یونسکو با تغییر نام مسجد الاقصی مخالفت کرد یونسکو با تغییر نام مسجد الاقصی مخالفت کرد یونسکو با تغییر نام مسجد الاقصی مخالفت کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یونسکو با تغییر نام مسجد الاقصی مخالفت کرد یونسکو با تغییر نام مسجد الاقصی مخالفت کرد یونسکو با تغییر نام مسجد الاقصی مخالفت کرد یونسکو با تغییر نام مسجد الاقصی مخالفت کرد یونسکو با تغییر نام مسجد الاقصی مخالفت کرد

یونسکو با تغییر نام مسجد الاقصی مخالفت کرد

سازمان علمی فرهنگی و تربیتی سازمان ملل (یونسکو) با درخواست رژیم صهیونیستی برای تغییر نام مسجد الاقصی به نام جبل الهیکل مخالفت کرد.

پايگاه خبري فلسطين اليوم امروز (سه شنبه) به نقل از روزنامه صهيونيستي هاآرتص گزارش داد، كشورهاي عربي و تشكيلات خودگردان فلسطين با ذكر نكردن نام مسجد الاقصي يا حرم شريف قدس در قطعنامه اي كه قرار است امروز (سه شنبه) از سوي يونكسو در پاريس صادر شود، موافقت كردند.
در اين قطعنامه ذكر شده كه قدس متعلق به سه دين (اسلام - يهود - مسيحيت) است.
«الون اشپيز» معاون مدير كل وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در امور سياسي در گفت وگويي تنش زا با كليمنس فون گيتس سفير آلمان در تل آويو اعتراض اين رژيم را به دشمن خواندن اسرائيل از سوي آلمان به اطلاع وي رساند.
قرار است امروز (سه شنبه) يونسكو درباره موضوع قدس قطعنامه اي صادر كند. در قطعنامه اي كه يونسكو پيشتر صادر كرده بود وجود هر گونه ارتباط يهود با ديوار براق رد شده بود كه اين مساله باعث خشم رژيم صهيونيستي و يهوديان تندرو شد.
قطعنامه اي كه قرار است امروز صادر شود در راستاي توافق با فلسطيني ها و كشورهاي عربي با يونسكو و حمايت آلمان، اندكي خفيف تر از قبل است.
به گزارش هاآرتص، كشورهاي عربي و فلسطين امتيازهاي زيادي در قطعنامه اخير داده اند كه از جمله آن نام نبردن مسجد الاقصي و قدس شريف در متن و بندهاي آن است.
در قطعنامه جديد گفته شده كه قدس متعلق به اديان توحيدي سه گانه اسلام، يهوديت و مسيحيت است.
با اين حال اين قطعنامه همچنان رژيم اسرائيل را يك طرف اشغالگر در آنچه مربوط به قدس مي شود، توصيف مي كند و پيوستن قدس اشغالي به اسرائيل (سرزمين هاي اشغالي) را به رسميت نمي شناسد و حفاري هاي انجام شده رژيم صهيونيستي را در قدس اشغالي و اطراف شهرك القديمه محكوم مي كند.
در اين قطعنامه همچنين از اوضاع نوار غزه و اقدامات تل آويو در حرم ابراهيمي در الخليل و مقبره راحيل (همسر يعقوب پيامبر) در بيت لحم انتقاد شده است.


| شناسه مطلب: 67876




فلسطين مسجدالاقصي



نظرات کاربران