اختلاف میان عربستان و کویت بر سر ویزای حج اختلاف میان عربستان و کویت بر سر ویزای حج اختلاف میان عربستان و کویت بر سر ویزای حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اختلاف میان عربستان و کویت بر سر ویزای حج اختلاف میان عربستان و کویت بر سر ویزای حج اختلاف میان عربستان و کویت بر سر ویزای حج اختلاف میان عربستان و کویت بر سر ویزای حج اختلاف میان عربستان و کویت بر سر ویزای حج

اختلاف میان عربستان و کویت بر سر ویزای حج

عربستان در ادامه سیاست‌های تبعیض آمیز خود در اعطای روادید حج برای افراد متقاضی از کشورهای مختلف، محدودیت‌هایی برای صدور روادید در کویت اعمال کرده که با اعتراض شدیدی همراه بوده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سفارت عربستان در كويت امسال از صدور رواديد براي هزاران اعراب باديه نشين در كويت كه به گروه 'بدون تابعيت' شهرت دارند براي سفر به حج خودداري كرده است و رايزني‌هاي مستمر وزارت اوقاف كويت نيز در اين زمينه بي‌ثمر بود.
مقامات ارشد وزارت اوقاف كويت اعلام كرده‌اند كه رايزني‌هاي مستمري با عربستان سعودي انجام مي‌دهند، اما اين مشكل هنوز حل نشده است.
گروه اعراب باديه نشين در كويت سال گذشته نيز نتواستند براي حج به سرزمين وحي اعزام شوند و تلاش‌هاي آنها بي ثمر ماند.
سفارت عربستان در كويت مدعي شده است كه سامانه الكترونيكي صدور رواديد، گذرنامه‌هاي كويتي را از گذرنامه‌هاي اعراب بدون تابعيت، تشخيص نمي‌دهد و هر دو گذرنامه داراي كد مشترك است در حاليكه اتباع كويتي به ويزا نياز ندارند و اعراب ملزم به اخذ رواديد هستند.
به گفته يك منبع ديپلماتيك سعودي، طرف كويتي بايد اين مشكل را حل كند و رياض همچنان تاكيد مي‌كند كه اعراب بدون تابعيت بايد رواديد بگيرند.
دولت كويت كه از بيش از 200 هزار تن از اعراب بدون تابعيت ميزباني مي‌كند پيش از اين از عربستان سعودي خواست براي صدور رواديد حج تمتع و عمره مفرده براي اين افراد تعلل نكند.
منبع: ايرنا




مطالب مرتبط

نظرات کاربران