آغاز ثبت نام در کاروان های حج تمتع از یکشنبه 24 اردیبهشت آغاز ثبت نام در کاروان های حج تمتع از یکشنبه 24 اردیبهشت آغاز ثبت نام در کاروان های حج تمتع از یکشنبه 24 اردیبهشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز ثبت نام در کاروان های حج تمتع از یکشنبه 24 اردیبهشت آغاز ثبت نام در کاروان های حج تمتع از یکشنبه 24 اردیبهشت آغاز ثبت نام در کاروان های حج تمتع از یکشنبه 24 اردیبهشت آغاز ثبت نام در کاروان های حج تمتع از یکشنبه 24 اردیبهشت آغاز ثبت نام در کاروان های حج تمتع از یکشنبه 24 اردیبهشت

آغاز ثبت نام در کاروان های حج تمتع از یکشنبه 24 اردیبهشت

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام در کاروان های حج تمتع امسال بصورت همزمان در همه استان ها از ساعت 9 صبح یکشنبه 24 اردیبهشت آغاز می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، به نقل از خبرگزاري صدا وسيما حميد محمدي با اعلام اين خبر افزود: زائران حج 96 پنج روز فرصت دارند تا كاروان خود را از بين هشت گروه كارواني با درجه بندي مختلف قيمتي با توجه به نوع هتل ها و پروازها انتخاب كنند.
وي اضافه كرد: همه كساني كه از 23 فروردين تا 21 ارديبهشت ثبت نام كرده اند مي توانند ازصبح يكشنبه 24 ارديبهشت با مراجعه به سايت سازمان حج و زيارت يا با مراجعه به دفاتر زيارتي سراسر كشور نسبت به قطعي كردن حضورشان در كاروان هاي مورد نظر اقدام كنند.
محمدي با تاكيد بر شاخص ها و استانداردهايي كه سازمان حج و زيارت همواره براي رفاه و آسايش حجاج مدنظر داشته است، افزود: مطابق توافقي كه درخصوص اعزام زائران ايراني به حج 96 با عربستان شد در اولين گام هيئت مسكن جمهوري اسلامي ايران به عربستان رفت و حدود يك ماه و نيم براي تامين مسكن حجاج در عربستان بود تا مسكن هايي با شاخص هاي مورد نظر سازمان حج فراهم كند كه اكنون كار اين هيئت تمام شده است.
وي گفت: تغذيه از ديگر موضوعاتي است كه همچنان در حال پيگيري است تا تمهيدات لازم براي تامين غذاي مناسب براي زائران انديشيده شود، همچنين براي اعزام هيئت پزشكي مقدمات خوبي فراهم شده است تا امسال هم مانند سال هاي گذشته از خدمات خوب حوزه بهداشت و درمان زائران برخوردار باشيم.
رئيس سازمان حج و زيارت افزود: ثبت نام اوليه حجاج كه اولويت اعزامشان اعلام و فراخوان شده اند انجام شده است و پنجشنبه 21 ارديبهشت مديريت حج و زيارت همه استان ها در اطلاعيه اي جزئيات اسامي كاروان ها و درجات گروهي را همراه با قيمت هر كاروان اعلام مي كنند.
وي با اشاره به مرحله تكميل ظرفيت حجاج باقيمانده نيز گفت: بعد از اين مرحله ما يك مرحله ثبت نام مجدد داريم كه زمان و جزئيات آن در اطلاعيه اي كه سازمان حج و زيارت روز پنجشنبه صادر مي كند، اعلام خواهد شد.
محمدي افزود: كاروان ها در 8 گروه كه نسبت به درجه بندي هتل ها و نوع پروازها قيمتشان تعيين شده و بقيه خدمات يكسان است پيش روي زائران است.
وي گفت: ثبت نام كنندگان در اين مرحله 5 روزه براي انتخاب گروه هاي كاروان ها آزادي عمل دارند و ثبت نام كنندگان مرحله تكميل ظرفيت بايد از ميان گزينه هاي موجود كاروان هايشان را انتخاب كنند.
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: ما در سال94 كه آخرين تشرف به حج بود ، 64 هزار نفر سهيمه اعزام داشتيم و امسال كه 20 درصد به سهميه همه كشورها اضافه شد، با توجه به عدم حضور كشورمان در حج 95، امسال موفق شديم با پيگيري هايمان 35 درصد به سهميه جمهوري اسلامي ايران اضافه كنيم و مجموع حجاج را به 86 هزار و 500 نفر برسانيم.
محمدي با اشاره به اينكه عربستان در توافق كلي با همه كشورها 50 درصد ظرفيت اعزام هر كشوري را توسط هواپيماهاي اين كشور و 50 درصد ديگر را با هواپيماهاي ملي كشورها انجام مي دهد گفت: ما در حال مذاكره هستيم كه بتوانيم براي امسال سهم بيشتري براي هواپيماي جمهوري اسلامي ايران بگيريم.
وي با بيان اينكه پروازهاي ما از دوم مرداد با اعزام گروه هاي ستادي، عوامل آشپزخانه ها و ديگر مجموعه ها آغاز خواهد شد، افزود: اعزام كاروان هاي مدينه قبل، از نهم مرداد آغاز خواهد شد كه اعزامشان تا 3 شهريور طول مي كشد.
محمدي افزود: از 20 مرداد هم كاروان هاي مدينه بعد مشرف مي شوند كه تا سوم شهريور طول خواهد كشيد بنابراين كل اعزام ها از 9 مرداد تا 3 شهريور ادامه خواهد داشت.
رئيس سازمان حج و زيارت گفت: ما همه مواردي را كه دغدغه حجاج و نگراني مسئولان نظام بوده است به صورت قاطع دنبال كرديم و ساز و كار و فرآيندي در پيش گرفتيم تا دغدغه و نگراني ها را رفع و خواسته هاي مورد نظر جمهوري اسلامي ايران را تامين كنيم.
محمدي با اشاره به تعداد گروه‌هاي ستادي و نيروي بعثه در حج 96 افزود: با وجود اينكه 35 درصد به سهميه ايران اضافه شده است ولي نيروهاي ستادي و نيروهاي بعثه مقام معظم رهبري كه نقش تعيين كننده و مهمي در مناسك حج دارند به همان ميزان حج 94 باقي مانده است و حتي يك نفر هم به تركيب نيروهاي ستادي و بعثه اضافه نشده است.
محمدي با بيان اينكه وقتي از عوامل سخن مي گوييم منظورمان مديران كاروان ها، روحانيان و عوامل مجموعه را هم شامل مي شود، گفت: طبيعي است كه هر چه تعداد كاروان ها اضافه شود به اقتضاي آن تعداد نيروهاي ستادي براي هر كاروان هم افزوده مي شود به اين ترتيب كه ما در سال 94 مجموعا 450 كاروان داشتيم امسال بيش از 600 كاروان خواهيم داشت و اين به اين معنا است كه امسال 150 مدير كاروان، 150 روحاني و احتمالا 150 معاون هم به مجموعه نيروها اضافه خواهد شد.
وي در خصوص تعداد ايستگاه هاي پروازي براي اعزام هاي 96 نيز گفت: در مجموع با همكاري سازمان هواپيمايي كشوري،20 ايستگاه پروازي خواهيم داشت به اين معني كه اعزام ها از 20 استان كشور انجام خواهد شد كه ايستگاه هاي نزديك هر استان به اين 20 ايستگاه پروازي اضافه خواهد شد؛ به طور مثال ما در ايستگاه هاي پروازي تهران، زائران هشت استان ديگر را اعزام مي كنيم چرا كه فرودگاه امام خميني (ره) نيز امسال با آمادگي و تمهيدات خوبي در كنار فرودگاه مهرآباد قرار است در مجموع انتقال 12 هزار زائر را برعهده بگيرند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران