کامل الزیارات،کتابی با محتوای زیارتی کامل الزیارات،کتابی با محتوای زیارتی کامل الزیارات،کتابی با محتوای زیارتی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کامل الزیارات،کتابی با محتوای زیارتی کامل الزیارات،کتابی با محتوای زیارتی کامل الزیارات،کتابی با محتوای زیارتی کامل الزیارات،کتابی با محتوای زیارتی کامل الزیارات،کتابی با محتوای زیارتی

کامل الزیارات،کتابی با محتوای زیارتی

زیارت، عملی عبادی است به معنای حضور در پیشگاه پیشوایان دینی یا نزد قبور آنان یا دیدار از مکانی مقدس یا محترم برای اظهار ارادت و احترام و کسب فیض معنوی. زیارت همواره از اعمال پسندیده اسلام بوده و در طول تاریخ، مسلمانان به آن عنایت و اهتمام داشته‌اند. این عمل عبادی، نزد شیعیان جایگاهی ویژه و اثرات معنوی و ثواب بسیاری دارد. به دلیل جایگاه مهم زیارت در فرهنگ شیعه، این عمل، از ویژگی‌ها و نمادهای شیعیان به شمار می‌رود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، فرقه وهابيت با تفسير‌هايي خاص از برخي آيات قرآن مدعي است زيارت با سنت پيامبر(ص) سازگار نيست و شبهه‌هايي را درباره اين موضوع مطرح ساخته است. اين شبهات باعث شده است تا علماي شيعه و اهل سنت به پاسخگويي و دفاع از مشروعيت زيارت برآيند.
در ژانر ديني،از كتاب هايي كه در خصوص زيارت ها نگارش شده اند و كارويژه آنها، آموزش ادعيه و خواندن آنها در اماكن مختلف ديني است، به كتاب الزيارات شهرت دارند.
كامل الزيارات،كتابي با محتواي زيارتي
كتاب كامل الزيارات مجموعه رواياتى از ائمه عليهم السلام درباره شيوه زيارت حضرت رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم و ديگر امامان و امامزادگان عليهم السلام و ثواب و فضل آن مى‏باشد.
از ويژگى‏هاى مهم اين كتاب توثيق عام روات آن است يعنى ابن قولويه در آغاز كتاب تمام روات آنرا توثيق كرده و اين كمكى بزرگ براى توثيق بسيارى از روات شيعه است كه نامى از آنها در كتاب‏هاى رجالى نيامده يا توثيق نشده‏اند. كتاب كامل الزيارات گنجينه‏اى ارزشمند درباره شيوه زيارت خاندان عصمت و طهارت مى‏باشد كه از ائمه معصومين عليهم السلام به ما رسيده است.
اين كتاب از مهم‏ترين منابع روايى ما در اين زمينه و يكى از معتبرترين مراجع كتب دعا و زيارات متأخرين مانند« مفاتيح الجنان» شيخ عباس قمى مى‏باشد.
انگيزه نگارش‏ راويان بزرگ شيعه در قرن‏هاى اوليه اسلام با همت و تلاش والاى خود سعى در زنده نگه داشتن ياد و سخنان ائمه معصومين عليهم السلام داشتند و در اين راه از هيچ كوششى فروگزار نكردند. آنان تمام عمر خود را صرف شنيدن و نقل و نوشتن روايات آن امامان بزرگوار كرده‌‏اند.
مؤلف اين كتاب نيز يكى از چهره‏هاى درخشان روات شيعه است. وى انگيزه نگارش كتاب كامل الزيارات را اين گونه بيان مى‏فرمايد: « من اين كتاب را براى تقرب به درگاه الهى و پيامبر و على و فاطمه و ائمه صلوات الله عليهم اجمعين و نشر زيارت آن بزرگواران در ميان برادران مؤمنم نگاشتم.»
تبيان
منابع: 1. جامع الاحاديث نور 2. دانشنامه اهل بيت


| شناسه مطلب: 67612




زيارت



نظرات کاربران