قتل عام پس از دادن امان‌نامه! قتل عام پس از دادن امان‌نامه! قتل عام پس از دادن امان‌نامه! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قتل عام پس از دادن امان‌نامه! قتل عام پس از دادن امان‌نامه! قتل عام پس از دادن امان‌نامه! قتل عام پس از دادن امان‌نامه! قتل عام پس از دادن امان‌نامه!

قتل عام پس از دادن امان‌نامه!

در حادثه انفجار انتحاری خودروی بمب‌گذاری‌ شده در حومه حلب، دست‌کم ۶۸ کودک جان باخته‌اند. در این انفجار حدود ۱۲۶ غیرنظامی شهید شدند. ۱۰۹ تن از جان‌باختگان از ساکنان تخلیه ‌شده شهرهای فوعه و کفریا و باقی آن‌ها نیروهای امدادی بودند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پس از ماه‌ها تلاش براي نجات جان شيعيان فوعه و كفريا، توافقنامه‌اي براي خروج مردم بي‌دفاع و شيعه آن شهر تنظيم شد. قرار بر اين شد كه ۸ هزار شيعه تحت محاصره اين دو شهرك، با تروريست‌هاي محاصره شده از سوي مقاومت به طور همزمان، از محاصره خارج شوند.
متعاقب اين توافق، هزاران نفر از زنان و كودكان و مردان فوعه و كفريا سوار بر اتوبوس‌هايي، از شهرك‌ها خارج شدند. همزمان با اين خروج، رزمندگان مستقر در شهر سلاح‌هاي خود را تحويل تروريست‌ها دادند و همه چيز براي اجراي توافق به خوبي پيش رفت. اما شواهد از شكل گرفتن يك توطئه خطرناك خبر مي‌داد.
از عصر روز جمعه، گروه‌هاي تروريستي تكفيري با نقض تعهدات خود و پشت پا زدن به توافق مبادله اجازه خروج اتوبوس‌هاي حامل شهروندان كفريا و فوعه از ايست‌هاي تحت كنترل خود را ندادند و مردم بي‌پناه ساعت‌ها در اتوبوس‌ها محبوس بودند. پيش از آن نيز ۳۰۰۰ نفر از شيعيان را به فوعه و كفريا باز گردانده بودند. تغيير شرايط بهانه تروريست‌ها براي متوقف كردن اتوبوس‌ها در ميانه راه بود.
اين وضع اما مقدمه يك جنايت بزرگ و يك فاجعه غيرانساني تكان دهنده شد.
در حالي كه دهها اتوبوس منتظر اجازه خروج بودند، يك دستگاه خودروي بمب‌گذاري شده حامل مواد غذايي براي كودكان، اجازه يافت به محل توقف اتوبوس‌ها نزديك شود و لحظاتي بعد انفجاري مهيب در محله الراشدين در حومه حلب رخ داد كه در اثر آن، دهها غيرنظامي به طرز دلخراشي شهيد يا زخمي شدند.
اين اتوبوس‌ها در الراموسه و الراشدين توقف كرده بودند تا همزمان با اتوبوس‌هاي ديگر كه از مضايا و الزبداني در حركت بودند، به حلب وارد شوند.
با توجه به وخامت حال ده‌ها شهروند، شمار شهداي اين حادثه ممكن است افزايش يابد.
براساس گزارش منابع آگاه، اين انفجار تروريستي توسط يك خودروي حامل نزديك به يك تن مواد منفجره و از سوي يك گروه مسلح صورت گرفته و نمي تواند از سوي يك عامل معمولي صورت گرفته باشد.
گروه تروريستي احرار الشام مسئوليت عمليات انتحاري عليه اتوبوس‌هاي حامل اهالي فوعه و كفريا را بر عهده گرفته است.
عربستان سعودي روز گذشته(دوشنبه) با دو روز تاخير انفجار تروريستي به وقوع پيوسته در دو شهرك فوعه و كفريا كشور سوريه را محكوم كرد. هيات دولت سعودي در جلسه ديروز خود از اين رويداد به عنوان' انفجار انتحاري عليه مهاجران سوري دو روستاي فوعه و كفريا' نام برد. دولت سعودي همچنين اين انفجار را به عنوان 'يك جنايت وحشتناك تروريستي كه با تمامي ارزش ها و اصول انساني و اخلاقي منافات دارد'، توصيف كرد.


| شناسه مطلب: 67573




سوريه داعش تكفير



نظرات کاربران