ثبت پرونده پزشکی تمامی زائران ثبت پرونده پزشکی تمامی زائران ثبت پرونده پزشکی تمامی زائران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ثبت پرونده پزشکی تمامی زائران ثبت پرونده پزشکی تمامی زائران ثبت پرونده پزشکی تمامی زائران ثبت پرونده پزشکی تمامی زائران ثبت پرونده پزشکی تمامی زائران

ثبت پرونده پزشکی تمامی زائران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با تشریح هزینه واکسن مننژیت از سوی حجاج گفت: طبق دستورالعمل پزشکی حج، سه گروه از بیماران نمی‌توانند به حج اعزام شوند، اما بیماران دیالیزی به مانند سال‌های گذشته به حج اعزام خواهند شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيد علي مرعشي با اشاره به اينكه امسال 400 قلم دارو براي ارسال به مكه و مدينه در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: سرم و شربت وزن و حجم كمتري دارد و هزينه‌هاي آن تفاوت چنداني با ايران ندارد در نظر داريم كه از سعودي‌ها خريداري كنيم، در واقع اول شوال تا آخر ذي القعده زمان تعيين شده از طرف سعودي براي ارسال دارو‌ها تعيين شده است. در هيچ سالي با مشكل دارو مواجه نبوديم و امسال هم مشكلي نخواهيم داشت.
واكسن مننژيت تامين شد
به گفته رئيس مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر، امسال به دليل شرايط خاص برگزاري مراسم حج درخواست تهيه واكسن به صورت فوري به يك كمپاني داده شد كه تا پايان خرداد واكسن مورد نياز به كشور وارد مي‌شود و در حال حاضر 10 هزار دوز از اين واكسن تامين شده است.
مرعشي به پرداخت هزينه واكسن مننژيت از سوي حجاج اشاره و تصريح كرد: اين دارو به لحاظ ماندگاري داراي دو نوع است كه دارو با ماندگاري دو ساله با 30 هزار تومان و دارو با ماندگاري 5 ساله 80 تا 90 هزار تومان است.
بيماراني كه نمي‌توانند حج بروند
وي در رابطه با اينكه معاينات پزشكي انجام شده از زائران شامل چه مواردي مي‌شود و در چه صورتي زائر نمي‌تواند به حج اعزام شود، گفت: اين معاينات از جمله خدماتي است كه براي حجاج انجام مي‌شود و با انجام اين معاينات پرونده كاملي از سابقه پزشكي زائر تهيه مي‌شود اين موارد كمك مي‌كند تا همكاران ما در مراسم حج بتوانند خدمات بهتري به زائران ارائه دهند و اگر فردي بيماري خاصي داشته باشد شناسايي مي‌شود.
رئيس مركز پزشكي حج سازمان هلال احمر با تاكيد بر اينكه بيماران دياليزي به مانند سال‌هاي گذشته به حج اعزام مي‌شوند، گفت: طبق دستورالعمل پزشكي حج، بيماران پيشرفته قلبي، زنان باردار، بيماران داراي سرطان پيشرفته نمي‌توانند به حج اعزام شوند و در غير اين موارد هيچ منعي براي اعزام به حج وجود ندارد.
ثبت پرونده پزشكي تمامي زائران
به گزارش هلال احمر، مرعشي افزود: تمام اطلاعات پزشكي زائران به صورت پرونده الكترونيك تهيه و به سرورهاي هلال احمر متصل مي‌شود و با مراجعه زائر به پزشك تمام اطلاعات پزشكي وي از جمله آخرين آزمايش‌هاي انجام شده و داروهاي مصرفي روي سرنسخه وي چاپ مي‌شود كه با اعلام اسم زائر، شماره پاسپورت يا شماره كاروان مي‌توان به اين اطلاعات دسترسي پيدا كرد.
تجهيز چادرها به سيستم خنك كننده
مرعشي با اشاره به اينكه امسال تمامي چادرهاي حجاج كه در عرفات برپا مي شوند به سيستم‌هاي خنك كننده مجهز شدند، افزود: همچنين چادرهايي كه در منا برپا مي شوند به سيستم سرمايشي تجهيز و سيستم برخي از چادرها هم تغيير كرده است. آموزش‌هاي اوليه براي پيشگيري از وقوع حادثه، شناسايي علائم، از جمله مواردي است كه امسال به حجاج ارائه مي‌شود.




نظرات کاربران