پاسخ به شبه‌افکنی نسبت به بازسازی عتبات پاسخ به شبه‌افکنی نسبت به بازسازی عتبات پاسخ به شبه‌افکنی نسبت به بازسازی عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پاسخ به شبه‌افکنی نسبت به بازسازی عتبات پاسخ به شبه‌افکنی نسبت به بازسازی عتبات پاسخ به شبه‌افکنی نسبت به بازسازی عتبات پاسخ به شبه‌افکنی نسبت به بازسازی عتبات پاسخ به شبه‌افکنی نسبت به بازسازی عتبات

پاسخ به شبه‌افکنی نسبت به بازسازی عتبات

حجت الاسلام پناهیان در خصوص شبهه افکنی‌ نسبت به بازسازی عتبات عالیات گفت:تا فردی قصد سفر به عتبات داشته باشد یا بخواهد کمکی به توسعه حرم‌ها انجام دهد، برخی می‌گویند این پول را به فقرا بدهید.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات، اين كارشناس مسائل مذهبي در حاشيه بازديد از كارگاه ساخت نيم ضريح خيمه گاه امام سجاد(ع) و در جمع كاركنان ستاد بازسازي عتبات عاليات استان فارس اظهار كرد: تا فردي قصد سفر به عتبات عاليات داشته باشد يا بخواهد كمكي در زمينه توسعه و بازسازي حرم‌ها انجام دهد، سريعا عده‌اي مي‌گويند كه پول اين را به فقرا بدهيد.
وي با بيان اينكه نوروز امسال چندين هواپيما و مسافر به قصد تفريح عازم آنتاليا شد؟ افزود: سوال ما اين است كه اين پولها كجا هدر رفت و چرا خرج فقرا نشد؟ يا اگر رفته بودند مثلا عتبات، اين پولها چقدر خرج ساخت و ساز حرم ها مي‌شد و حالا كه رفتند تركيه چقدر خرج داعش شده است؟
پناهيان با بيان اينكه در برابر اين شبهه افكني‌ها، كار تبليغي مناسبي انجام نشده است، افزود: اگر به مساله زيارت عميق نگاه كنيم، مي‌بينيم كه يكي از ضروري‌ترين و حياتي ترين اموري است كه براي بسط معنويت و تحكيم عواطف انساني و براي رشد عقلاني فرد و جامعه مي‌تواند مفيدي باشد.به همين دليل اجر فراواني دارد.
وي به اجر معنوي زيارات در روايات اسلامي اشاره كرد و گفت: براساس آموزه هاي ديني، هر كسي قدمي براي اهل بيت (ع) بردارد يا حتي اگر شخصي يك بيت شعر براي آنان بگويد، بهشت بر او واجب مي‌شود و حتي اگر كسي اين شعر را بخواند يا گوش دهد هم بهشت بر او هم واجب است.
اين استاد حوزه و دانشگاه خطاب به دست‌اندركاران بازسازي عتبات عاليات گفت: صحن‌ و رواق‌هايي كه شما در حرم‌هاي مطهر مي‌سازيد، همانند ابيات اشعار مذهبي است، اين اقدامات، زيبايي معارف والاي اهل بيت (ع) را دوچندان مي‌كند و هر كسي هم در گسترش اين معارف كمك كند، در بهشت خداي متعال جا دارد و شما عزيزان همان از آن اجر و ثواب را بهره‌مند هستيد.
وي با اشاره به تدبير ويژه امام سجاد(ع) در جانمايي و طراحي قبور مطهر شهداي كربلا افزود: امام سجاد(ع) اولين طراح كربلاست يعني آن حضرت وضع قبور مطهر را در كربلاي معلي به شكل خاصي طراحي نمودند و تعيين كردند كه بدن مطهر امام حسين (ع)، حضرت اباالفضل (ع)، حضرت علي اكبر(ع) و ديگر شهدا دشت كربلا در كجا قرار بگيرد.
وي با اشاره به اينكه ايشان با درايت خاصي دو حرم مطهر در كربلا بوجود آوردند، ادامه داد: آن حضرت بدن حضرت علي اكبر(ع) را از محل خيمه گاه به كنار بدن مطهر امام حسين (ع) آورند و بدن مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) را در همان محل شهادت ايشان به خاك سپردند تا دو حرم و بين الحرمين در كربلا شكل بگيرد، اين طراحي باعث شد آن حضرت جايگاه ويژه اي در كربلا داشته باشد.
حجت الاسلام پناهيان با بيان اينكه امام سجاد (ع) از جهت ديگري هم داراي جايگاه ويژه اي است، گفت: در مصائب كربلا، مصيبتي كه امام حسين(ع) تحمل نكرد، امام سجاد(ع) متحمل شدند، طوري كه امام حسين(ع) فرمودند جلوي من به خيمه‌ها حمله نكنيد، زيرا آن حضرت تحمل نداشتند ولي امام سجاد(ع) اين مصائب را هم تحمل كردند.
اين استاد حوزه و دانشگاه توجه قرار دادن به جايگاه رفيع امام سجاد (ع) در كربلا را يك امر ضروري دانست و افزود: برادران عرب در عراق رسم قشنگي دارند و امام حسين(ع) را به نام ابوسجاد ياد مي‌كنند كه اين يك نوع توجه خاص به امام سجاد(ع) است و مطمئن باشيد كار براي امام سجاد(ع) حتما پاسخ ويژه و پاداش خاصي از طرف آن حضرت را دارا مي‌باشد.


| شناسه مطلب: 68050




بازسازي عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران