تدوین سندی برای نحوه حضور هیئات و مجموعه های مردمی در اربعین تدوین سندی برای نحوه حضور هیئات و مجموعه های مردمی در اربعین تدوین سندی برای نحوه حضور هیئات و مجموعه های مردمی در اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تدوین سندی برای نحوه حضور هیئات و مجموعه های مردمی در اربعین تدوین سندی برای نحوه حضور هیئات و مجموعه های مردمی در اربعین تدوین سندی برای نحوه حضور هیئات و مجموعه های مردمی در اربعین تدوین سندی برای نحوه حضور هیئات و مجموعه های مردمی در اربعین تدوین سندی برای نحوه حضور هیئات و مجموعه های مردمی در اربعین

تدوین سندی برای نحوه حضور هیئات و مجموعه های مردمی در اربعین

نماینده بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) و عضو کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین از تدوین سندی برای نحوه حضور هیئات و مجموعه‌های مردمی برپاکننده موکب‌ها و نمایشگاه‌ها در جریان پیاده‌روی عظیم اربعین یاد کرد و گفت: درصدد هستیم در حوزه محصولات فرهنگی، مراسم‌ها و مبلغان خودجوش جهادی،‌ فعالیت‌ها را به شکلی سامان دهیم که با انسجام بیشتری فعالیت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمين صالحي، نماينده بنياد فرهنگي خاتم‌الاوصيا(عج) و عضو كميته فرهنگي ستاد مركزي اربعين در گفت‌وگو با خبرنگار كميته فرهنگي ستاد اربعين، با اشاره به اينكه سازماندهي مجموعه مردمي فعال در فضاي فرهنگي اربعين را در دستور كار دارند،‌ گفت: شمار مطلوبي از مجموعه مردمي طي سال‌هاي گذشته در برنامه‌هاي فرهنگي اربعين و حوزه‌هاي مختلف حضور داشتند. درصدد هستيم كه بتوانيم در بستري كه نهادهاي رسمي حاكميتي مثل بعثه مقام معظم رهبري و ساير مجموعه‌هاي متولي حوزه فرهنگي حضور دارند مجموعه‌هاي مردمي را نيز متصل كنيم و به كمك اين مجموعه، كارهاي مختلفي را در حوزه‌هاي متفاوت از جمله مراسم‌ها،‌ توليدات فرهنگي،‌ هداياي فرهنگي و مواكب با رويكرد فرهنگي و خدماتي انجام دهيم.
وي با بيان اين مطلب اظهار كرد: بنا به تجربيات سال‌هاي گذشته سعي داريم كه حجم بيشتري از مجموعه مردمي را در اين جريان دخيل كنيم و اقدامي درباره كارهايي كه در برخي از حوزه‌ها زمين مانده است و احساس مي‌شود كه نياز است كاري براي برداشتن بارهاي زمين مانده انجام شود،‌ صورت گيرد.
صالحي از وحدت به عنوان يكي از اين اقدامات كه لازم است فعاليت گسترده‌اي روي آن صورت گيرد ياد و عنوان كرد: در اين باره بايد نسبت به كارهايي كه دچار ضعف بوده‌اند تجديد نظر صورت گيرد و فعاليت‌ها تقويت شوند. همچنين اقداماتي كه در سال‌هاي گذشته انجام نمي‌شد بايد اجرايي و تقويت شوند.
وي با تاكيد بر اينكه فضاي وحدت بايد در اربعين تقويت شود و فضا براي حضور همه مسلمانان از هر كشوري آماده باشد،‌ گفت: همچنين درباره كمك به سازماندهي زوار از همان بدو حركت و اقدامي كه در سامانه سماح صورت گرفت،‌ اقداماتي انجام مي‌شود تا به جاي آن كه زائران به صورت انفرادي راهي سفر شوند،‌ به صورت گروهي به اين سفر بروند.
صالحي از ارتباط با بيش از 5 هزار هيئت در سراسر كشور ياد و عنوان كرد: هيئات بايد سازماندهي شوند. همچنين كمك به مواكب عراقي از ديگر برنامه‌هاي ماست تا بتوانيم مجموعه‌هاي ايراني را كه با انگيزه و علاقه به خدمت‌رساني مي‌پردازند به آنان پيوند دهيم و بتوانيم از گروه‌هاي عراقي و مجموعه عشاير و افرادي كه به برپايي موكب اقدام مي‌كنند را پشتيباني كنيم،‌ به نحوي كه ميزباني مردم عراق زير سوال نرود.
وي از تشويق مجموعه‌هاي مردمي و زمينه‌سازي براي فعاليت آنها سخن گفت و افزود: در اين راستا بايد طرح را به سمت و سويي ببريم كه مردم به جاي انجام كار مستقل در كنار عراقي‌ها به كمك مردم عراق بروند و در عرض آنها نباشند.
صالحي همچنين اظهار كرد: سند مناسبي را در دست تدوين داريم كه با توجه به سياست‌‌هاي بالادستي در بحث اربعين، درباره نحوه حضور مجموعه‌هاي مردمي در اين جريان عظيم،‌ همچنين چگونگي حضور هيئات و موكب‌ها و مردمي كه به برپايي موكب و نمايشگاه مي‌پردازند اقداماتي را انجام خواهيم داد.
وي همچنين از فراهم‌سازي فضا براي كساني كه به برپايي تئاتر براي كودكان مي‌پردازند اشاره كرد و گفت: درصدد هستيم در حوزه محصولات فرهنگي، مراسم‌ها و مبلغان خودجوش جهادي،‌ فعاليت‌ها را به شكلي سامان دهيم كه با انسجام بيشتري فعاليت كنند


| شناسه مطلب: 68014




اربعين



نظرات کاربران