ثبت نام حج تمتع آغاز شد ثبت نام حج تمتع آغاز شد ثبت نام حج تمتع آغاز شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ثبت نام حج تمتع آغاز شد ثبت نام حج تمتع آغاز شد ثبت نام حج تمتع آغاز شد ثبت نام حج تمتع آغاز شد ثبت نام حج تمتع آغاز شد

ثبت نام حج تمتع آغاز شد

ثبت نام حج تمتع که اعزام‌های آن از 9 مرداد صورت می‌گیرد در سامانه حج و دفاتر کارگزاری از امروز (یکشنبه) ساعت ۹ صبح آغاز شده و به مدت ۵ روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، واجدين شرايط اعزام به حج تمتع امسال كه تا 21 ارديبهشت با مراجعه به شعب بانك ملي نسبت به تكميل مبلغ وديعه حج خود به ميزان حداقل 10 ميليون تومان اقدام كرده‌اند، از امروز (يكشنبه ٢٤ ارديبهشت) به مدت 5 روز مي‌توانند با مراجعه به سامانه haj96.haj.ir و يا مراجعه مستقيم به دفاتر خدمات زيارتي، در كاروان‌هاي حج ثبت نام كنند.
بر همين اساس حاجيان مي‌توانند پس از مشاهده ليست كاروان‌هاي حج تمتع سال ١٣٩٦ در سراسر كشور از اينجا نسبت به انتخاب كاروان خود از طرق بالا اقدام كنند.
ليست كاروان‌ها از پنج شنبه هفته گذشته اعلام شد كه كاروان‌ها در 8 گروه قيمتي با توجه به درجه هتل‌ها و نوع پروازها قيمتشان مشخص شده اما بقيه خدماتي كه به حجاج ارائه مي‌شود، يكسان است.
مبالغ اعلام شده، هزينه تمام شده سفر مي‌باشد اما با اين حال با مساعدت بانك ملي مبلغ يك ميليون و 200 هزار تومان نيز صرفا براي وديعه گذاران در سال‌هاي قبل، در هنگام واريز نهايي از مجموع هزينه سفر كسر مي‌شود. به اين ترتيب و با احتساب كسر مبلغ 1 ميليون و 200 هزار تومان مساعدت بانك ملي، هزينه بالاترين درجه كاروان حدود 13 ميليون و 750 هزار تومان و پائين‌ترين درجه مبلغ 9 ميليون و 670 هزار تومان مي‌باشد.
معاون توسعه مديريت و منابع سازمان حج و زيارت در پاسخ به اين سوال كه آيا متقاضيان بايد همه اين مبلغ را پرداخت نمايند تاكيد كرد: آنچه متقاضيان فراخوان شده سفر حج مي‌پردازند مابه التفاوت هزينه نهايي مندرج در فيش ثبت نام با كسر مبلغ يك ميليون تومان وديعه اوليه، سود وديعه در طول سال‌هاي گذشته و مبلغ 1 ميليون 200 هزار تومان مساعدت بانك ملي مي‌باشد.
امسال 20 درصد به سهميه همه كشورها اضافه شد اما با توجه به پيگيري به عمل آمده 35 درصد به سهميه جمهوري اسلامي ايران اضافه شده و مجموع حجاج به 86 هزار و 500 نفر رسيده است.
عربستان سعودي هم در توافق كلي با همه كشورها 50 درصد ظرفيت اعزام هر كشوري توسط هواپيماهاي اين كشور و 50 درصد ديگر را با هواپيماهاي ملي كشورها انجام مي مي‌شود اما رايزني‌ها براي افزايش سهم بيشتر به هواپيماي جمهوري اسلامي ايران در جريان است. ضمن اينكه در مجموع با همكاري سازمان هواپيمايي كشوري، 20 ايستگاه پروازي وجود داشته و اعزام‌ها از 20 استان كشور انجام خواهد شد.
پروازهاي حج از 2 مرداد با اعزام گروه‌هاي ستادي، عوامل آشپزخانه‌ها و ديگر مجموعه‌ها آغاز خواهد شد.
اعزام كاروان‌هاي مدينه قبل، از نهم مرداد آغاز خواهد شد، از 20 مرداد هم كاروان‌هاي مدينه بعد مشرف مي‌شوند كه اعزام‌ها تا 3 شهريور طول خواهد كشيد بنابراين كل اعزام‌ها از 9 مرداد تا 3 شهريور ادامه خواهد داشت.


| شناسه مطلب: 68120




حج تمتع حج 96



مطالب مرتبط

نظرات کاربران