راهکارهای پیشنهادی اصحاب رسانه در خصوص عتبات دانشگاهیان؛

هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد راهکارهای پیشنهادی اصحاب رسانه در خصوص عتبات دانشگاهیان؛

هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد راهکارهای پیشنهادی اصحاب رسانه در خصوص عتبات دانشگاهیان؛

هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راهکارهای پیشنهادی اصحاب رسانه در خصوص عتبات دانشگاهیان؛

هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد راهکارهای پیشنهادی اصحاب رسانه در خصوص عتبات دانشگاهیان؛

هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد راهکارهای پیشنهادی اصحاب رسانه در خصوص عتبات دانشگاهیان؛

هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد راهکارهای پیشنهادی اصحاب رسانه در خصوص عتبات دانشگاهیان؛

هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد راهکارهای پیشنهادی اصحاب رسانه در خصوص عتبات دانشگاهیان؛

هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد
راهکارهای پیشنهادی اصحاب رسانه در خصوص عتبات دانشگاهیان؛

هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه، شب گذشته ۲۲ خردادماه با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در دفتر مرکزی ستاد در تهران برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين نشست با هدف ارائه پيشنهادات و راهكارهايي براي اطلاع رساني و ثبت نام هفدهمين دوره عتبات دانشگاهيان برگزار شد وخبرنگاران و اصحاب رسانه در اين زمينه بحث و تبادل نظر كردند.
اين جلسه با تلاوت آياتي از قرآن مجيد آغاز شد . در ادامه،بيژن لطفي؛ مدير روابط عمومي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان ، ضمن خير مقدم، از تلاش ها و همراهي اصحاب رسانه با مجموعه ستاد تقدير و تشكر كرد و نظرات ايشان را درخصوص نحوه اطلاع رساني، حضور در فضاي مجازي،تامين و شكل محتوا براي ستاد حائز اهميت برشمرد.
در ادامه خبرنگاران و اصحاب رسانه به ارائه نقطه نظرات خود در زمينه چگونگي اطلاع رساني اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات پرداختند كه بخشي از آن در اين خبر به اين شرح آمده است:
كاوه دليري سردبير خبرگزاري دانشجوگفت:طرح عيدانه لبيك طرحي نو و موفق بود و بايد در ثبت نام هم كار متفاوتي انجام دهيم كه تاثير متفاوتي خواهد داشت.در فضاي رسانه اي تعامل با مخاطب را بالا ببريم و از آثار خود دانشجويان بهره مند شويم.همچنين در قالب خبرنگار افتخاري مي توانيم زائرين را درگير و همراه كنيم البته بعضي بر اين باور هستند كه زائران را نبايد درگير كنيم.در بسته فرهنگي،مطالب خاص و قديمي هست كه بعضا ارتباط گرفتن با آن دشوار است و به روز كردن فضاي آن لازم است.
رضا رخسائي از نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ها از ايجاد جلسات مفصل در زمينه ساخت برنامه هاي توليدي با موضوع عمره و عتبات دانشگاهيان استقبال كرد و خواستار برنامه ريزي تلويزيوني با موضوعات دانشگاهي و مذهبي شد.
مهدي شيخ صراف از خبرنگاران فعال رسانه گفت: ستاد جريان خبري خوبي دارد و بايد يك پله جلوتر برود .ستاد مي تواند يك برنامه تلويزيوني داشته باشد مانند برنامه پياده آمده ايم.اين برنامه ها مي شود هفتگي پخش شود كه مي تواند شامل كليپ و فيلم داستاني كوتاه كه موضوع آن زيارت عمره و عتبات دانشگاهيان است، باشد.
جشنواره هاي فيلم كوتاه داستاني و موبايلي بايد ساخته شود و با اين سبك توليدات جلوتر خواهيد رفت،چون كليپ و فيلم داستاني تاريخ انقضا ندارد.توليدات تلويزيوني و سرود خاص ويژه عمره يا عتبات دانشجويي بايد ساخته شود.
خانم حسيني گوينده خبر شبكه اول و از فعالان فضاي مجازي نيز گفت:هر كدام ازما در جايگاهي كه هستيم مي توانيم از هر رسانه اي كه دراختيار داريم براي تبليغ استفاده كنيم .براي مخاطبان مختلف در تلويزيون ،سايت ها،شبكه هاي اجتماعي و همه امكانات مستند سازي،ساخت نماهنگ و ... براي اطلاع رساني استفاده كنيم.
در ادامه،محمد رضا باقري از برنامه سازان صدا و سيما و فعال رسانه اي گفت:در عمره دانشجويي ارتباطات بعد از سفر قوي تر شكل مي گرفت بايد در عتبات هم اين ارتباط بعد از سفر به زوي قطع نشود.هر زائر دانشگاهي كه از ستاد به عتبات يا عمره اعزام مي شود بايد مبلّغ باشد و بعد از سفر هم شما را دنبال كنند نوعي بايد هوادارسازي صورت گيرد.در بحث سرود مي توانيد مداحي هاي حاج غلام كه مداح ستاد در مدينه منوره و عتبات بوده است را با ملودي بسازيد كه قطعا براي دانشجويان جذاب تر خواهد بود.
ستاد به عنوان وسيله اي است كه افراد را به سمت مغناطيس حسيني پيش مي برد وقتي به كربلا مي رسيم زائر خودش مي داند با امام حسين(ع) و حضرت با او،يعني فعاليت اصلي بايد بعد از سفر شكل بگيرد و قطعا مهم تر خواهد بود.
در طول سفر افراد را تبديل به سوژه ياب نكنيم و بگذاريم زائر دانشجو به فكر زيارت باشند .در بحث توليد محتوا فضاي مجازي هنوز اشباع نشده و جاي كار دارد جاي توليد تيزر كوتاه و نماهنگ خالي است. ايده هاي جذاب چند ثانيه اي داشته باشيد و شبكه افق سيما هم در اين زمينه محدوديتي در همكاري با ستاد ندارد.
علي رضايي از فعالين رسانه گفت:در اطلاع رساني فضاي رسانه ها، رسانه هايي نوين بوجود آمده است حتما بايد از اين ظرفيت ها استفاده شود.سايت هاي خبري و روزنامه ها مخاطبين قديمي خودش را دارد اما در حال حاضر تلگرام و شبكه هاي اجتماعي بيشترين مخاطب را دارد.
كليپ هاي دو سه دقيقه اي بيشتر مورد توجه است و از آن فضا كه گيرايي خاص خودش را داشته باشد و اسم دائمي هم مي تواند داشته باشد، حتي ساخت مستند بلند و سوژه يابي هم مي شود انجام داد.در كاروان هاي دانشگاهي سوژه هاي خوبي وجود دارد و اگر اين سوژه ها را كشف كنيم مي توان با شبكه هاي مختلف سيما مجموعه هاي تلويزيوني بر مبناي آن ساخت.مي توانيم جشنواره اي با موضوع عتبات برگزار كنيم يا از جشنواره هاي موجود مثل عمار از اين سوژه ها بهره مند شويم.
حسين جهاني از فعالين فضاي مجازي و رسانه گفت:زائرين را بايد بعد از سفر حفظ كنيم و از آنها به نوعي سمپاد بسازيم.سعي كنيد در سفرهاي عمره يا عتبات دانشگاهيان از حضور اصحاب رسانه با همه نوع تفكر بهره مند شويد.از ظرفيت هاي مجموعه هاي همسو مي شود براي برنامه هاي ستاد بيشتر بهره برده شود.
در ادامه،ابراهيم بهادري از فعالين رسانه و برنامه ساز گفت: كارهاي كوتاه تلويزيوني تاثيرگزار است و در همه شبكه ها قابل پوشش خواهد بود.هر سال چند اثر فاخر بسازيم .كارهاي كوتاه با موضوع عتبات دانشگاهيان قابل پخش در شب هاي جمعه و مناسبت هاي مذهبي است و لزوما محدود به ماه محرم نمي شود اما بايد داراي سناريو باشد .در بحث دست نوشته ها ديالوگ هم مي خواهد و به خاطر كوتاه بودن آن تاثيرگزاري بالا و مخاطب بيشتري دارد.حتي مي توانيد در اين راه از دانشجويان رشته هاي هنري بهره مند شويد تا ساخت اثري با موضوع عتبات را به عنوان پروژه هاي درسي خود ارائه دهند.
سپس، پوريا سليمان زاده خبرنگار مصور از باشگاه خبرنگاران جوان گفت:بحث موشن گرافي مرتبط با حوزه عتبات دانشگاهيان كه بايد كوتاه و با سناريوي طراحي شده ساخته شود تا راحت تر در فضاي مجازي پخش شود.اين اثر قابليت پخش در تلويزيون ،تلگرام ،اينستاگرام را خواهد داشت.
محمد درآبادي؛سردبير باشگاه خبرنگاران جوان نيز گفت :ستاد در بحث ايجاد اشتياق در دانشگاهيان و اطلاع رساني فعاليت مي كند و ما در اين راستا مي توانيم در بخش مكتوب و تصويري كار انجام دهيم.ما در اين مسير معمولا يك طرفه عمل مي كنيم و اين در حاليست كه هر زائر بعد از سفر بايد يك ستاد باشد و مفاهيم سفر را به دانشجويان ديگر منتقل كند تا شوق رفتن به زيارت را در افراد ديگر ايجاد نمايد.مي توانيم قبل از سفر كارگاه هايي داشته باشيم و با قابليت هاي زائرين در زمينه هاي مختلف آشنا شويم و از توانمندي هاي آنها استفاده كنيم و تسهيلات خاصي براي سفرهاي بعدي به آنها بدهيم و از سوژه ها،عكسها،سفرنامه و ... زائرين بهره مند گرديم در واقع به اين شكل مي توانيم اين ارتباط يك طرفه را تبديل به ارتباطي دوطرفه كنيم.
در بحث توليد محتوا هم بايد يكپارچه عمل كنيم، پويش ايجاد كنيم، جشنواره بگذاريم.همچنين مي توانيم استوديو عتبات در بخش هاي خبري راه اندازي كنيم و تمام توليدات ستاد را در طول سال پخش كنيم .
زهرامهدي خبرنگار خبرگزاري دانشجو و زهرا سيفي خبرنگارخبرگزاري مهر در خصوص اطلاع رساني گسترده در دانشگاه ها مواردي را مطرح كردند و اعلام آمادگي كردند طبق دوره هاي قبل اخبار ستاد را در بخش هاي مناسب استفاده شود.
صادق امامي از فعالين رسانه اي و خبرنگار گفت:بعضي اتفاقات صرفا در طول سفر مي افتد با همه اهميتي كه ارتباط بعد از سفر دارد اما كار مستند سازي و فيلم برداري حين سفر از اهميت بالايي برخوردار است و بايد به لحظه انجام شود.
اين مراسم با اقامه نماز جماعت و صرف افطار به پايان رسيد.


| شناسه مطلب: 68716




دانشگاه عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران