس توافق سازمان حج ايران و وزارت حج عربستان، امسال حدود ٨٦ هزار زائر ايراني در مناسك حج شركت مي كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران