حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

رمضان ماه رقم زدن سرنوشت انسان است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

رمضان ماه رقم زدن سرنوشت انسان است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

رمضان ماه رقم زدن سرنوشت انسان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

رمضان ماه رقم زدن سرنوشت انسان است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

رمضان ماه رقم زدن سرنوشت انسان است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

رمضان ماه رقم زدن سرنوشت انسان است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

رمضان ماه رقم زدن سرنوشت انسان است حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

رمضان ماه رقم زدن سرنوشت انسان است
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

رمضان ماه رقم زدن سرنوشت انسان است

نماینده ولی فقیه درامورحج وزیارت با اشاره به ویژگی های ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همه ما نیازمند لطف و عنایت حضرت حق هستیم و رمضان و لیالی قدر، ماهی است که انسان می تواند سرنوشت خوبی را برای خود رقم بزند.

به گزارش خبرنگارپايگاه اطلاع رساني حج ، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكردرجلسه تواصي به حق درجمع كاركنان سازمان حج و زيارت وبعثه مقام معظم رهبري ازهمگان دعوت كرد با توجه به فرارسيدن ليالي قدر ، از فرصت اين سه شب براي نزديك كردن بيشترخود به خدا استفاده كنند.
نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت با اشاره به اينكه ماه مبارك رمضان همراه با عنايات ويژه الهي است، اظهار داشت: برخي گمان مي كردند با توجه به طولاني بودن روزهاي ماه مبارك رمضان به سختي بتوانند روزه بگيرند اما شرايط به گونه اي رقم خورده است كه همه احساس مي كنند يك عنايت ويژه اي دراين ماه به آنها شده و تحمل و توان آنان را بيشتر و اراده شان را تقويت كرده است.
وي درادامه اهداف روزه داري را يادآور شد و گفت: انسان درماه رمضان مي تواند مشكلات و درد فقيران را بيشتر درك و احساس كند.
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت با اشاره به فضاي معنوي حاكم درايران مبني بر تحت پوشش گرفتن ايتام بويژه در ماه مبارك رمضان افزود: بايد اين فضاي معنوي و كار ارزشمند مردم خوب و شايسته كشورمان را كه باتمام و جود در خدمت محرومان هستند ، قدر بدانيم و افتخار نماييم كه در چنين كشوري زندگي مي كنيم.
وي با اشاره به آيه يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ - اى مردم شما همه به خدا نيازمنديد، گفت: همه ما نيازمند لطف و عنايت حضرت حق هستيم ورمضان ، ماهي است كه انسان مي تواند سرنوشت خوبي را براي خود رقم بزند.
وي افزود: در شب ها ، روزها و سحرهاي ماه رمضان خداوند تبارك و تعالي بركات فراواني را درنظر گرفته و در ادعيه اين ماه هر آنچه كه براي زندگاني انسان مفيد است، ذكر شده است.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به مفاهيم بلند در دعاهاي ابوحمزه ثمالي، جوشن كبير، افتتاح، همچنين دعاهاي روزانه ماه رمضان و ساير ادعيه اين ماه اظهارداشت: ادبياتي كه ائمه معصومين به ما ياد داده اند فرصت طلايي وبزرگي براي انسان هاست تا به هنگام راز و نياز درافق هاي بلند با خداوند متعال سخن بگويند وآن خواسته ها را درخواست كنند.
وي گفت: امام امت (رض) كه دراوج عرفان قرارداشتند وقتي اين عبارت از دعاي شعبانيه را مي خواندند: " الَهِي هَبْ لِي كَمَالَ الانْقِطَاعِ إِلَيْكَ وَ أَنِرْ أَبْصَارَ قُلُوبِنَا بِضِيَاءِ نَظَرِهَا إِلَيْكَ حَتَّى تَخْرِقَ أَبْصَارُ الْقُلُوبِ حُجُبَ النُّورِ فَتَصِلَ إِلَى مَعْدِنِ الْعَظَمَهِ - الهي وارستگي از هر چيز و وابستگي و پيوستگي كامل به آستانت را موهبتم فرما و ديدگان دل ما را به فروغ نظر به خود ، روشن ساز، تا ديدگان دل ما حجابهاي نور را بدرد و به معدن عظمت واصل شود" بارها مي فرمودند ما چگونه مي توانيم به عمق اين دعا پي ببريم ؟ و بفهميم كه اميرالمومنين و يا ائمه معصومين چگونه با خداوند تبارك و تعالي سخن گفته اند؟
وي افزود: ساير ادعيه ازجمله دعاي كميل و دعاي عرفه نيزهمين گونه اند، لذا انسان بايد از اين دعاها بهره كافي را ببرد و خود را به خدا نزديك كند و يكي اززمان هايي كه مي تواند براي خود و ديگران بهره بگيرد همين شبهاي قدر است .
نماينده ولي فقيه در ادامه به تشريح ويژگي هاي شب هاي قدر پرداخت وگفت: درعين حالي كه شب قدر درعلم خدا معلوم است اما براي من و شما مشخص نيست كه كداميك از شب هاي 19 يا 21 يا 23 رمضان شب قدراست.
وي با اشاره به اينكه در طول سال فقط يك شب ليله القدر و برابر با هزار ماه است ، ادامه داد: ازدست دادن شب قدرخسارت بزرگي است و از اين رو براي اينكه انسان به راحتي اين شب را از دست ندهد ، آن را مشخص نكرده اند تا اگر كسي شب 19 يا 21 را درك نكرد به سراغ شب ديگر برود و از اين فرصت استفاده كند تا آنچه را كه از خدا مي خواهد بدست آورد.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربا اشاره به اينكه از شب قدر بعنوان قلب ماه رمضان تعبير شده است، گفت: نقش شب هاي قدر در ماه مبارك رمضان مانند قلب در بدن انسان است و هماهنگونه كه قلب در بدن انسان نقش كليدي دارد ، ليله القدر هم در زندگي مومنان نقش اساسي خواهد داشت.
وي شب قدر را زمان تغيير و تحول روحي و اخلاقي دانست و افزود: مغفرت و آمرزش خواستن به اين معنا است كه انسان مسير زندگي اش را تغيير دهد وگرنه انسان مرتبا استغفرالله ربي و اتوب اليه بگويد و دوباره كارهاي گذشته خود را انجام دهد فايده اي ندارد.
نماينده ولي فقيه با اشاره به اينكه درشب هاي قدرانسان مي تواند با شب زنده داري و خواندن دعا و نماز شب ارتباط خود را با خدا برقرار كند، اضافه كرد: اين شب ها براي اين است كه اگرارتباط انسان با خداوند قطع شده است برگردد و ارتباط خود را وصل كند، اگرمسيراشتباه و راه غلط بوده آن را اصلاح كند، كه لازمه چنين كاري بريدن انسان از همه جا و اتصال به خداوند است.
وي با اشاره به اينكه نكات بسيار مهمي در باره شب هاي قدردر روايات ذكر شده است، گفت: در روايت آمده است كه اگر شب قدر را درك كرديم از خدا سلامتي و حسن عاقبت بخواهيم.
وي تاكيد كرد: سلامتي بركات فراواني براي انسان دارد ولي مهمتر از آن حسن عاقبت وعاقبت به خيري است.
وي افزود: بعد ازانقلاب نيز مشاهده كرديم برخي از افرادي كه مدتي در مسير انقلاب، اسلام و رهبري قرارداشتند تغيير مسير داده و گذشته خود را مانند هيزمي كه يك جا جمع كرده باشند بازدن يك كبريت آتش زدند و از بين بردند.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربه حاضران توصيه كرد : فرصت ليالي قدر را مغتنم شمارند واز لحظه لحظه آن ازاول شب تا طلوع فجراستفاده كنند چرا كه يك شب قدربرابر هزار ماه است و هرثانيه آن ارزش دارد.
وي ابراز اميدواري كرد كه براي همه مسلمانان و مستضعفين جهان سال خوبي رقم بخورد و شاهد نابودي استكبار و عوامل آنها باشيم كما اين كه نشانه هاي آن هم قابل مشاهده است.


| شناسه مطلب: 68704







نظرات کاربران