رهبر معظم انقلاب:

روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی روز جشن است رهبر معظم انقلاب:

روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی روز جشن است رهبر معظم انقلاب:

روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی روز جشن است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب:

روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی روز جشن است رهبر معظم انقلاب:

روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی روز جشن است رهبر معظم انقلاب:

روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی روز جشن است رهبر معظم انقلاب:

روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی روز جشن است رهبر معظم انقلاب:

روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی روز جشن است
رهبر معظم انقلاب:

روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی روز جشن است

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از حاکم شدن فضای شور و شوق انتخاباتی در سراسر کشور، خاطرنشان کردند: هر انتخاباتی که در دوره‌های مختلف برگزار می‌شود، در واقع صحنه درخشش ملت ایران و حماسه عظیم مردمی است که موجب افزایش عزت ملت و قدرت ملی می شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار هزاران نفر از مردم استانهاي قزوين، زنجان و سمنان، در سخنان مهمي، انتخابات روز جمعه را يك جشن ملي و يك حماسه بزرگ مردمي و جلوه‌اي از انديشه نو و جذاب مردم‌سالاري اسلامي در مقابل ديدگان جهانيان خواندند و با تأكيد بر لزوم حضور بسيار پرحجم مردم در پاي صندوقها گفتند: روز جمعه هر فردي رأي بياورد، برنده اصلي انتخابات، ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي هستند.
رهبر انقلاب اسلامي با ابراز خرسندي از حاكم شدن فضاي شور و شوق انتخاباتي در سراسر كشور، خاطرنشان كردند: هر انتخاباتي كه در دوره‌هاي مختلف برگزار مي‌شود، در واقع صحنه درخشش ملت ايران و حماسه عظيم مردمي است كه موجب افزايش عزت ملت و قدرت ملي مي شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، انتخابات را از منظر ديگر، به رخ كشيدن انديشه نو و جذاب مردم‌سالاري اسلامي در مقابل چشم سياستمداران در دنيا دانستند و افزودند: مردم‌سالاري ديني يك تجربه جديد بود كه بوسيله نظام جمهوري اسلامي و امام بزرگوار، به بشريت عرضه شد و ملت ايران در روز جمعه، بار ديگر تبلور اين انديشه نو را در معرض ديد جهانيان قرار خواهد داد.
ايشان با تأكيد بر اينكه انتخابات روز جمعه مورد توجه دو گروه در دنيا قرار دارد، گفتند: از يك طرف مسئولان و دستگاههاي مختلف در آمريكا و اروپا و دولتهاي دنباله رو آمريكا در منطقه و همچنين مقامات رژيم صهيونيستي، نظاره گر انتخابات خواهند بود تا ببينند مردم ايران چگونه و با چه روحيه اي و در چه حجمي وارد ميدان انتخابات خواهند شد، و از طرف ديگر، ملتهاي منطقه با نگاه تحسين و حسرت به حضور مردم در روز جمعه چشم دوخته‌اند تا بار ديگر عظمت ملت ايران و آزادي موجود در نظام اسلامي و مردم‌سالاري ديني را نظاره‌گر باشند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: بر همين اساس اگر حضور مردم در انتخابات ضعيف باشد، يك نوع قضاوت و تصميم‌گيري خواهد شد اما اگر حضور مردم در انتخابات، هوشمندانه، قوي و با حجم زياد باشد، قطعاً قضاوت به گونه ديگري خواهد بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، برگزاري انتخابات در دوره هاي مختلف را زمينه‌سازِ طراوت‌بخشي مجدد و ارائه عظمتي ديگر از نظام اسلامي خواندند و خاطرنشان كردند: روز انتخابات براي نظام جمهوري اسلامي، «روز جشن ملي و شادي و شور» است.
ايشان با اشاره به ناامني گسترده موجود در منطقه غرب آسيا و شمال آفريقا، گفتند: در چنين محيط ناامني، جمهوري اسلامي ايران با لطف و عنايت الهي، با آرامش و امنيت كامل، در تدارك برگزاري انتخابات است كه اين موضوع بسيار با اهميت است و بايد قدر و ارزش آن دانسته شود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه فضاي آزادي، فضاي تأثيرگذار بودن رأي مردم و محيط امن و آرام كنوني، مرهون نظام جمهوري اسلامي است، افزودند: اگرچه برخي از اين فضاي آزادي استفاده ولي آن را نفي و ناسپاسي مي‌كنند، اما اينكه ملت ايران با آزادي كامل در انتخابات شركت مي‌كنند و رأي و تصميم آنها در انتخابات بالاترين مسئول اجرايي كشور و همچنين مديران شهري تأثيرگذار است، موضوع بسيار با ارزشي است كه بايد قدردان آن باشيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: برگزاري انتخاباتي آزاد و رقابتي و رأي مردم به‌منظور انتخاب رئيس جمهور، براي ملتهاي منطقه ما كه دولتهاي آنها تحت حمايت و سيطره آمريكا هستند، يك رؤيا است.
ايشان، حضور مردم در صحنه و در پاي صندوق‌هاي رأي را حاوي دو پيام مهم دانستند و گفتند: اولين پيامِ حضور در انتخابات، «نشان دادن اعتماد و علاقه مردم به نظام جمهوري اسلامي» است و پيام ديگر آن، «نشان دادنِ زنده بودن و پاي كار و مصمم بودن ملت ايران» است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: هرچه حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي بيشتر باشد و هرچه انضباط و پايبندي كنوني به قانون بيشتر باشد، آبرو و احترام ملت ايران در نزد ناظران جهاني بيشتر خواهد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رعايت انضباط و پايبندي به قانون در سه مرحله‌ي «قبل از انتخابات، روز انتخابات و بعد از انتخابات» را بسيار با اهميت برشمردند و افزودند: ملت ايران تجربه كرده است كه رعايت اين انضباط تا چه حد به نفع او است و بي انضباطي و رعايت نكردن قانون، تا چه ميزان مضرّ است.
ايشان با تأكيد بر اينكه در روز جمعه با رأي مردم، در نهايت يك نفر از ميان نامزدها انتخاب خواهد شد، خاطرنشان كردند: من معتقد به برنده و بازنده در انتخابات نيستم زيرا هر كس رأي بياورد، برنده اصليِ انتخابات، نظام جمهوري اسلامي و ملت ايران است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به جديت دستگاههاي اجرايي و نظارتيِ انتخابات و دستگاههاي حافظ امنيت در انجام وظيفه خود گفتند: همه اين دستگاهها، مورد اعتماد و با يكديگر نيز هماهنگ هستند اما بار ديگر به اين دستگاهها سفارش مي‌كنم كه آراء مردم امانت است و اين امانت بايد حفظ شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ممكن است افرادي باشند كه قصد تخلف‌هايي را داشته باشند و دستگاههاي نظارتي و اجرايي و حافظ امنيت اگرچه مورد اعتماد و مقبول هستند اما بايد كاملاً مراقبت كنند.
ايشان با تأكيد بر اينكه دشمنان ملت ايران، از نزديك صحنه انتخابات را رصد مي‌كنند، خاطرنشان كردند: بايد چهره ملت ايران در مقابل بدخواهان، چهره‌اي مصمم و داراي عزم راسخ براي تصميم گيري و در عين حال چهره‌اي همراه با اعتماد به نفس، قدرتمند و با آرامش باشد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به برخي سخنان ناشايستي كه در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي بيان شد، گفتند: اگرچه اين سخنان شايسته ملت ايران نبود اما حضور مردم همه اين مسائل را حل خواهد كرد و اين سخنان تأثيري نخواهد داشت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: ان‌شاءالله مردم ايران اعم از زن و مرد، روز جمعه در سراسر كشور، در انتخابات شركت خواهند كرد و با اين حضور و با نشان دادن عزم راسخ خود، به نظام اسلامي آبرو خواهند بخشيد.
ايشان در ادامه يك توصيه مهم به هواداران و ستادهاي نامزدهاي انتخاباتي داشتند و گفتند: علاقمندان نامزدها و ستادهاي آنها بايد متانت و انضباط را رعايت كنند زيرا اين چند صباح زندگي و كار دنيا خواهد گذشت و آنچه كه باقي مي ماند، اعمال ما و محاسبه الهي است، بنابراين همه بايد با در نظر گرفتن رضاي الهي و با خالص كردن نيت‌ها در عرصه رقابت‌ها و تبليغات انتخابات فعاليت كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه اگر فعاليت‌هاي انتخابات با هدف رضايت الهي باشد، خداوند به آنها بركت خواهد داد و آنچه كه به نفع ملت ايران است، پيش خواهد آمد، افزودند: همه موظف به پايبندي به قانون و رعايت انضباط قانوني و عمل به آن هستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: نظام اسلامي در طول نزديك به ۴ دهه، به رغم دوره‌هاي مختلف و شرايط گوناگون دنيا و منطقه و همچنين برخي عملكردهاي احياناً نامناسب يا غيرجامع مسئولان، به پيش رفته و حركت عظيم جمهوري اسلامي و حضور مردم كار خود را كرده است.
ايشان تأكيد كردند: اين پيشرفت روز به روز ادامه خواهد يافت و جمهوري اسلامي آن روزي را خواهد ديد كه دشمنان مأيوس شوند و از زياده‌گويي و ياوه‌گويي دست بردارند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان بحثِ انتخابات اظهار اميدواري كردند خداوند متعال به آزمون بزرگ روز جمعه عنايت كند و بركت دهد و هر آنچه را كه خير و صلاح ملت و كشور است، پيش آورد.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنانشان، ماه شعبان را ماه دعا و توسل و آماده شدن براي ضيافت الهي در ماه مبارك رمضان خواندند و افزودند: بايد از فرصت باقيمانده‌ي ماه شعبان استفاده و خود را وارد وادي معنويت و رحمت الهي كرد و جوانان عزيز با دلهاي صاف و پاكشان، آمادگي بيشتري براي استفاده از اين فرصت و نعمت الهي دارند. فايل صوتي ديدار:




مطالب مرتبط

نظرات کاربران