نخست وزیر عراق به کربلای معلا رفت نخست وزیر عراق به کربلای معلا رفت نخست وزیر عراق به کربلای معلا رفت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نخست وزیر عراق به کربلای معلا رفت نخست وزیر عراق به کربلای معلا رفت نخست وزیر عراق به کربلای معلا رفت نخست وزیر عراق به کربلای معلا رفت نخست وزیر عراق به کربلای معلا رفت

نخست وزیر عراق به کربلای معلا رفت

پس از ترسیم طرح ویژه امنیتی زیارت میلیونی نیمه شعبان سالروز میلاد با برکت امام عصر (عج) در همایش این هفته فرماندهان امنیتی و نظامی عراق در کربلا، گفته شد، این طرح با مشارکت نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی به اجرا در می آید و نخست وزیر عراق امروز دوشنبه به همین منظور به کربلا رفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، 'حيدر العبادي' نخست وزير و فرمانده كل قواي مسلح عراق امروز دوشنبه براي اطلاع از جزييات اين طرح عازم كربلاي معلا شد و با مسئولان استان و فرماندهان ارشد امنيتي متولي طرح، جلسه ويژه برگزار كرد. تلويزيون دولتي عراق در خبري كوتاه اعلام كرد كه العبادي در اين ديدار، روند طرح امنيتي ويژه زيارت ميليوني نيمه شعبان را با فرمانده عمليات امنيت فرات مياني كه استان هاي كربلا، بابل و نجف اشرف به علاوه ديوانيه را در بر مي گيرد، بحث وبررسي كرد.
براساس اين گزارش، در جلسه ويژه امروز (دوشنبه) با نخست وزير عراق، 'عقيل الطريحي' استاندار، 'نصيف الخطابي' رييس شوراي استان، 'احمد زويني' رييس پليس كربلا به علاوه سرلشكر 'قيس خلف' فرمانده عمليات امنيت منطقه فرات مياني حضور داشتند.
از طرفي رييس كميته امنيتي شوراي استان در سخناني گفت كه براساس طرح امنيتي ويژه زيارت ميليوني نيمه شعبان، 10 محور عملياتي تعريف شده و شهر كربلا به سه حلقه امنيتي تقسيم شده است.
'عقيل المسعودي' گفته است كه نيروهاي الحشد الشعبي در طرح امنيتي حضور دارند و محور غربي و شمالي كربلا و پوشاندن نقاط كور اين طرح امنيتي، به آنها واگذار شده است. وي از زائران نيمه شعبان خواسته است كه با نيروهاي امنيتي در اجراي موفق طرح امنيتي همكاري كنند و از محورهاي تعيين شده براي حركت زائران حركت كرده و از تراكم جمعيت در هنگام زيارت در داخل كربلا خودداري كنند. هرساله زيارت نيمه شعبان سالروز ولادت باسعادت امام زمان (عج) با حضور ميليون ها زائر از داخل و خارج عراق همراه است كه بخش اعظم زائران خارجي را ايرانيان تشكيل مي دهند.
براساس حديثي صحيح از اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، زيارت نيمه شعبان از علامات مومن واقعي به شمار مي رود و همين امر باعث شده است كه هرساله زيارت نيمه شعبان از حيث جمعيت گسترده تر از سال قبل باشد. شوراي استان كربلا اعلام كرده است كه به مناسبت زيارت نيمه شعبان كه مصادف با جمعه اين هفته مي شود، از روز پنجشنبه آينده كربلا براي استقبال و پذيرايي از خيل عظيم زائران تعطيل است.
منبع: شفقنا


| شناسه مطلب: 68023




كربلا عراق



نظرات کاربران