زینب مولوی، سید ابراهیم اسدللهی، علی مقدم زاده

نیازسنجی آموزشی مدیران و معاونان کاروان‌های حج تمتع زینب مولوی، سید ابراهیم اسدللهی، علی مقدم زاده

نیازسنجی آموزشی مدیران و معاونان کاروان‌های حج تمتع زینب مولوی، سید ابراهیم اسدللهی، علی مقدم زاده

نیازسنجی آموزشی مدیران و معاونان کاروان‌های حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زینب مولوی، سید ابراهیم اسدللهی، علی مقدم زاده

نیازسنجی آموزشی مدیران و معاونان کاروان‌های حج تمتع زینب مولوی، سید ابراهیم اسدللهی، علی مقدم زاده

نیازسنجی آموزشی مدیران و معاونان کاروان‌های حج تمتع زینب مولوی، سید ابراهیم اسدللهی، علی مقدم زاده

نیازسنجی آموزشی مدیران و معاونان کاروان‌های حج تمتع زینب مولوی، سید ابراهیم اسدللهی، علی مقدم زاده

نیازسنجی آموزشی مدیران و معاونان کاروان‌های حج تمتع زینب مولوی، سید ابراهیم اسدللهی، علی مقدم زاده

نیازسنجی آموزشی مدیران و معاونان کاروان‌های حج تمتع
زینب مولوی، سید ابراهیم اسدللهی، علی مقدم زاده

نیازسنجی آموزشی مدیران و معاونان کاروان‌های حج تمتع

هدف این پژوهش شناسایی و رتبه ­بندی نیازهای آموزشی مدیران و معاونان کاروان‌های حج تمتع است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سازمان حج و زيارت تنها منبع تأمين نيروي انساني كاروان­هاي حج، نيازمند آموزش كارگزاران كاروان‌هاي زيارتي است. هدف اين پژوهش شناسايي و رتبه ­بندي نيازهاي آموزشي مديران و معاونان كاروان‌هاي حج تمتع است. جامعة آماري، همة مديران و معاونان كاروان­ هاي حج تمتع در سال 1392 است كه نمونه­ اي به حجم 222 به روش طبقه ­اي با انتساب متناسب از بين آن­ها انتخاب شد. تحقيق حاضر از نظر هدف كاربردي و از نظر نحوة گردآوري داده‌ها توصيفي- پيمايشي است. براي اجراي فن دلفي نمونه­ اي 25 نفري از خبرگان آموزش حج به روش قضاوتي انتخاب شد. ابزار پژوهش پرسشنامه و مطالعة اسناد و مدارك است. نتايج تجزيه‌وتحليل داده ­ها نشان داد، كلاس ­هاي برگزارشده در عمل، براي مديران و معاونان مفيد و مؤثر بوده است. همچنين، مكالمة عربي در رتبة اول اهميت قرار دارد. در اجراي فن دلفي، مكالمة عربي 1و 2، اپراتوري كامپيوتر، سفر حج و مقدمات آن و جغرافيا و نقشه ­خواني و مقررات عربستان براي دورة مقدماتي؛ مكالمة عربي 4، احكام و مناسك حج، انتقال تجارب موفق، قوانين و مقررات عربستان، امنيت در سفر، مهارت­ هاي ارتباطي، آشنايي با مذاهب اسلامي، آموزش زبان انگليسي، و شرح وظايف اجرايي براي دورة بازآموزي مديران و معاونان پيشنهاد شد.
كليدواژه ها: آموزش؛ حج تمتع؛ مديران و معاونان حج تمتع؛ نيازسنجي آموزشي
نويسندگان:
زينب مولوي: دانشجوي دكتري مديريت دولتي، پرديس فارابي دانشگاه تهران، قم، ايران
سيد ابراهيم اسدللهي: كارشناس‌ارشد، دانشكدة مديريت و حسابداري، پرديس فارابي دانشگاه تهران، قم، ايران
علي مقدم زاده: استاديار، دانشكده روان شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه تهران، تهران، ايران
مجله مديريت فرهنگ سازماني - دوره 14، شماره 4، زمستان 1395.
براي مشاهده كامل مقاله روي فايل مقابل كليك كنيد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران