جوانترین زائر حج امسال 8 ساله است جوانترین زائر حج امسال 8 ساله است جوانترین زائر حج امسال 8 ساله است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جوانترین زائر حج امسال 8 ساله است جوانترین زائر حج امسال 8 ساله است جوانترین زائر حج امسال 8 ساله است جوانترین زائر حج امسال 8 ساله است جوانترین زائر حج امسال 8 ساله است

جوانترین زائر حج امسال 8 ساله است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان حج و زیارت گفت: در بین ثبت نام کنندگان تا امروز، جوانترین متقاضی 8 ساله و پیرترین 97 ساله است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محمد آزاد در گفتگوي 18:30 شبكه خبر گفت: احتمالا اولويت‌هاي جديدي براي ثبت‌نام در روزهاي آينده اعلام خواهد شد. معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان حج و زيارت در خصوص تعداد ثبت نام كنندگان اوليه گفت: ثبت نام مقدماتي آغاز شده است و نزديك به 50 هزار نفر ثبت نام كرده اند.
آزاد با اشاره به وجود تعداد 600 دفتر حج و زيارت در كشور گفت: به تعداد دفاتر و مراكز ثبت نام يعني 600 دفتر مدير كاروان هم وجود دارند. آزاد در خصوص ثبت نام نهايي گفت: تمام كساني كه در طول يك ماه گذشته در بانك ملي با واريز وجه، ثبت نام اوليه كرده اند، مي توانند كاروان مورد نظر خود را در سايت سازمان و مديريت هاي انساني سازمان حج و زيارت انتخاب كنند. معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان حج و زيارت گفت: ثبت نام واجدان شرايط اعزام به حج تمتع امسال آغاز شده و تا پنج شنبه 28 ارديبهشت فرصت ثبت نام دارند. آزاد گفت: متقاضيان با مراجعه به سامانه haj96.haj.ir يا با مراجعه مستقيم به دفاتر خدمات زيارتي، در كاروان هاي حج ثبت نام كنند.
ثبت نام براي كساني كه تا 21 ارديبهشت وديعه خود را با مراجعه به شعب بانك ملي تكميل كرده اند، مجاز است.
وي گفت : رزرو اينترنتي بهتر از ثبت نام حضوري است زيرا قسمتي از ثبت نمام انجام مي شود و اتلاف وقت نداريم.
محمد آزاد سهميه امسال را 86 هزار و 500 نفر اعلام كرد و گفت: با مساعدت بانك ملي مبلغ يك ميليون و 200 هزار تومان نيز صرفا براي وديعه گذاران در سال هاي قبل، در هنگام واريز نهايي از مجموع هزينه سفر كسر مي شود. به اين ترتيب و با احتساب كسر مبلغ ۱ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان مساعدت بانك ملي, هزينه بالاترين درجه كاروان حدود ۱۳ ميليون و ۷۵۰ هزار تومان و پائين ترين درجه مبلغ ۹ ميليون و ۶۷۰ هزار تومان مي باشد. او با اشاره به اينكه ثبت نام در 8 گروه قيمتي صورت گرفته است افزود: در اين هشت گروه تفاوت ارائه خدمتي ندارند بلكه نوع هتل و نوع پرواز در افزايش هزينه بين هشت گروه قيمتي تفاوت قيمت ايجاد كرده است. آزاد گفت: پرواز ها از 2 مرداد ماه با اعزام گروه هاي پشتيباني و خدماتي شروع و تا 3 شهريور ماه ادامه دارد. اما زائران از 9 مرداد پرواز خواهند كرد. آزاد گفت: 20 ايستگاه پروازي در كشورمان پيش بيني شده است و بازگشت زائران از 14 ذي الحجه از عربستان آغاز مي شود.
آزاد با تاكيد بر اينكه زائران بايد در كلاس هاي آموزش حج شركت داشته باشند گفت: آموزش هاي مختلف در بعثه رهبري براي انجام مناسك حج انجام مي شود.
وي در مورد تمهيدات بهداشت و سلامت گفت: بعد از ثبت نام، زوار معاينه اوليه مي شوند و اطلاعات پزشكي آنها توسط هلال احمر بلافاصله به عربستان ارسال مي شود تا چنانچه در طول سفر نياز به پيگيري و ادامه خدمات پزشكي داشته باشند صورت پذيرد. علاوه بر اين پزشك مرتبط خود را مطلع كنند.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني سازمان حج و زيارت در خصوص حضور سنين مختلف در بين متقاضيان گفت: پيرترين زائرحج امسال 97 ساله و جوانترين آنها 8 ساله است.


| شناسه مطلب: 68187




ثبت نام حج آزاد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران