بعثهِ های حج ایران و عراق همکاری های خود را گسترش می دهند بعثهِ های حج ایران و عراق همکاری های خود را گسترش می دهند بعثهِ های حج ایران و عراق همکاری های خود را گسترش می دهند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بعثهِ های حج ایران و عراق همکاری های خود را گسترش می دهند بعثهِ های حج ایران و عراق همکاری های خود را گسترش می دهند بعثهِ های حج ایران و عراق همکاری های خود را گسترش می دهند بعثهِ های حج ایران و عراق همکاری های خود را گسترش می دهند بعثهِ های حج ایران و عراق همکاری های خود را گسترش می دهند

بعثهِ های حج ایران و عراق همکاری های خود را گسترش می دهند

در دیدار رئیس بعثهِ حج عراق با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دو طرف بر توسعه روابط در حوزه حج و زیارت تاکید کردند.

به گزارش خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج ، آقاي شيخ خالد العطيه رئيس شورايعالي حج و عمره عراق كه به تهران سفر كرده است امروز با حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني ديدار و گفتگو كرد.
دراين ديدار كه با حضور برخي از معاونان و مديران بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد طرفين خواستار توسعه هرچه بيشتر روابط در مسائل فرهنگي و اجرايي حوزه حج و زيارت شدند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر دراين ديدار اظهار داشت : بعثه حج جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تجارب اجرايي ، آموزشي و فرهنگي خود درحوزه حج و زيارت را به طرف عراقي منتقل كند. دراين ديدار طرفين درخصوص نحوه خدمات دهي به زائران عراقي كه براي زيارت مراقد مطهر ائمه معصومين (عليهم اسلام) به ايران سفرمي كنند تبادل نظر كردند و رئيس بعثه حج عراق از پيشنهاد نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت براي ساماندهي سفر زائران عراقي به ايران استقبال كرد و قرار شد كه اين موضوع را پيگيري كند.
در ادامه اين ديدار حجج الاسلام قاضي عسكر و خالد العطيه در خصوص مسايل حج 96 به تبادل نظر پرداختند و رئيس بعثه حج عراق از اقدامات صورت گرفته براي اسكان ، تغذيه و حمل و نقل بيش از 33000 زائرعراقي كه امسال از طريق هوايي و زميني به عربستان اعزام خواهند شد، گزارشي ارائه كرد.
سرپرست حجاج ايراني نيز ضمن اعلام آمادگي براي همكاري در زمينه هاي علمي و پژوهشي بين دو طرف تصريح كرد: در تفاهم امضا شده سازمان حج وزيارت ايران با وزارت حج عربستان برحفظ عزت و كرامت زائران ايراني تاكيد و درخصوص صدور ويزاي الكترونيكي درايران و اعزام ماموران كنسولي و فعاليت هيئت پزشكي كشورمان درايام حج تفاهم شده است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ابراز اميدواري كرد كه سعودي ها به تعهدات خود درخصوص زائران پايبند بوده و همكاري بهتري نسبت به سال هاي قبل با ضيوف الرحمان داشته باشند.
درپايان اين ديدار روساي بعثه هاي حج ايران وعراق ازتعامل ، همكاري، همفكري و تبادل نظر در راستاي افزايش سطح خدمات براي زائران مراقد ائمه اطهار(عليهم السلام) و حجاج دو كشور استقبال و تصريح كردند: در اين زمينه گام هاي بسيار خوبي برداشته است كه اميدواريم همچنان ادامه يابد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران