شوال؛ آغاز ماه های حج تمتع شوال؛ آغاز ماه های حج تمتع شوال؛ آغاز ماه های حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شوال؛ آغاز ماه های حج تمتع شوال؛ آغاز ماه های حج تمتع شوال؛ آغاز ماه های حج تمتع شوال؛ آغاز ماه های حج تمتع شوال؛ آغاز ماه های حج تمتع

شوال؛ آغاز ماه های حج تمتع

یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه به جای آوردن حج تمتع در ماه شوال نشانگر اهمیت این ماه است، از لزوم توجه به صلوات بر پیامبر اکرم (ص) در این ماه پر خیر و برکت سخن گفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سلمان محمدي كارشناس مذهبي در گفت و گو با خبرگزاري ميزان گفت: ماه شوال كه پس از ماه مبارك رمضان فرا مي‌رسد، ماهي است كه بنا بر فرموده پيامبر اكرم (ص)، در آن گناهان انسان‌ها بخشيده مي‌شود.
وي ادامه داد: حج تمتع را در سه ماه از ميان ماه‌هاي مختلف سال مي‌توان به جاي آورد كه ذي القعده، ذي الحجه و شوال از جمله اين ماه‌ها به شمار مي‌رود و اين موضوع به خوبي اهميت اين ماه را روشن مي‌كند.
اين كارشناس مذهبي تصريح كرد: به جاي آوردن حج تمتع در سه ماه از ميان ماه‌هاي سال امكان پذير است در حالي كه حج عمره را مي‌توان در تمامي سال به جاي آورد.
وي در ادامه صحبت‌هاي خود اظهار كرد: با توجه به اينكه روز بزرگ و با اهميتي همچون عيد سعيد فطر در ابتداي ماه شوال قرار گرفته، بيش از پيش بر همگان روشن مي‌شود كه اين ماه سرشار از خير و بركت و معنويات براي امت اسلامي خواهد بود.
محمدي توضيح داد: در ماه شوال همچنين شاهد روي دادن اتفاق هايي مانند شهادت امام جعفر صادق (ع) هستيم. امام ششم بنيانگذار مذهب تشيع در ميان مسلمانان هستند و بيشتر حديث‌ها و روايت هايي كه درباره موضوعات مختلف از صدر اسلام تاكنون به دست ما رسيده است، از امام صادق (ع) نقل شده اند.
وي يادآور شد: در برخي روايت‌ها بر روزه ماه شوال به خصوص در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه سفارش بسياري شده است. در اين راستا روايت است كه: «مَنْ صَامَ رَمَضانَ ثُمَّ أَتَبَعَهُ سِتًّا مِنْ شَوَّالٍ كانَ كصِيَامِ الدَّهْرِ» (روايت مسلم)، يعني: "كسي كه رمضان را روزه گرفته و به تعقيب آن شش روز از شوال را به آن پيوست كند، مانند آن است كه هميشه روزه داشته است. "
اين كارشناس مذهبي خاطرنشان كرد: صلوات فرستادن بر پيامبر اكرم (ص) و استغفار كردن به ميزان بسيار زياد از اعمال پرثوابي است كه بهتر است آن‌ها در ماه پربركتي همچون ماه شوال با خلوص نيت به جاي آوريم.


| شناسه مطلب: 68957




حج تمتع ماه شوال



مطالب مرتبط

نظرات کاربران