عزاداری زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل عزاداری زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل عزاداری زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزاداری زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل عزاداری زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل عزاداری زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل عزاداری زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل عزاداری زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل

عزاداری زائران ایرانی در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل

زائران ایرانی با حضور در سرداب علقمی حرم حضرت ابوالفضل از محفل سخنرانی و روضه خوانی بعثه مقام معظم رهبری استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلا، برنامه سخنراني و عزاداري بعثه مقام معظم رهبري شامگاه دوشنبه در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت اباالفضل‌‎(ع) برگزار شد.
آيت الله توكل از اساتيد برجسته درس اخلاق در اين مراسم تأخير در توبه را دام بزرگ شيطان دانست و تأكيد كرد كه بايد در حرم هاي مقدسي همچون حرم حضرت عباس تصميم جدي بر ترك و پشيماني نسبت به گناه بگيريم.
وي با اشاره به توبه به عنوان دروازه وصل به درگاه الهي اظهار داشت: گناه و معصيت در جان و روح انسان تعفن و خرابي بر جاي مي گذارد كه اين مسأله تنها با توبه اصلاح مي شود.
از نكات قابل توجه و حائز اهميت در اين مراسك شور و شوق وصف ناشدني مردم براي حضور در مراسم بود كه پس از گذشت دقايقي از نماز عشاء در سرداب علقمي حاضر مي شدند؛ زائران پاكستاني نيز همراه با ايرانيان در اين مراسم حاضر شده بودند و به عزاداري مي پرداختند.
آقاي اطهري نسب از مداحان اهل بيت(ع) در اين مراسم به روضه خواني و مداحي پرداخت و در رثاي حضرت زهرا(س) و حضرت قمر بني هاشم(ع) نوحه سرايي كرد.
زن و مرد و كودك و جوان و پير به عشق سردار بي دست صحراي كربلا در اين همايش به عزاداري و سينه زني پرداختند و از اين راه اوج عشق و محبت خود را به آل الله اثبات كردند.
يادآور مي شود، مراسم روضه خواني و سخنراني هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در سرداب علقمي عبتة مقدسه عباسية و هر روز بعد از نماز صبح در حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع) از سوي بعثه مقام معظم رهبري در عراق برگزار مي شود.
برگزاري همايش روايت گري واقعه عاشورا، دعاي كميل و دعاي ندبه نيز از ديگر مراسماتي است كه از سوي اين نهاد در خيمه گاه امام حسين(ع) برگزار مي شود.




نظرات کاربران