عضو حماس: هدف از سند سیاسی حماس، آزادی کامل فلسطین است عضو حماس: هدف از سند سیاسی حماس، آزادی کامل فلسطین است عضو حماس: هدف از سند سیاسی حماس، آزادی کامل فلسطین است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عضو حماس: هدف از سند سیاسی حماس، آزادی کامل فلسطین است عضو حماس: هدف از سند سیاسی حماس، آزادی کامل فلسطین است عضو حماس: هدف از سند سیاسی حماس، آزادی کامل فلسطین است عضو حماس: هدف از سند سیاسی حماس، آزادی کامل فلسطین است عضو حماس: هدف از سند سیاسی حماس، آزادی کامل فلسطین است

عضو حماس: هدف از سند سیاسی حماس، آزادی کامل فلسطین است

محمود الزهار از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز چهارشنبه با اشاره به سند سیاسی جدید خود گفت: هدف از این سند آزادی کامل فلسطین است.

به گزارش پايگاه خبري اليوم السابع، الزهار با اشاره به بندي كه در اين سند سياسي به عنوان موافقت حماس با تشكيل كشور فلسطيني در مرزهاي 1967 آمده است گفت: از يك وجب از خاك فلسطين صرف نظر نخواهيم كرد و اين درست نيست كه گفته مي شود حماس همان چيزي را كه سازمان آزادي بخش فلسطين قبول دارد، پذيرفته است.
وي گفت: صحبت در خصوص اينكه حماس با پذيرش تشكيل كشور فلسطيني در مرزهاي 1967 ، اسرائيل را به صورت ضمني به رسميت شناخته است، تشويش چهره جنبش است، چراكه اين مساله در تعارض با عقيده و اصول حماس قرار دارد.
محمود الزهار تاكيد كرد كه سند سياسي در واقع فهرستي از اطلاعات، اقدامات و سازوكارهاي ويژه براي اجراي ميثاقي است كه مورد تاييد جنبش است و اصل و ماهيت مواضع حماس همان ميثاقنامه جنبش است.
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين دوشنبه هفته گذشته سند سياسي جديد خود را كه شامل 42 بند در 11 عنوان است در دوحه قطر اعلام كرد.
خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در مراسم اعلام سند سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) در دوحه قطر گفته بود كه سند جديد سياسي حماس به معناي به رسميت شناختن اسرائيل نيست.
از مهم ترين بندهاي اين سند سياسي، برپايي يك كشور مستقل فلسطيني با حاكميت كامل به پايتختي بيت المقدس براساس مرزهاي سال 1967 (شامل كرانه باختري، بيت المقدس و نوار غزه) و همچنين بازگشت آوارگان فلسطيني به منازل خود است.


| شناسه مطلب: 68071




فلسطين



نظرات کاربران