رئیس سازمان اوقاف تشریح کرد

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور ۸۳ کشور رئیس سازمان اوقاف تشریح کرد

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور ۸۳ کشور رئیس سازمان اوقاف تشریح کرد

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور ۸۳ کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس سازمان اوقاف تشریح کرد

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور ۸۳ کشور رئیس سازمان اوقاف تشریح کرد

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور ۸۳ کشور رئیس سازمان اوقاف تشریح کرد

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور ۸۳ کشور رئیس سازمان اوقاف تشریح کرد

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور ۸۳ کشور رئیس سازمان اوقاف تشریح کرد

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور ۸۳ کشور
رئیس سازمان اوقاف تشریح کرد

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور ۸۳ کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از ۳۰ فروردین تا ششم اردیبهشت‌ماه با حضور ۸۳ کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: در کنار برپایی مسابقات قرآنی، به لحاظ محتوایی نیز به موضوعات مورد نیاز جامعه پرداخته‌ایم و استکبارستیزی و وحدت یکی از موضوعات اصلی این دوره از مسابقات است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه صبح روز يكشنبه (27 فروردين) در نشست خبري سي‌وچهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با بيان اينكه قرآن زيباترين سخن و اولين نعمت الهي است و كتاب شكست‌ناپذير است، اظهار كرد: وظيفه ما در برابر قرآن، پيروي از آن نوري است كه به پيامبر اكرم (ص) نازل شده است. بدون پيروي از قرآن به سعادت و خوشبختي نمي‌رسيم و بايد به قرآن عمل كرد كه اين عمل نيازمند مقدماتي است كه يكي از آن‌ها روخواني و قرائت قرآن به صورت فردي و جمعي است.
وي در ادامه با بيان اين مطلب كه برگزاري مسابقات قرآن يكي از الزامات جامعه اسلامي است كه ما بايد اين امر را در جامعه فرهنگ‌سازي كنيم، خاطرنشان كرد: در برگزاري مسابقات افراد به صورت جمعي و فردي به قرائت قرآن مي‌پردازند كه خوشبختانه ما در طول ۳۸ سال گذشته در داخل و خارج شاهد آثار برگزاري اين مسابقات بوده‌ايم و يكي از توفيقات نظام برگزاري مسابقات بين‌المللي قرآن است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمدي در ادامه افزود: امسال سي‌وچهارمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن از ۳۰ فروردين تا ششم ارديبهشت‌ماه در مصلاي امام خميني (ره) با حضور ۸۳ كشور برگزار مي‌شود. همچنين همزمان با برپايي اين مسابقات، مسابقات بين‌المللي بانوان، طلاب، دانش‌آموزان، روشندلان و بزرگسالان با مشاركت ۲۷۶ متسابق برگزار مي‌شود كه اميدواريم با همكاري اصحاب رسانه، اين مسابقات با شكوه و زيبايي بيشتر و بهتري نسبت به سال‌هاي گذشته برگزار شود.
محمدي يادآور شد: اين مسابقات براي تمام اقشار جامعه است و اميدواريم به دور از تمام حواشي‌هايي كه گاهي بوجود مي‌آيد، اخبار اين مسابقات منعكس شود و اميدواريم اين گونه فضاي كشور كاملا قرآني شود. در كنار مسابقات به لحاظ محتوايي به موضوعات مورد نياز جامعه نيز پرداخته شده و شعار اين دوره از مسابقات «يك كتاب، يك امت» است كه اين شعار برگرفته از قرآن كريم است. همچنين به موضوع وحدت نيز در اين دوره از مسابقات بسيار پرداخته شده است و اسكتبارستيزي هم يكي ديگر از موضوعات اين مسابقات است و ما مفتخريم كه در اين عرصه پرچم‌دار هستيم و يكي از مولفه‌هاي استكبارستيزي شناخت دشمن است.
نماينده ولي‌فقيه در سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: سبك زندگي اسلامي از ديگر موضوعات محتوايي مسابقات قرآن است. خانواده قرآني، حل معضلات اجتماعي، آيين همسرداري، ازدواج آسان، رابطه خوب، حريم زن و مرد، پدر و مادر، فرزندان و همچنين فاجعه منا و شهداي قرآني كه مورد تأكيد رهبري بوده است از ديگر موضوعات برگزاري مسابقات است. برگزاري همايش پژوهش‌هاي قرآني با عنوان «قرآن و فرهنگ انقلاب» از ديگر برنامه‌هاي جانبي اين دوره از مسابقات است. همان گونه كه مي‌دانيم مقام معظم رهبري فرمودند كه انقلابي باشيد و انقلابي ماندن وظيفه تمام اقشار جامعه است.
وي ادامه داد: اين موضوع از دو سال پيش مطرح شد و ۴۲۱ مقاله به دست ما رسيد كه مورد بررسي قرار گرفت و از اين تعداد ۶۵ مقاله خارجي از ۲۰ كشور به دست ما رسيده است كه در چهارم ارديبهشت‌ماه اين همايش در شهر مقدس قم برگزار مي‌شود. همچنين مسابقات بين‌المللي طلاب براي اولين بار از سوم تا پنجم ارديبهشت‌ماه در قم برگزار مي‌شود و مسابقات بين‌المللي بانوان با رعايت موازين شرعي در اين دوره از مسابقات براي اولين بار به صورت رسمي برگزار مي‌شود.
محمدي يادآور شد: ۴۰ داور بين‌المللي و داخلي اين دوره از مسابقات را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد كه ۲۴ داور داخلي و ۱۶ داور خارجي داريم. همچنين برگزاري نمايشگاه قرآن از ديگر برنامه‌هاي حاشيه‌اي اين مسابقات است كه با ۱۸ محور برگزار مي‌شود. حدود ۴۰۰ مهمان داريم كه اميدواريم اين رويداد مهم به خوبي و با تأثيرگذاري بسيار زيادي برگزار شود. انتظار ما اين است كه دولتمردان و مسئولان و مديران رده اول كشور به فعاليت قرآني و ترويج فرهنگ قرآن اهتمام لازم و ويژه‌اي داشته باشند. همان طور كه رهبري فرموده‌اند در دوران حاكميت نظام اسلامي يكي از برنامه‌هاي اصلي نظام ترويج فرهنگ قرآن است كه اين موضوع بايد براي ما تبديل به يك مطالبه اصلي شود.
وي در ادامه با بيان اينكه اكنون كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري و شوراها هستيم گفت:‌ بهتر است كه ما از كانديداهايي كه تأييد صلاحيت مي‌شوند بپرسيم كه برنامه‌هاي آن‌ها و مولفه‌هايشان براي مسائل قرآني چيست. اينكه آن‌ها بايد به معيشت مردم بپردازند كاملا صحيح است، اما بحث موضوعات قرآني نيز بايد يكي از دغدغه‌هاي آن‌ها باشد. براي مراسم افتتاحيه از رياست محترم جمهور دعوت شده كه اميدواريم مشكلي پيش نيايد و بتوانيم در خدمت ايشان باشيم.
در ادامه اين نشست حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني –رئيس مركز امور قرآني سازمان اوقاف- با بيان اينكه ما با برگزاري پنج مسابقه به صورت همزمان سعي كرده‌ايم كه هزينه‌هاي جانبي را كم كنيم. همان‌گونه كه مي‌دانيم برگزاري هر كدام از اين مسابقات نيازمند هزينه‌هايي است كه با تجميع آن‌ها هزينه‌ها كاهش پيدا مي‌كند. ما با متوليان نمايشگاه قرآن نيز به توافق رسيده‌ايم كه در كنار اين مسابقات دستاوردهاي قرآني ارائه شود و از دكورهاي اين مسابقات براي نمايشگاه قرآن نيز استفاده شود كه اين گونه باز هم هزينه‌ها كمتر مي‌شود. ما سعي كرده‌ايم با حذف هزينه اضافي مشاركت بيشتري را جلب كنيم.
وي يادآور شد: با همكاري سازمان تبليغات شهرداري سعي كرده‌ايم كه تبليغات گسترده و جديدي داشته باشيم و بر همين اساس يك كمپين تبليغات تحت عنوان شعار اين دوره از مسابقات با موضوع خانواده، سبك زندگي و... برپا كرده‌ايم كه تصويرسازي‌هايي را در اين عرصه داشته‌ايم.
در اين مراسم از نشان مسابقات قرآن با محوريت كلمه «اِقراء» و پوستر مسابقات رونمايي شد.


| شناسه مطلب: 67563




قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران