از اعتکاف دانشجویی تا عتبات دانشجویی از اعتکاف دانشجویی تا عتبات دانشجویی از اعتکاف دانشجویی تا عتبات دانشجویی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از اعتکاف دانشجویی تا عتبات دانشجویی از اعتکاف دانشجویی تا عتبات دانشجویی از اعتکاف دانشجویی تا عتبات دانشجویی از اعتکاف دانشجویی تا عتبات دانشجویی از اعتکاف دانشجویی تا عتبات دانشجویی

از اعتکاف دانشجویی تا عتبات دانشجویی

عیدانه لبیک، طرح نوروزی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای سال ۹۶ رنگ و بوی حسینی داشت. بیش از ۱۴۰ هزار مشتاق زیارت اباعبدالله الحسین(ع) به امید پذیرفته شدن در قرعه کشی عاشقانه ثبت نام کردند.این طرح در میلاد با سعادت مولود کعبه حضرت علی(ع) به پایان رسید و مسافر کربلا معرفی شد.

بعد از قرعه كشي و مشخص شدن برنده طرح، از ستاد با او چندين بار تماس گرفتيم اما جواب تلفن نمي داد و ما مشتاق بوديم كه هر چه زودتر اين خبر خوش را به او برسانيم.بالاخره پاسخ داد.وقتي از او پرسيدم چرا جواب نمي دادي گفت من معتكفم و در مسجد دانشگاه هستم .شنيده بودم كه خيلي از جوانان، سفر به عتبات و عمره را از دعايشان در اعتكاف دارند و او هم مرا تاييد كرد. گفت امروز كه اين خبر را بمن داديد دومين روز اعتكاف است و من ۱۳ رجب، روز اول اعتكاف، از خدا و جدم اميرالمومنين(ع)سفر به عتبات را طلب كردم .
گفتگويي كه مي خوانيد صحبت با سيدمهدي عقيلي؛دانشجوي مهندسي آي تي از شهر اصفهان است كه در طرح عيدانه لبيك به عنوان مسافر كربلا انتخاب شد. چگونه از طرح عيدانه لبيك اطلاع پيدا كرديد؟
بنده از طريق ايميلي كه برايم ارسال شده بود وارد سامانه شدم، اسمم را نوشتم و از طريق آدرسي كه براي امتياز به برنده بود به دوستانم و كساني كه مي شناختم ارسال كردم و توانستم امتيازم را بالا ببرم. تا به حال به عتبات مشرف شده ايد؟
تاكنون به عتبات نرفته ام. سال ۹۲ از طريق ستاد به عمره دانشجويي مشرف شدم، آن زمان مجرد بودم و به صورت مجردي عمره رفتم. حالا هم يك سال است كه متاهل شده ام، همسرم دانشجوست و ازدواجمان هم دانشجويي بود. ايشان هم به عتبات مشرف نشده اند و هردويمان تا بحال توفيق نداشتيم به عتبات مشرف شويم!
اين سفر را متاهلي مشرف مي شويد؟
اگر بشود و شرايط مهيا باشد با پرداخت هزينه همسرم، حتما ايشان را مي برم چون دوست دارم اين سفر را متاهلي بروم .
شب آرزوها براي رسيدن به كربلا هم دعا كرديد؟
بله دقيقا اولين آرزويم همين بود كه بتوانم زير قبه امام حسين (ع) باشم، يكي از آرزوهايم در شب آرزوها زيارت عتبات بود.
اينكه از بين ۱۴۰ هزار نفر انتخاب شديد چه حس و حالي داريد؟
اولين روزي كه معتكف شدم از جدم اميرالمومنين علي (ع) خواستم كه نجف مقابل ايوان طلا، حضرت را زيارت كنم و از امام حسين (ع) هم زيارت كربلا را خواستم. همه اينها را از لطف ائمه(ع) و توجهي كه خدا بمن داشته است مي دانم والا خودم را قابل نمي دانم.
خودتان فكر مي كنيد چه عمل خيري انجام داديد كه انتخاب شديد؟
فكر مي كنم سفر به عتبات، نتيجه رضايت پدر و مادرم از بنده و دعاي ايشان بوده است و اينكه توفيق داشتم معتكف شوم. معتكف شدن من هم اتفاقي بود يعني آمادگي نداشتم و مسجد هم پر بود، دقيقه نود از دانشگاه تماس گرفتند و توانستم معتكف شوم.
در حال معتكف بودن اين خبر به شما رسيد چه حس و حالي داشتيد؟
از زماني كه از ستاد با من تماس گرفتند منقلب شدم و سجده شكر خدا را به جاي مي آورم. آرزو دارم هر چه زودتر با چشمان خودم حرم امام حسين (ع) را ببينم، اصلا باورم نمي شود و همچنان منقلبم.خداوند شيرين ترين هديه را در اعتكاف بمن داد و آن سفر كربلا بود.
چند روز قبل از اعتكاف از جلوي يكي از دفاتر پليس رد مي شدم ،مهلت گذرنامه ام تمام شده بود مداركم را بردم و براي تمديد گذرنامه اقدام كردم حالا كه فكر ميكنم وقتي قرار است زائر بشوي، همه كارها با هم جور مي شود.
از سفر عمره دانشجويي تان برايمان بگوئيد
سال ۹۲ در عمره دانشجويي ثبت نام كردم و زائر ذخيره انتخاب شدم، چون اصلي نبودم خيلي نااميد بودم تا يك روز بمن زنگ زدند و گفتند انصرافي داشته اند و من مي توانم اعزام شوم. آن زمان هم مثل حالا، همين حس و حال را داشتم. اسفند ۹۱ به من خبر دادند و ارديبهشت ۹۲مشرف شدم. خيلي حس خوبي بود اينكه با كاروان هاي عمره دانشجويي به سرزمين وحي مشرف شدم.در آن سفر آرزو كردم كه باز عمره قسمتم شود.حالا اميدوارم بتوانم با زيارت امام حسين(ع)ثواب چندين حج و عمره مقبول را به دست بياورم.
از امروز تا زماني كه مشرف شويد چه برنامه هايي براي آمادگي قبل از سفر داريد؟
از امروز اعمال و عباداتم را بيشتر مي كنم و در اعمال ام داوود شكر مخصوص به درگاه خداوند به جاي مي آورم. بعد از اعتكاف هم سعي مي كنم از افراد حلاليت بطلبم . ان شاءالله لياقت اين سفر را داشته باشم.
و حرف آخر...
خدا را بابت اين نعمت شاكرم و اميدوارم تمام ثبت نام كنندگان اين طرح به هر شكل ممكن، از طريق كاروان ها يا زيارت اربعين به عتبات عاليات مشرف شوند. همچنين نائب الزياره تمام افرادي كه در اين طرح ثبت نام كرده بودند خواهم بود.مسئوليت سنگيني است ولي حتما در زير قبه امام حسين ۱۴۰ هزار نفر را ياد مي كنم.




نظرات کاربران