حجاج عزت و عظمت خود را در حج حفظ کنند حجاج عزت و عظمت خود را در حج حفظ کنند حجاج عزت و عظمت خود را در حج حفظ کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجاج عزت و عظمت خود را در حج حفظ کنند حجاج عزت و عظمت خود را در حج حفظ کنند حجاج عزت و عظمت خود را در حج حفظ کنند حجاج عزت و عظمت خود را در حج حفظ کنند حجاج عزت و عظمت خود را در حج حفظ کنند

حجاج عزت و عظمت خود را در حج حفظ کنند

آیت‌الله العظمی جوادی آملی حفظ عزت و عظمت جمهوری اسلامی را خواستار شد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در جهان عزتمند و با عظمت است، حجاج نیز باید این عزت و عظمت را به خوبی حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، آيت‌الله العظمي جوادي آملي، امروز در ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت و آقاي حميد محمدي، رييس سازمان حج وزيارت به بيان اهميت جايگاه حج پرداخت و اين موضوع را از مسائل مهم ديني دانست.
وي افزود: گرچه حج سالي يكبار و براي مستطيعان حج برگزار مي شود؛ اما گاهي برخي افراد در طول عمرشان توفيق حضور بيش از يكبار به اين فريضه مهم را پيدا نمي كنند كه بايد قدردان چنين توفيق الهي باشند و از آن به خوبي بهره بگيرند تا ذخيره آخرت آن ها باشد.
آيت‌الله العظمي جوادي آملي به عظمت و جايگاه كعبه اشاره كرد و گفت: كعبه از جايگاه و ارزش خاصي برخوردار است و كسي نمي تواند به راحتي اين عظمت و جايگاه را درك كند. حيات و ممات انسان در كعبه است.
وي با بيان اينكه قبولي تمامي مناسك و اعمال انسان به انجام آن به سوي قبله و كعبه است، تصريح كرد: كعبه تنها منحصر در حج و حضور در مكه نمي شود و ما هميشه حضورمان را متوجه كعبه مي كنيم.
آيت‌الله العظمي جوادي آملي از حج به عنوان يك فعل ياد كرد و از مديران و روحانيان كاروان ها خواست جهت بهره گيري بيشتر از معنويات حج به زائران آموزش هاي لازم را ارائه دهند.
مفسر برجسته قرآن كريم اهميت و جايگاه زائران و حجاج را يادآور شد و درباره عزت و عظمت حجاج گفت: عزت امري تحميلي نيست كه ما بخواهيم به زائر يا حاجي عزت بدهيم، زائران بايد خود مراعات كنند و همه اعمال آن ها با ظرافت و عزتمندانه انجام شود، در خريد، رفت و آمد و برخورد با ديگران نيز عزتمندانه رفتار كنند تا هميشه با عزت باشند.
وي حفظ عزت و عظمت جمهوري اسلامي را خواستار شد و اظهار داشت: انقلاب اسلامي ايران در جهان عزتمند و با عظمت است، حجاج نيز بايد اين عزت و عظمت را به خوبي حفظ كنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران