درخواست معاون استاندار کربلا برای امضای توافقنامه همکاری با مازندران درخواست معاون استاندار کربلا برای امضای توافقنامه همکاری با مازندران درخواست معاون استاندار کربلا برای امضای توافقنامه همکاری با مازندران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درخواست معاون استاندار کربلا برای امضای توافقنامه همکاری با مازندران درخواست معاون استاندار کربلا برای امضای توافقنامه همکاری با مازندران درخواست معاون استاندار کربلا برای امضای توافقنامه همکاری با مازندران درخواست معاون استاندار کربلا برای امضای توافقنامه همکاری با مازندران درخواست معاون استاندار کربلا برای امضای توافقنامه همکاری با مازندران

درخواست معاون استاندار کربلا برای امضای توافقنامه همکاری با مازندران

معاون اول استاندار کربلا با ابراز تمایل برای امضای توافقنامه همکاری با استان مازندران ، گفت : بسیار مصمم هستیم که مازندران سومین استان ایران باشد که با استان کربلا چنین توافقی امضا می کند.

به گزارش ژايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا ، ' جاسم ابومحمد ' شامگاه پنجشنبه در نخستين همايش تجليل از خادمان و خيرين پياده روي اربعين حسيني مازندران در بابل افزود : استان كربلا تاكنون با استان هاي خراسان رضوي و تهران توافق نامه همكاري امضاء كرده است.
وي ادامه داد : اميدواريم در سفري كه استاندار كربلا به مازندران خواهد داشت ، مقدمات انعقاد توافق نامه همكاري با اين استان كه داراي ظرفيت خوبي است ، انجام گيرد.
معاون استاندار كربلا گفت : در اربعين سال گذشته بيش از دو ميليون ايراني وارد عراق شدند و توانستند به زيارت سرور و سالار شهيدان بروند.
وي افزود : در مجموع در اربعين سال گذشته 20 ميليون زائر از 70 كشور دنيا وارد عراق شدند و به لطف خدا بدون اينكه كمترين مشكل امنيتي ايجاد شود ، مراسم اربعين را برگزار كردند.
ابومحمد گفت : عربستان با تمام امكاناتي كه در اختيار دارد و همچنين هزينه 15 ميليارد دلاري را كه از 2 ميليون حجاج دريافت مي كند ، نمي تواند امنيت شان را برقرار كند و هرساله شاهد حوادث دلخراشي در مناسك حج هستيم .
وي افزود : اين در حالي است كه عراق در مراسم اربعين سال گذشته ميزبان 20 ميليون زائر بود و كل هزينه آن يك ميليارد دلار بوده است و خوشبختانه به خوبي و با كمترين حوادث مراسم انجام شد.
معاون استاندار كربلا با قدرداني از موكب داران ايراني به خصوص مازندران كه موكبشان را در كربلا برپا كردند، بيان كرد : اين افراد هيچ فرقي بين زوار ايراني و ديگر كشورها قائل نبودند و نه تنها به ايرانيان خدمت رساني مي كردند ، بلكه به كشورهاي ديگر خدمات مي دادند.
وي افزود : متاسفانه در دوران حكومت بعثي ها شيعيان نمي توانستند براحتي عرض ارادتي محضر شهداي دشت كربلا داشته باشند ، ولي امروزه براحتي از سراسر دنيا براي زيارت مرقد منور امام حسين(ع) وارد عراق مي شوند.
بر اساس آمارهاي رسمي ، 43 هزار نفر مازندراني دلباخته آل الله اربعين پارسال به عراق عزيمت كردند.
مازندراني ها همچنين اربعين سال گذشته 10 ايستگاه پذيرايي و اسكان در كربلا و 4 ايستگاه در نجف برپا و روزانه از 30 هزار زائر در كربلاي معلي و سه هزار زائر در سه راهي كوت پذيرايي كردند .
مسئولان مازندران اعلام كرده اند كه با توجه به خيل مشتاقان و ارادتمندان به خاندان اهل بيت (ع) قرار است در كربلا معلي حسينيه مازندراني ها را احداث كنند.
عراق بويژه استان كربلا درحال حاضر مقصد بخشي از كالاهاي صادراتي استان مازندران است .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران