آیت‌الله سبحانی:

۳۰۰ آیه در شان امیرالمومنین(ع) نازل شده است آیت‌الله سبحانی:

۳۰۰ آیه در شان امیرالمومنین(ع) نازل شده است آیت‌الله سبحانی:

۳۰۰ آیه در شان امیرالمومنین(ع) نازل شده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله سبحانی:

۳۰۰ آیه در شان امیرالمومنین(ع) نازل شده است آیت‌الله سبحانی:

۳۰۰ آیه در شان امیرالمومنین(ع) نازل شده است آیت‌الله سبحانی:

۳۰۰ آیه در شان امیرالمومنین(ع) نازل شده است آیت‌الله سبحانی:

۳۰۰ آیه در شان امیرالمومنین(ع) نازل شده است آیت‌الله سبحانی:

۳۰۰ آیه در شان امیرالمومنین(ع) نازل شده است
آیت‌الله سبحانی:

۳۰۰ آیه در شان امیرالمومنین(ع) نازل شده است

«مذهب با زور و قدرت درست نمی‎شود، رسیدن پیام دین نیز با مانع ممکن نیست و باید این موانع بر طرف شوند؛ پیامبر(ص) فرمودند اگر یک نفر از مشرکین بگوید به من امان و آزادی دهید تا قرآن شما را بشنوم، به او امان دهید.»

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، به نقل از خبرگزاري حوزه، آيت‎الله‎ سبحاني روز شنبه (27 خرداد) در درس تفسير ماه مبارك رمضان در مدرسه حجتيه، با اشاره به فضايل بي‌همتاي امام علي(ع) اظهار كرد: ابن عباس كه از بزرگترين مفسران قرآن كريم است، بيان مي‌كند ۳۰۰ آيه در شان و درخصوص امام علي(ع) نازل شده است.
وي افزود: از جمله آياتي كه در وصف امام علي(ع) بيان شده، آيه مرتبط به "ليله المبيت" است؛ برخي شبهه وارد كرده‌اند، مشخص بود در آن شب امام علي(ع) را نمي‌كشند، ولي سخن مشهور پيامبر(ص) درباره عدم آسيب به امام علي(ع)، يك يا دو روز پس ازاين ماجرا در درون غار بيان شده است.
وي بيان كرد: نويسنده كتاب «الامام علي صوت العدالة الانسانية» بيان كرد: اين كتاب را نوشتم تا مردم بدانند، مردي در مشرق وجود دارد كه مجمع تمام فضايل انسانيت است كه در هيچ جاي دنيا نظير ايشان نيست؛ وي بيان مي‌كند، به دليل اين كه من مسيحي هستم، كسي نمي‌تواند انگ اغراق به من بزند.
اين مفسر قرآن كريم در تفسير آيات ابتدايي سوره الصف، با اشاره به گروه‌هايي كه اسلام دستور جنگ با آنها داده، گفت: گروهي كه خداوند دستور جنگ را با آنها مي‌دهد، پيمان شكنان با پيامبر(ص) بودند.
وي تصريح كرد: در كنار اين گروه، مشركان، اهل كتابي كه عمل به ذمه نكنند و كساني كه با ما جنگ ابتدايي دارند، قرار گرفته‌اند و پيمان شكنان، چهار گروهي هستند كه قرآن كريم امر به مبارزه با آنها را داده است.
آيت الله سبحاني يادآور شد: امام علي(ع) نيز با اين پيمان شكنان جنگ كردند، زيرا اين افراد به دليل اين كه تحمل عدالت علوي را نداشتند، به قصد حج به مكه رفتند و همسر پيامبر(ص) را با خود همراه كردند و به همين دليل جمعيت زيادي همراه اين كاروان شدند.
وي سوء استفاده ازدواج با زنان پيامبر(ص) را يكي از اصلي‌ترين دلايل فرمان عدم ازدواج مجدد زنان ايشان دانستند و گفت: در ماجراي جمل دشمنان امام سعي كردند از همسر محترم پيامبر(ص) براي رسيدن به مقاصد خود استفاده كنند.
آيت‎الله سبحاني با ذكر اين مطلب كه گروه پنچمي كه امر به جنگ با آنها شده، دشمناني هستند كه مستضعفان را به بند كشيده‌اند، يادآور شد: در واقع از بزرگترين وظايف مسلمانان، آزاد كردن مستضعفان بود؛ مستكبران براي به خطر نيفتادن تاجت و تخت خود، مردم را به بند كشيده بودند؛ اسلام مردم را به زور مسلمان نكرد، بلكه راه را براي شناخت مردم ايجاد كرد.
وي گفت : در حكومت شوروي مردم سالهاي سال، اجازه شنيدن صداي حق و دين را نداشتند و اين قدرت جهنمي مانع از ابلاغ پيام دين به اين مردم شده بود؛ انبيا و اوليا و پيامبر اكرم(ص) در اعصار مختلف براي شكستن اين پرده آهنين تلاش كردند.
او با ذكر اين مطلب كه مذهب با زور و قدرت درست نمي‎شود، يادآورشد: رسيدن پيام دين نيز با مانع ممكن نيست و بايد اين موانع كنار رود؛ پيامبر(ص) فرمودند؛ اگر يك نفر از مشركين بگويد به من امان و آزادي دهيد تا قرآن شما را بشنوم، به او امان دهيد.
وي بيان كرد : در ميان مجاهدين الجزايري، افراد مسيحي و خارجي بودند كه بهانه حضور آنها، ياري رساندن به مستضعفاني بود كه در دست مستكبران بودند؛ اين افراد به فتواي وجدان، عمل كردند و در ميدان حاضر شدند.
وي خاطرنشان كرد : اگر بيان شده اسلام، دين شمشير است اين آيات(آيه ۴) صوره الصف كه در خصوص آزادي دربند كشيدگان است، نشان مي‏‌دهد كه اسلام داراي قوت آزادي و قدرت نظامي است؛ اسلام مردم را با قرآن آشنا مي‎كند؛ شمشير، آلت آزادي در بند كشيده شدگان است.




نظرات کاربران