سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا وارد حلب شدند سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا وارد حلب شدند سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا وارد حلب شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا وارد حلب شدند سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا وارد حلب شدند سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا وارد حلب شدند سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا وارد حلب شدند سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا وارد حلب شدند

سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا وارد حلب شدند

سه هزار نفر از اهالی شهرهای فوعه و کفریا محاصره شده در استان ادلب سوریه صبح چهارشنبه با 45 دستگاه اتوبوس وارد محله الراشدین حلب شدند تا با عناصر مسلح تروریست مستقر در شهرهای زبدانی، سرغایا ٬ مضایا و بلودان مبادله شوند.

به گزارش ايرنا٬ عناصر مسلح تروريست و خانواده هاي آنها نيز قرار است با يازده اتوبوس وارد شهر راموسه شوند.
طبق توافق صورت گرفته قرار بود اين 45 اتوبوس سه هزار نفر از اهالي شهرهاي فوعه و كفريا را روز جمعه گذشته براي آغاز عمليات تبادل به حلب منتقل كنند.
اين افراد بامداد شنبه هم براي دومين بار از منطقه صواغيه به فوعه و كفريا بازگردانده شدند.
منابع محلي در فوعه اعلام كرده اند كه عناصر مسلح تروريست با خروج زنان و كودكان مخالفت كرده و بر خروج تعدادي از نيروهاي محلي محافظ شهرهاي فوعه و كفريا اصرار دارند و حتي از مبادله اهالي اين دو شهر كه به حلب رسيده اند٬ خودداري كرده اند.
پنج هزار نفر از اهالي شهرهاي محاصره شده فوعه و كفريا در استان ادلب سوريه پس از تحمل رنج هاي 2سال محاصره كامل با 75 دستگاه اتوبوس و 20 آمبولانس روز جمعه گذشته وارد استان حلب شده اند.
در حالي كه 75 اتوبوس حامل اهالي فوعه و كفريا در منطقه راشدين براي انجام آخرين مراحل تبادل از سوي تروريست ها متوقف شده بودند٬ براثر انفجار يك خودرو بمب‌گذاري شده ده ها تن از آنان كه بيشتركودكان وزنان بودند٬ كشته و يا زخمي شدند.
در چارچوب توافق ميان گروه هاي مسلح و نيروهاي مقاومت، سه هزار و 800 تن از عناصر مسلح و خانواده هاي آن ها كه در شهرهاي مضايا، زبداني، بقين و بلودان استان ريف دمشق مستقر هستند با هشت هزار نفر از اهالي شهرهاي فوعه و كفريا مبادله مي شوند.
براساس اين توافق عناصر مسلح به استان ادلب و اهالي فوعه و كفريا به استان حلب سوريه منتقل مي شوند.
در چارچوب اين توافق قرار است صدها تروريست هم از زندان هاي سوريه آزاد شوند و عناصر مسلحي هم كه قصد تصميم دارند در شهرهاي زبداني ٬ مضايا ٬ سرغايا و بلودان بمانند توسط دولت سوريه تحت پيگرد قرار نمي گيرند.
برخي منابع شمار تروريست هاي زنداني را كه قراراست براساس اين توافق آزاد شوند٬ يك هزار و 500 نفر اعلام كرده اند.
براساس توافق به عمل آمده ميان گروه هاي مسلح تروريستي و نيروهاي مقاومت، قرار بود همزمان سه هزار و 800 تن شامل افراد مسلح و خانواده هاي آن ها از شهرهاي مضايا، زبداني، بقين و بلودان به مقصد استان ادلب خارج و هشت هزار تن از اهالي فوعه و كفريا به مقصد حلب خارج شوند.
طبق اين توافق قرار بود اهالي فوعه وكفريا درمقابل خروج تروريست ها ازشهرهاي زبداني، مضايا و بلودان در حومه دمشق و آزادي صدها تروريست از زندان هاي سوريه، تخليه شوند.
منابع محلي اعلام كرده بودند كه اين توافق نامه با ميانجيگري كشور قطر امضا شد و بايد 15 تا 17 فروردين ماه اجرايي مي شد.
پس از اشغال شهر ادلب در شمال غربي سوريه (هم مرز با تركيه) به دست تروريست هاي تكفيري٬ دو شهرفوعه و كفريا كه در 10 كيلومتري شمال شهر ادلب واقع هستند از 28 مارس 2015 به محاصره كامل تروريست ها درآمدند و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله هاي تروريستي قرار دارند.
شهرك ها و روستاهاي بنش، طعوم، تفتناز، رام حمدان و معره مصرين اصلي ترين محل حضور تروريست هايي هستند كه دو شهرك شيعه نشين و محاصره شده فوعه و كفريا را هدف قرار مي دهند.
كمك هاي محدود غذايي به ده ها هزار تن از اهالي فوعه و كفريا از طريق چتر صورت مي گيرد و مردم در اين دو شهر تحت محاصره تروريست ها از ابتدايي ترين امكانات زندگي و درماني محروم هستند.


| شناسه مطلب: 67616




سوريه داعش تكفير



نظرات کاربران